ИСТОРИЯ В СНИМКИ НА ВОЕННИ МАШИНИ ОТ НАЧАЛОТО НА 20в ДО ДНЕС
- lubashki777
- Модератор
- Мнения: 7595
- Регистриран: 06 фев 2008 13:29
- ПОЛ: МЪЖ
- Местоположение: Стара Загора
ИСТОРИЯ В СНИМКИ НА ВОЕННИ МАШИНИ ОТ НАЧАЛОТО НА 20в ДО ДНЕС
Здравейте!
Ще се опитам да ви представя в снимки историята на високопроходими машини, използвани и конструирани най-вече за военни нужди.
Както знаете предшествениците на днешните 4х4 ,6х6 и т.н.проходими возила,са били първоначално конструирани и измисляни специално за нуждите на армията,а в последствие са навлезнали и за гражданска употреба.Многото войни в началото и средата на 20век,а по-късно и Студената война/когато всички се бореха за надмощие/, дават един огромен тласък на този клон на автомобилостроенето.
В настоящия материал ще се опитам да ви представя по марки ,интересни машини.Има производители които надали сте и чували,има производители които отдавна вече не съществуват,но....всеки един от тях е оставил по един или друг начин следа в историята на високопроходимите возила и е редно да споменем и тях!
Смятам че на всеки ще е много интересно това което ще видите.Мен лично най-много ме впечатлиха Чехите с историята на Прагата и Татрата/невероятни машини/
Пожелавам ви приятно разглеждане!
П.П.Материалите използвани за темата са от militaryphotos.net.
П.П.П.Предстои и продължение,а ако има някой интересни материали да качва!!!
Ще се опитам да ви представя в снимки историята на високопроходими машини, използвани и конструирани най-вече за военни нужди.
Както знаете предшествениците на днешните 4х4 ,6х6 и т.н.проходими возила,са били първоначално конструирани и измисляни специално за нуждите на армията,а в последствие са навлезнали и за гражданска употреба.Многото войни в началото и средата на 20век,а по-късно и Студената война/когато всички се бореха за надмощие/, дават един огромен тласък на този клон на автомобилостроенето.
В настоящия материал ще се опитам да ви представя по марки ,интересни машини.Има производители които надали сте и чували,има производители които отдавна вече не съществуват,но....всеки един от тях е оставил по един или друг начин следа в историята на високопроходимите возила и е редно да споменем и тях!
Смятам че на всеки ще е много интересно това което ще видите.Мен лично най-много ме впечатлиха Чехите с историята на Прагата и Татрата/невероятни машини/
Пожелавам ви приятно разглеждане!
П.П.Материалите използвани за темата са от militaryphotos.net.
П.П.П.Предстои и продължение,а ако има някой интересни материали да качва!!!
NISSAN FOREVER!!!
- lubashki777
- Модератор
- Мнения: 7595
- Регистриран: 06 фев 2008 13:29
- ПОЛ: МЪЖ
- Местоположение: Стара Загора
Re: ИСТОРИЯ В СНИМКИ НА ВОЕННИ МАШИНИ ОТ НАЧАЛОТО НА 20в ДО
Argentine

1. IKA (Industrias Kaiser Argentina)

IKA JA-3UA, 4x4, 1973


Chevrolet С15А, 4x4, 1943

International

International Mk-II, 4x4, 1962

International ХМ409, 8x8, 1957
Land Rover

Land Rover Perentie SASR, 6x6, 2003

Mack

Mack RM6866RS, 6x6, 1984

Unimog

Unimog U1700L, 4x4, 1982
Austria

Achleitner

Achleitner Mantra, 4x4, 2001

Austro-Daimler

Austro-Daimler ADMK, 1935

Austro-Daimler ADGR, 6x6, 1936

Austro-Daimler ADAZ, 6x6, 1935
Austro-FIAT

Austro-FIAT AFN (М27), 1927

Austro-FIAT AFH (М35), 1935

Austro-FIAT AFRS (М37), 1937

Graf und Stift

Graf und Stift V6M, 1936

Graf und Stift LAVT-9F 1, 4x4, 1958

Graf und Stift OLA-210 54, 4x4, 1970

Graf und Stift ZAFD-240 36, 6x6, 1968

Graf und Stift ZA-200 1, 6x6, 1959

ÖAF (Österreichische Automobilfabrik)

ÖAF НА-2-90 Husar, 4x4, 1968

ÖAF 20.320G1 (20.320VFAE), 6x6, 1982

ÖAF 26.240FDA bowser , 6x6, 1977

ÖAF 32.403VFAEG (SX2000), 8x8, 2001
Puch

Puch 230G, 4x4, 1982

Puch 290GDT, 4x4, 1999
Rosenbauer

Rosenbauer Buffalo GFLF8600/1500, 6x6, 1998

Rosenbauer Viper, 8x8, 1988
Saurer

Saurer 2ВН (М27), 1927

Saurer 6GAVFR-Z, 4x4, 1958
Steyr
Steyr-250, 1938

Steyr-643 (40D), 6x6, 1939

Steyr-440 (40D), 6x6, 1935

Steyr-640 (40D), 6x6, 1937

Steyr-270 (1500А), 4x4, 1941

Steyr-270 (1500А.01), 4x4, 1943

Steyr М/К, 1940

Steyr-480, 1957

Steyr-680МА, 4x4, 1968

Steyr-680М3, 6x6, 1969

Steyr 1291.280М, 4x4, 1983

Steyr 1491.330M, 6x6, 1986

Steyr 35М36, 6x6, 1993

Steyr 19S29 airfield fire-fighting vehicle, 4x4, 1991

Steyr 14.224LAC, 4x4, 1995

Steyr 18.264LAE, 4x4, 1998
Austro-Hungary

Austro-Daimler
Austro-Daimler10PS, 1901

Austro-Daimler М17, 4x4, 1917

Austro-Daimler М12, 4x4, 1912

Austro-Daimler М09, 4x4, 1909

Austro-Daimler С-Zug (М16), 1916
Bierenz und Fischer
Bierenz und Fischer Dromedar, 1898

Fross-Büssing
Fross-Büssing Sub-3, 1913

Graf und Stift

Graf und Stift Sub-5, 1913

Graf und Stift М16, 1916
Komarek

Komarek 50PS, 1902

Laurin-Klement

Laurin-Klement Е, 1907

Laurin-Klement HL, 1912

Nesselsdorfer

Nesselsdorfer М, 1909

Nesselsdorfer TL2, 1915

Nesselsdorfer TL4, 1916

Praga
Praga V, 1916
Rába

Rába V, 1915

RAF (Reichenberger Automobil-Fabrik)
RAF 40PS, 1912

Saurer

Saurer Sub-5 , 1913
Belgium
Bovy

Bovy СВ, 1914
Brossel

Brossel TAL, 4x4, 1938

FN (Fabrique National d'Armes de Guerre)

FN-Kegress, 1934

FN-63Р, 4x4, 1938
Ето от къде идва концепсията за АТВ-тата.....само дето това е с 3 задвижващи колелета....

FN Tricar Т3, 3x3, 1940

FN-Brossel-Miesse 62С4RM, 4x4, 1954

FN AS24, 3x3, 1964
Miesse
Miesse, 6x6, 1938

Minerva

Minerva КК (18CV), 1914

Minerva СМ-3, 1928

Minerva-Jeep, 4x4, 1952

Minerva-Jeep SAS, 4x4, 1953
Mol

Mol MSB-18, 6x6, 1991

Mol Т6066, 6x6, 1989

Mol Т5266.05F, 6x6, 1983
Pipe

Pipe 24/30CV dovecote, 1914
Belarus

MAZ (Minsky Avtomobilny Zavod) [Minsk Automobile Plant]

MAZ-6317, 6x6, 1996

MZKT (Minsky Zavod Kolyosnukh Tyagachey) [Minsk Wheeled Tarctors Plant]
Volat

64Н6Е radar set on "9988" semitrailer with MZKT-74106 tractor, 8x8, 1995

MZKT-742953 (8x8) semitrailer truck with "99943" trailer, 2000

MZKT-7930 chassis, 8x8, 1998

MZKT-74295 semitrailer truck with "93783" trailer, 1996

Aerial of "Pechora-2М" SAM system on MZKT-80211, 2002

MZKT-74135 semitrailer truck, 8x8, 2006

MZKT-79221 chassis, 16x16, 1995
Brazil
Bernardini

Bernardini-Toyota, 4x4, 1985
Biselli

Biselli CAMANF, 6x6, 1978

ENGESA (Engenheiros Especializados S.A.)

ENGESA ЕЕ25, 6x6, 1973

ENGESA ЕЕ34, 4x4, 1983

ENGESA ЕЕ50, 6x6, 1981

ENGESA ЕЕ25, 6x6, 1986

Ford

Ford U50, 4x4, 1975

Gurgel

Gurgel Х12М, 1977

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz LG1213, 6x6, 1973
Аре и ние сме в списъка.... 271
Bulgaria
Madara

Madara М702, 4x4, 1989
Canada
Amertek

Amertek 2500L, 4x4, 1991


Bombardier Iltis, 4x4, 1987

Bombardier R12, 1958

Bombardier Iltis display jeep, 4x4, 1984

Bombardier M35CDN, 6x6, 1981

Bombardier-Oshkosh НЕМТТ, 6x6, 1986

Bombardier Traxter, 4x4, 2002


Chevrolet С8А with cab No.13, 4x4, 1943

Chevrolet-1533Х2, 1941

Chevrolet С15А with cab No.12, 4x4, 1942

Chevrolet CGT, 4x4, 1944

Chevrolet C60L, 4x4, 1943

Dodge Т212 (D8A), 4x4, 1942 (left— American Dodge Т214)

Dodge Т222 (D15), 1945

Dodge T110L-6 (D60S), 1944

Dodge T110L-9 (D60L), 1945

Ford F15A with cab No.13, 4x4, 1943

Ford F30, 4x4, 1943

Ford F60L, 4x4, 1944

Ford F15A with cab No.12, 4x4, 1941

Ford F602S (4x4) with cab No.43 and 75mm cannon, 1942

Ford F60H, 6x6, 1942
Foremost

Foremost HDRV, 6x6, 1973

GMC К-25903HD, 2001

GMC К-25953HD СОМВАТТ, 4x4, 2003

GMC С15ТА (8449), 4x4, 1942

GMC С60Х (8660), 6x6, 1942

GMC M135CDN, 6x6, 1952
Ottawa

Ottawa М878, 1977

Polaris Sportsman-500, 6x6, 2004

Western Star

Western Star 4900SA, 4x4, 2001

Western Star 4900SA, 6x6, 2004

Western Star LSVW, 4x4, 1998
CHINA
Beijing
Beijing BJ2020SAJ, 4x4, 1989

Beijing BJ212, 4x4, 1968

Beijing BJ2022 Brave Warrior, 4x4, 2006

Dongfeng EQ240, 6x6, 1976

Dongfeng EQ2081, 6x6, 1989

Dongfeng EQ2050, 4x4, 2002

Dongfeng EQ1093F6D, 4x4, 1998

FAW

FAW СА1091К2Е2, 1994

FAW СА2081К2Т5, 4x4, 1997
Hanyang

Hanyang HY480, 8x8, 1980

Hanyang HY473 (6x6) tractor with DF-21А missile, 1996
Jiefang

Jiefang СА10В bowser, 1963

Jiefang СА30, 6x6, 1966

Shaanxi

Shaanxi SX2300, 8x8, 2002

Shaanxi SX2190Z, 6x6, 1993

Yuejin

Yuejin NJ221В, 4x4, 1985

Yuejin-IVECO NJ2046SDG, 4x4, 1998
Czech Republic

LIAZ

LIAZ 18.33РVА, 4x4, 1993 г. (LIberecké Automobilové Závody)

Praga

Praga Alfa TN, 4x4, 2002

ROSS (Roudnicke Strojirny a Slevarny)

ROSS Viza-440, 4x4, 1998

Tatra T815VT-26.265.1R, 8x8, 1996

Tatra T815-24EN34 Terr № 1, 6x6, 1993

Tatra T816-6VWN9T Force, 8x8, 1998

Tatra T816-6MWR8T Force, 12x12, 2002

Tatra T815-63VR41 Armax, 4x4, 1999

Tatra T816-6ZVR8T Force, 10x10, 2001

Tatra T810-1ROR26.13.177, 6x6, 2006

Tatra T815-7MPR89.38.306, 8x8, 2006
Czechoslovakia

Praga

Praga AN, 1925

Praga AV, 6x6, 1937

Praga RV, 6x6, 1938

М51 MLRS on chassis of Praga V3S, 6x6, 1954

Škoda U (50HP), 4x4, 1919

Škoda 6ST6-T, 6x6, 1937

Škoda 6S/6SD, 6x6, 1937

Škoda 6V/6VD, 6x6, 1938

Škoda-100, 1940

Škoda 6LT6-L, 6x6, 1936

Škoda-903, 6x6, 1940

Škoda-956, 4x4, 1943

Škoda-1101 Popular (Kfz.1), 1942

Škoda Superb-3000, 1940

Škoda-952 (Kfz.15), 1942

Škoda РСО, 4x4, 1943

Škoda-1101Р, 1948

Škoda-973 Babeta, 4x4, 1955

Transmitter on chassis of Škoda-973В Babeta, 4x4, 1955

Škoda-972 (MOZ-2), 4x4, 1951

Škoda-706R, 1954


Tatra-26/30, 6x6, 1929

Tatra-25, 6x6, 1928

Tatra-24/65, 6x6, 1929

Tatra-25, 6x6, 1934

Tatra V377, 1930

Tatra-23/65, 1928

Tatra-72, 6x6, 1934

Tatra-82, 6x6, 1936

Tatra-93, 6x6, 1938

Tatra-93, 6x6, 1939

Tatra-27В, 1940

Tatra-84, 6x6, 1935

Tatra-85, 6x6, 1938

Tatra-22, 6x6, 1934

Repair shop on chassis of Tatra-29, 6x6, 1934

Tatra V799, 4x4, 1938

Tatra V809, 4x4, 1940

Tatra-57К, 1941

Tatra-87, 1942

Tatra-111 (Т8000), 6x6, 1943

Tatra-141А, 6x6, 1964

Tatra-111NR, 6x6, 1952

Tatra-805, 4x4, 1953

Tatra-128, 4x4, 1951

Air transportable Tatra-805, 4x4, 1955

Tatra-813 Kolos, 8x8, 1967

Tatra-809, 1953

Tatra-148VN, 6x6, 1969
Denmark
Thrige

Thrige, 1914


Triangel Т35, 1935

Triangel-Kornbech 3t, 1927
East Germany

Barkas

Barkas В-1000, 1986

Barkas Р-2М, 4x4, 1961

Barkas P-2S, 4x4, 1958

Ernst Grube

Ernst Grube G5 with open cabin, 6x6, 1956

Ernst Grube G5/2, 6x6, 1960

Ernst Grube G5, 6x6, 1954

Ernst Grube G5/3, 6x6, 1961

IFA (Industrieverbandes Fahrzeugbau)

IFA W50LA/A, 4x4, 1967

IFA-Robur prototype truck, 6x6, 1975

IWL (Industriewerke Ludwigsfelde)

IWL Р-3, 4x4, 1962

IWL Р-3, 4x4, 1967

Phanomen

Phanomen Granit-27AW/Zg, 4x4, 1952
Robur Garant-30К, 1957

Robur Garant-30KAW/Zg, 4x4, 1958

Robur LO-3001AKF with extension body, 4x4, 1983

Robur О-611, 4x4, 1975

Trabant-601 Tramp, 1979

Finland


Sisu КВ45, 4x4, 1964

Sisu КВ46 artillery tractor, 6x6, 1968

Sisu А45, 4x4, 1970
Sisu SM340, 8x8, 1989

Sisu Е11 HMTV, 6x6, 1998

Sisu E11 FMTV, 8x8, 2000

Sisu SA240 Masi, 6x6, 1983

Sisu Е12Т E-Tech 480-35Т, 6x6, 2002

Sisu Е15Т, 10x10, 2006
......СЛЕДВА ПРОДЪЛЖЕНИЕ.....

1. IKA (Industrias Kaiser Argentina)

IKA JA-3UA, 4x4, 1973


Chevrolet С15А, 4x4, 1943

International

International Mk-II, 4x4, 1962

International ХМ409, 8x8, 1957

Land Rover

Land Rover Perentie SASR, 6x6, 2003

Mack

Mack RM6866RS, 6x6, 1984

Unimog

Unimog U1700L, 4x4, 1982
Austria

Achleitner

Achleitner Mantra, 4x4, 2001

Austro-Daimler

Austro-Daimler ADMK, 1935

Austro-Daimler ADGR, 6x6, 1936

Austro-Daimler ADAZ, 6x6, 1935
Austro-FIAT

Austro-FIAT AFN (М27), 1927

Austro-FIAT AFH (М35), 1935

Austro-FIAT AFRS (М37), 1937

Graf und Stift

Graf und Stift V6M, 1936

Graf und Stift LAVT-9F 1, 4x4, 1958

Graf und Stift OLA-210 54, 4x4, 1970

Graf und Stift ZAFD-240 36, 6x6, 1968

Graf und Stift ZA-200 1, 6x6, 1959

ÖAF (Österreichische Automobilfabrik)

ÖAF НА-2-90 Husar, 4x4, 1968

ÖAF 20.320G1 (20.320VFAE), 6x6, 1982

ÖAF 26.240FDA bowser , 6x6, 1977

ÖAF 32.403VFAEG (SX2000), 8x8, 2001
Puch

Puch 230G, 4x4, 1982

Puch 290GDT, 4x4, 1999

Rosenbauer

Rosenbauer Buffalo GFLF8600/1500, 6x6, 1998

Rosenbauer Viper, 8x8, 1988

Saurer

Saurer 2ВН (М27), 1927

Saurer 6GAVFR-Z, 4x4, 1958

Steyr

Steyr-250, 1938

Steyr-643 (40D), 6x6, 1939

Steyr-440 (40D), 6x6, 1935

Steyr-640 (40D), 6x6, 1937

Steyr-270 (1500А), 4x4, 1941

Steyr-270 (1500А.01), 4x4, 1943

Steyr М/К, 1940

Steyr-480, 1957

Steyr-680МА, 4x4, 1968

Steyr-680М3, 6x6, 1969

Steyr 1291.280М, 4x4, 1983

Steyr 1491.330M, 6x6, 1986

Steyr 35М36, 6x6, 1993

Steyr 19S29 airfield fire-fighting vehicle, 4x4, 1991

Steyr 14.224LAC, 4x4, 1995

Steyr 18.264LAE, 4x4, 1998
Austro-Hungary

Austro-Daimler

Austro-Daimler10PS, 1901

Austro-Daimler М17, 4x4, 1917

Austro-Daimler М12, 4x4, 1912

Austro-Daimler М09, 4x4, 1909

Austro-Daimler С-Zug (М16), 1916
Bierenz und Fischer
Bierenz und Fischer Dromedar, 1898

Fross-Büssing

Fross-Büssing Sub-3, 1913

Graf und Stift

Graf und Stift Sub-5, 1913

Graf und Stift М16, 1916
Komarek

Komarek 50PS, 1902

Laurin-Klement

Laurin-Klement Е, 1907

Laurin-Klement HL, 1912

Nesselsdorfer

Nesselsdorfer М, 1909

Nesselsdorfer TL2, 1915

Nesselsdorfer TL4, 1916

Praga

Praga V, 1916

Rába

Rába V, 1915

RAF (Reichenberger Automobil-Fabrik)

RAF 40PS, 1912

Saurer

Saurer Sub-5 , 1913
Belgium
Bovy

Bovy СВ, 1914
Brossel

Brossel TAL, 4x4, 1938

FN (Fabrique National d'Armes de Guerre)

FN-Kegress, 1934

FN-63Р, 4x4, 1938
Ето от къде идва концепсията за АТВ-тата.....само дето това е с 3 задвижващи колелета....

FN Tricar Т3, 3x3, 1940

FN-Brossel-Miesse 62С4RM, 4x4, 1954

FN AS24, 3x3, 1964
Miesse

Miesse, 6x6, 1938

Minerva

Minerva КК (18CV), 1914

Minerva СМ-3, 1928

Minerva-Jeep, 4x4, 1952

Minerva-Jeep SAS, 4x4, 1953
Mol

Mol MSB-18, 6x6, 1991

Mol Т6066, 6x6, 1989

Mol Т5266.05F, 6x6, 1983
Pipe

Pipe 24/30CV dovecote, 1914
Belarus

MAZ (Minsky Avtomobilny Zavod) [Minsk Automobile Plant]

MAZ-6317, 6x6, 1996

MZKT (Minsky Zavod Kolyosnukh Tyagachey) [Minsk Wheeled Tarctors Plant]
Volat

64Н6Е radar set on "9988" semitrailer with MZKT-74106 tractor, 8x8, 1995

MZKT-742953 (8x8) semitrailer truck with "99943" trailer, 2000

MZKT-7930 chassis, 8x8, 1998

MZKT-74295 semitrailer truck with "93783" trailer, 1996

Aerial of "Pechora-2М" SAM system on MZKT-80211, 2002

MZKT-74135 semitrailer truck, 8x8, 2006

MZKT-79221 chassis, 16x16, 1995
Brazil
Bernardini

Bernardini-Toyota, 4x4, 1985
Biselli

Biselli CAMANF, 6x6, 1978

ENGESA (Engenheiros Especializados S.A.)

ENGESA ЕЕ25, 6x6, 1973

ENGESA ЕЕ34, 4x4, 1983

ENGESA ЕЕ50, 6x6, 1981

ENGESA ЕЕ25, 6x6, 1986

Ford

Ford U50, 4x4, 1975

Gurgel

Gurgel Х12М, 1977

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz LG1213, 6x6, 1973
Аре и ние сме в списъка.... 271
Bulgaria
Madara

Madara М702, 4x4, 1989
Canada
Amertek

Amertek 2500L, 4x4, 1991


Bombardier Iltis, 4x4, 1987

Bombardier R12, 1958

Bombardier Iltis display jeep, 4x4, 1984

Bombardier M35CDN, 6x6, 1981

Bombardier-Oshkosh НЕМТТ, 6x6, 1986

Bombardier Traxter, 4x4, 2002


Chevrolet С8А with cab No.13, 4x4, 1943

Chevrolet-1533Х2, 1941

Chevrolet С15А with cab No.12, 4x4, 1942

Chevrolet CGT, 4x4, 1944

Chevrolet C60L, 4x4, 1943

Dodge Т212 (D8A), 4x4, 1942 (left— American Dodge Т214)

Dodge Т222 (D15), 1945

Dodge T110L-6 (D60S), 1944

Dodge T110L-9 (D60L), 1945


Ford F15A with cab No.13, 4x4, 1943

Ford F30, 4x4, 1943

Ford F60L, 4x4, 1944

Ford F15A with cab No.12, 4x4, 1941

Ford F602S (4x4) with cab No.43 and 75mm cannon, 1942

Ford F60H, 6x6, 1942
Foremost

Foremost HDRV, 6x6, 1973

GMC К-25903HD, 2001

GMC К-25953HD СОМВАТТ, 4x4, 2003

GMC С15ТА (8449), 4x4, 1942

GMC С60Х (8660), 6x6, 1942

GMC M135CDN, 6x6, 1952
Ottawa

Ottawa М878, 1977


Polaris Sportsman-500, 6x6, 2004

Western Star

Western Star 4900SA, 4x4, 2001

Western Star 4900SA, 6x6, 2004

Western Star LSVW, 4x4, 1998
CHINA
Beijing

Beijing BJ2020SAJ, 4x4, 1989

Beijing BJ212, 4x4, 1968

Beijing BJ2022 Brave Warrior, 4x4, 2006


Dongfeng EQ240, 6x6, 1976

Dongfeng EQ2081, 6x6, 1989

Dongfeng EQ2050, 4x4, 2002

Dongfeng EQ1093F6D, 4x4, 1998

FAW

FAW СА1091К2Е2, 1994

FAW СА2081К2Т5, 4x4, 1997
Hanyang

Hanyang HY480, 8x8, 1980

Hanyang HY473 (6x6) tractor with DF-21А missile, 1996
Jiefang

Jiefang СА10В bowser, 1963

Jiefang СА30, 6x6, 1966

Shaanxi

Shaanxi SX2300, 8x8, 2002

Shaanxi SX2190Z, 6x6, 1993

Yuejin

Yuejin NJ221В, 4x4, 1985

Yuejin-IVECO NJ2046SDG, 4x4, 1998
Czech Republic

LIAZ

LIAZ 18.33РVА, 4x4, 1993 г. (LIberecké Automobilové Závody)

Praga

Praga Alfa TN, 4x4, 2002

ROSS (Roudnicke Strojirny a Slevarny)

ROSS Viza-440, 4x4, 1998


Tatra T815VT-26.265.1R, 8x8, 1996

Tatra T815-24EN34 Terr № 1, 6x6, 1993

Tatra T816-6VWN9T Force, 8x8, 1998

Tatra T816-6MWR8T Force, 12x12, 2002

Tatra T815-63VR41 Armax, 4x4, 1999

Tatra T816-6ZVR8T Force, 10x10, 2001

Tatra T810-1ROR26.13.177, 6x6, 2006

Tatra T815-7MPR89.38.306, 8x8, 2006
Czechoslovakia

Praga

Praga AN, 1925

Praga AV, 6x6, 1937

Praga RV, 6x6, 1938

М51 MLRS on chassis of Praga V3S, 6x6, 1954


Škoda U (50HP), 4x4, 1919

Škoda 6ST6-T, 6x6, 1937

Škoda 6S/6SD, 6x6, 1937

Škoda 6V/6VD, 6x6, 1938

Škoda-100, 1940

Škoda 6LT6-L, 6x6, 1936

Škoda-903, 6x6, 1940

Škoda-956, 4x4, 1943

Škoda-1101 Popular (Kfz.1), 1942

Škoda Superb-3000, 1940

Škoda-952 (Kfz.15), 1942

Škoda РСО, 4x4, 1943

Škoda-1101Р, 1948

Škoda-973 Babeta, 4x4, 1955

Transmitter on chassis of Škoda-973В Babeta, 4x4, 1955

Škoda-972 (MOZ-2), 4x4, 1951

Škoda-706R, 1954


Tatra-26/30, 6x6, 1929

Tatra-25, 6x6, 1928

Tatra-24/65, 6x6, 1929

Tatra-25, 6x6, 1934

Tatra V377, 1930

Tatra-23/65, 1928

Tatra-72, 6x6, 1934

Tatra-82, 6x6, 1936

Tatra-93, 6x6, 1938

Tatra-93, 6x6, 1939

Tatra-27В, 1940

Tatra-84, 6x6, 1935

Tatra-85, 6x6, 1938

Tatra-22, 6x6, 1934

Repair shop on chassis of Tatra-29, 6x6, 1934

Tatra V799, 4x4, 1938

Tatra V809, 4x4, 1940

Tatra-57К, 1941

Tatra-87, 1942

Tatra-111 (Т8000), 6x6, 1943

Tatra-141А, 6x6, 1964

Tatra-111NR, 6x6, 1952

Tatra-805, 4x4, 1953

Tatra-128, 4x4, 1951

Air transportable Tatra-805, 4x4, 1955

Tatra-813 Kolos, 8x8, 1967

Tatra-809, 1953

Tatra-148VN, 6x6, 1969
Denmark
Thrige

Thrige, 1914


Triangel Т35, 1935

Triangel-Kornbech 3t, 1927
East Germany

Barkas

Barkas В-1000, 1986

Barkas Р-2М, 4x4, 1961

Barkas P-2S, 4x4, 1958

Ernst Grube

Ernst Grube G5 with open cabin, 6x6, 1956

Ernst Grube G5/2, 6x6, 1960

Ernst Grube G5, 6x6, 1954

Ernst Grube G5/3, 6x6, 1961

IFA (Industrieverbandes Fahrzeugbau)

IFA W50LA/A, 4x4, 1967

IFA-Robur prototype truck, 6x6, 1975

IWL (Industriewerke Ludwigsfelde)

IWL Р-3, 4x4, 1962

IWL Р-3, 4x4, 1967

Phanomen

Phanomen Granit-27AW/Zg, 4x4, 1952

Robur Garant-30К, 1957

Robur Garant-30KAW/Zg, 4x4, 1958

Robur LO-3001AKF with extension body, 4x4, 1983

Robur О-611, 4x4, 1975


Trabant-601 Tramp, 1979

Finland


Sisu КВ45, 4x4, 1964

Sisu КВ46 artillery tractor, 6x6, 1968

Sisu А45, 4x4, 1970

Sisu SM340, 8x8, 1989

Sisu Е11 HMTV, 6x6, 1998

Sisu E11 FMTV, 8x8, 2000

Sisu SA240 Masi, 6x6, 1983

Sisu Е12Т E-Tech 480-35Т, 6x6, 2002

Sisu Е15Т, 10x10, 2006
......СЛЕДВА ПРОДЪЛЖЕНИЕ.....
NISSAN FOREVER!!!
- antiroad
- БAШ ОФРОУДЪР
- Мнения: 824
- Регистриран: 19 май 2009 22:39
- ime: Антон Донев
- ПОЛ: МЪЖ
- Местоположение: Сливен
Re: История в снимки на военни машини от началото на 20в до
Интересно!!!Много труд си хвърлил ,браво!
0887400121
- slavin
- Модератор
- Мнения: 3510
- Регистриран: 18 ное 2008 00:06
- ime: Славин
- ПОЛ: МЪЖ
- Местоположение: Стара Загора
Re: История в снимки на военни машини от началото на 20в до
Чудесен мтериал, гледам с голям интерес.
Блгодаря!
Блгодаря!
- gopi1
- БAШ ОФРОУДЪР
- Мнения: 1523
- Регистриран: 14 сеп 2009 08:51
- ime: Господин
- Skype: gopiliostz
- ПОЛ: МЪЖ
Re: История в снимки на военни машини от началото на 20в до
И аз благодаря за отделеното време! Имаше машини, които дори не бях чувал...
Притчи 11:2
Дойде ли гордост, дохожда и срам. А мъдростта е със смирените.
Дойде ли гордост, дохожда и срам. А мъдростта е със смирените.
- lubashki777
- Модератор
- Мнения: 7595
- Регистриран: 06 фев 2008 13:29
- ПОЛ: МЪЖ
- Местоположение: Стара Загора
Re: История в снимки на военни машини от началото на 20в до
Нещо интересно.....
Първия военен камион в света.Производител Cugnot -парен двигател -1770г.
Първия военен камион в света.Производител Cugnot -парен двигател -1770г.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
NISSAN FOREVER!!!
- lubashki777
- Модератор
- Мнения: 7595
- Регистриран: 06 фев 2008 13:29
- ПОЛ: МЪЖ
- Местоположение: Стара Загора
Re: История в снимки на военни машини от началото на 20в до
Ще ви предложа на вниманието няколко както известни,така и неизвестни френски производители!

ACMAT (Ателиета де Строителство Mécanique де L'Atlantique, известен също като ALM-ACMAT), е френски производител на крос-кънтри и тактически военни превозни средства от 1958 г. насам. Известни със своята надеждност, простота, здравина и техните 80% (над 3500) обединяване на части в цялата продуктова линия, тези превозни средства са били първоначално насочени към африканските и азиатските страни, които не могат да си позволят по-скъпи автомобили. В ACMAT компанията изгражда своите превозни средства на базата на стандартизацията, обединяване на части и компоненти, както и на взаимозаменяемост; частите са взаимозаменяеми с превозните средства, произведени преди 30 години. Частите включват кабини, структурни компоненти, двигатели и управление. ACMAT използва много еднакви части, за всички превозни средства на своята линия. Те дори произвеждат брониран вариант както на 4х4 и 6х6 версиите на VLRA.
Много френски противопожарни служби, също така започват да използват ACMAT превозни средства, поради по-ниските разходи за тях и 4WD способности. Няколко хиляди са в употреба от 42 страни, включително Франция и Ирландските отбранителни сили . ACMAT също проектира, произвежда и изгражда ремаркета, заслони и генератори. ACMAT е изнесъл над 85 на сто от 12 000 превозни средства произведени от него към 50 различни държави.
От 22 май 2006 г., ACMAT е изцяло притежавано дъщерно дружество на Renault Trucks .

ALM TF-4.20SMT, 4x4, 1962

ALM-АСМАТ ТРК-4.20VCT, 4x4, 1983

ALM-АСМАТ ТРК-4.20BL-SAM, 4x4, 1993

ALM-АСМАТ ТРК-4.32SB, 4x4, 1996

ALM-АСМАТ ТРК-6.50BL-СTL, 6x6, 1994

ALM-АСМАТ ТРК-4.36SM3, 4x4, 1984

ALM-АСМАТ ТРК-4.25SH, 4x4, 1998

ALM-АСМАТ TPK-4.21, 4x4, 2006

ALM-АСМАТ WPK-4.40CTL, 4x4, 2005

ALM-АСМАТ WРК-8.70AMP, 8x8, 1998
....следва продължение......

ACMAT (Ателиета де Строителство Mécanique де L'Atlantique, известен също като ALM-ACMAT), е френски производител на крос-кънтри и тактически военни превозни средства от 1958 г. насам. Известни със своята надеждност, простота, здравина и техните 80% (над 3500) обединяване на части в цялата продуктова линия, тези превозни средства са били първоначално насочени към африканските и азиатските страни, които не могат да си позволят по-скъпи автомобили. В ACMAT компанията изгражда своите превозни средства на базата на стандартизацията, обединяване на части и компоненти, както и на взаимозаменяемост; частите са взаимозаменяеми с превозните средства, произведени преди 30 години. Частите включват кабини, структурни компоненти, двигатели и управление. ACMAT използва много еднакви части, за всички превозни средства на своята линия. Те дори произвеждат брониран вариант както на 4х4 и 6х6 версиите на VLRA.
Много френски противопожарни служби, също така започват да използват ACMAT превозни средства, поради по-ниските разходи за тях и 4WD способности. Няколко хиляди са в употреба от 42 страни, включително Франция и Ирландските отбранителни сили . ACMAT също проектира, произвежда и изгражда ремаркета, заслони и генератори. ACMAT е изнесъл над 85 на сто от 12 000 превозни средства произведени от него към 50 различни държави.
От 22 май 2006 г., ACMAT е изцяло притежавано дъщерно дружество на Renault Trucks .

ALM TF-4.20SMT, 4x4, 1962

ALM-АСМАТ ТРК-4.20VCT, 4x4, 1983

ALM-АСМАТ ТРК-4.20BL-SAM, 4x4, 1993

ALM-АСМАТ ТРК-4.32SB, 4x4, 1996

ALM-АСМАТ ТРК-6.50BL-СTL, 6x6, 1994

ALM-АСМАТ ТРК-4.36SM3, 4x4, 1984

ALM-АСМАТ ТРК-4.25SH, 4x4, 1998

ALM-АСМАТ TPK-4.21, 4x4, 2006

ALM-АСМАТ WPK-4.40CTL, 4x4, 2005

ALM-АСМАТ WРК-8.70AMP, 8x8, 1998
....следва продължение......
NISSAN FOREVER!!!
- Marin Stoyanov
- АДМИНИСТРАТОР
- Мнения: 4404
- Регистриран: 04 фев 2008 22:15
- ime: Марин Стоянов
- Skype: MARINHAKER
- ПОЛ: МЪЖ
- МПС: Toyota 3000td 1KZT
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: История в снимки на военни машини от началото на 20в до
Хвала на трудът ти !!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски
- lubashki777
- Модератор
- Мнения: 7595
- Регистриран: 06 фев 2008 13:29
- ПОЛ: МЪЖ
- Местоположение: Стара Загора
Re: История в снимки на военни машини от началото на 20в до

Peugeot е голяма френска автомобилна марка, част от PSA Peugeot Citroën , вторият по големина производител на автомобили, базирани в Европа.
Семейния бизнес, който предшества текущата компания Peugeot е основан през 1810. На 20 ноември 1858 г. Емил Peugeot прилага лъв за търговска марка.По това време фирмата произвеждала листове за триони и лъвът бил символ за здравината и еластичността на продукта.През средата на 19век Peugeot произвеждат за армията каруци и велосипеди. Фирмата произвежда първия си автомобил през 1891 година. Поради семейни раздори/фамилията няма вяра в новото производство на автомобили смятайки, че няма да е проспериращо и печелившо, и искайки да се придържат към старите традиционни производства на фирмата/, Арманд Пежо през 1896 г. основава "Сосиете де Automobiles Peugeot.
Корените на Peugeot като се върнем към началото на 19-ти век се изразяват в производство на мелнички за кафе и велосипеди.
През 1889г. в компанията са работели 1100човека и същата година излиза първия автомобил задвижван от парен двигател с марката Peugeot.Само година по-късно през 1890г. Арман Пежо въвежда и усъвършенства първия за фирмата бензинов двигател.Много от техническите решения които се използват в автомобилостроенето и до наши дни са патент още в началото и средата на 20 век на фирмата Peugeot/примерно автоматично прибиращите се гюруци-системата им измислена и патентована още през 30-те години на миналия век от Peugeot,както и много други/ Компанията Peugeot и семейството е родом от Сошо , Франция . Peugeot запазва голям завод за производство на Peugeot и музей там. Той също така е спонсор на футболен клуб Сошо , основан през 1928 г. от член на семейството Peugeot.
Peugeot

Peugeot 10CV, 1905

Peugeot-507, 1913

Peugeot-1525, 1917

Движение за съпротива Пежо-202, 1939 г.

Peugeot DK-5J 1940 г.

Peugeot DMA 1942 г.

Peugeot VSP, 4x4, 1958

Peugeot Р4, 4x4, 1986

Въздушнодесантна VEHA Peugeot Р4, 4x4, 1996 г.

Частично бронирани Peugeot Р4, 4x4, 1998

Peugeot-504 Dangel, 4x4, 1982 г.

Peugeot Boxer-350М, 4x4, 1998

Peugeot Partner Dangel, 4x4, 1998
NISSAN FOREVER!!!
- lubashki777
- Модератор
- Мнения: 7595
- Регистриран: 06 фев 2008 13:29
- ПОЛ: МЪЖ
- Местоположение: Стара Загора
Re: История в снимки на военни машини от началото на 20в до

Луи Рено е основател на "Рено". През 1877 г. той е роден в Billancourt, Париж, и той създава първия си автомобил на 21-годишна възраст в малък гараж в близост до родния си дом. На Бъдни вечер Луис направи първото си турне демонстрация/обзалагайки се че неговия прототип ще изкачи наклон от 13% и успява пред невярващите погледи дори и на приятелите си/, и веднага след това той получава 12 поръчки,.... производството може да започне.Заедно с двама от братята си той основава Renault-Frères. През първата половина на 1899 година вече 80 автомобила са били построени.
Луи Рено сам конструира и патентова първата директно зацепена скоростна кутия в историята на автомобила,като премахва разни верижни предавки и т.н. използаони до този момент!!!
Най-добрият начин за насърчаване на автомобили е да се включат в състезания и да спечелят, какъвто е случаят 1899-1903. Търсенето се увеличава, но за съжаление съдбата също: през 1903 г. Марсел Рено катастрофира и умира по време на състезанието.
С времето продукцията се е увеличила, повече видове и версии с различни двигатели влизат в гамата на Рено. Освен частните автомобили, те са започнали да произвеждат и таксита. През 1906 г. започва производство на товарни автомобили, автобуси и автомобили 4х4. По време на Първата световна война Френската армия купува много автомобили Renault.
По време на Първата световна война и Втората световна война, Renault, произвежда танкове, които по-късно служат като база за производство на трактори. Първите трактори датират от 1919 г. ,а след 1930 Renault произвежда и дизелови двигатели. Рено счупи скорост в регистрите, редовно, и прави повече и по-луксозни автомобили, макар че фабриката в голямата си част е разрушена през Втората световна война. По това време те произвеждат също и самолетни двигатели за Caudron. През Втората световна война макар,че отказва да произвежда танкове за германците и се ограничава като компромис да прави само камиони, Луи Рено е бил арестуван от френското правителство, обвинени в сътрудничество с германците, и той умрира в затвора при неизяснени условия през 1944г.
През 1945г.генерал Шарл Дьо Гол национализира компанията Рено и оттогава до наши дни тя е собственост на държавата
Днес Renault също има мажоритарно участие в Nissan Motors Те осигуряват доставка микробуси за General Motors, Midlum камион кабини за DAF. Renault използва John Deere двигатели за тракторите си и Мак двигатели се използват за Magnum камиони. Volvo е с мажоритарно участие на камиони Renault и Renault Trucks, от своя страна, има голяма част от финландската акции Sisu. В крайна сметка това е доста история, за дадена марка с една цел: създаване на подходяща среда за всички. Това е голямото разнообразие от продукти, което прави и днес Рено един от световните лидери в автомобилостроенето!!!.

Renault С, 1900

Marne такси - Renault НП1, 1907/14

Renault ЕР 1914 г.

Renault ЕЕ, 1914

Renault FU, 1919

Renault GZ 1918 г.

Renault EG, 4x4, 1914

Renault TI-4AE, 1935

Renault AGK, 1937

Renault АЧК, 1940

Renault VT6, 6x6, 1932

Renault R-2087, 4x4, 1954

Персонал, Renault R-2087, 4x4, 1956

Renault R-2087 линейка, 4x4, 1955

Renault R-4153, 1955

Renault R-2182, 4x4, 1957
[/img]http://htftp.offroadsz.com/lubashki777/ ... 3131_n.jpg[/img]
Renault TRM-1200, 4x4, 1978 г.

Renault TRM-6000, 4x4, 1979

Renault TRM-9000CLD, 6x6, 1978

Renault TRM-12000 (GBH-280), 6х6, 1976 г.

Renault R-390, 6x6, 1986

Renault Kerax-385.40, 8х8, 1998 г.

Renault В-110, 4x4, 1993

Renault G-290, 6x6, 1989 г.

Renault TRM-10000, 6х6, 1997 г.

Renault TRM-200.13, 4x4, 1998

Renault TRM-10000, 6х6, 1986 г.

Renault TRM-700.100Т, 6x6, 1993

Renault GBC-180, 6x6, 1993

Renault Sherpa-5, 6х6, 2006 г.
NISSAN FOREVER!!!
- lubashki777
- Модератор
- Мнения: 7595
- Регистриран: 06 фев 2008 13:29
- ПОЛ: МЪЖ
- Местоположение: Стара Загора
Re: История в снимки на военни машини от началото на 20в до
CITROEN

Citroën е основен френски производител на автомобили , част от PSA Peugeot Citroën група.
Основана през 1919 г. от Андре-Гюстав Ситроен ,компанията произвежда първият сериен автомобил-масово, извън пределите на САЩ , и става пионер в модерната концепция за създаване на продажбите и на мрежови услуги, които допълват автомобила. В рамките на осем години Citroën става най-големия европейски производител на автомобили, както и 4-ти по големина в света.
Citroën печели репутацията за инженерни иновации и става революционер, което е отразено в компанията с мотото "Криейтив Technologie". Неговата история на иновациите започва с основаването си, когато (както е отбелязано по-горе), Андре-Гюстав Ситроен представя първи масовото промишлено производство на превозните средства извън Съединените щати (техника, той развива масово производство на въоръжение за френските военни в Първата световна война ) . През 1924 г., Citroën, произвежда най- здравия ,първият изцяло от стомана автомобил в Европа, -В10. През 1934, Ситроен, обезпечава репутацията си за иновации с Traction Avant ,и не само произвежда първият в света серийно производство автомобил с предно предаване , но и един от първите модели на функцията монокок тип тяло. През 1954 Citroën произвежда и първият в света автомобил на хидропневматично окачване и саморазливна система, след това през 1955 г. на революционната Citroën DS ,компанията е първа в европейското производството на автомобили монтирала дискови спирачки . През 1967, Citroën представи първи въртящи се светлини в няколко модела, като позволява по-голяма видимост по пътища. Марката отбеляза своята 90-та годишнина през 2009 година.

Citroёn-Kegresse В-10, 1924

Citroёn-Histin Р-107В, 1934

Resistance movement Citroёn С-4G, 1932/43

Citroёn-Kegresse Р-17А, 1935

Citroёn-Kegresse Р-19, 1931

Citroёn-Kegresse Р-14, 1930

Citroёn-23U, 1939

Citroёn TUB, 1940

Citroёn-45UD1, 1948

Citroёn-2CV Sahara, 4x4, 1959

Citroёn-А, 4x4, 1979

Citroёn T-55U, 1955

Citroёn-46FT (FOM), 4x4, 1963

Citroën е основен френски производител на автомобили , част от PSA Peugeot Citroën група.
Основана през 1919 г. от Андре-Гюстав Ситроен ,компанията произвежда първият сериен автомобил-масово, извън пределите на САЩ , и става пионер в модерната концепция за създаване на продажбите и на мрежови услуги, които допълват автомобила. В рамките на осем години Citroën става най-големия европейски производител на автомобили, както и 4-ти по големина в света.
Citroën печели репутацията за инженерни иновации и става революционер, което е отразено в компанията с мотото "Криейтив Technologie". Неговата история на иновациите започва с основаването си, когато (както е отбелязано по-горе), Андре-Гюстав Ситроен представя първи масовото промишлено производство на превозните средства извън Съединените щати (техника, той развива масово производство на въоръжение за френските военни в Първата световна война ) . През 1924 г., Citroën, произвежда най- здравия ,първият изцяло от стомана автомобил в Европа, -В10. През 1934, Ситроен, обезпечава репутацията си за иновации с Traction Avant ,и не само произвежда първият в света серийно производство автомобил с предно предаване , но и един от първите модели на функцията монокок тип тяло. През 1954 Citroën произвежда и първият в света автомобил на хидропневматично окачване и саморазливна система, след това през 1955 г. на революционната Citroën DS ,компанията е първа в европейското производството на автомобили монтирала дискови спирачки . През 1967, Citroën представи първи въртящи се светлини в няколко модела, като позволява по-голяма видимост по пътища. Марката отбеляза своята 90-та годишнина през 2009 година.

Citroёn-Kegresse В-10, 1924

Citroёn-Histin Р-107В, 1934

Resistance movement Citroёn С-4G, 1932/43

Citroёn-Kegresse Р-17А, 1935

Citroёn-Kegresse Р-19, 1931

Citroёn-Kegresse Р-14, 1930

Citroёn-23U, 1939

Citroёn TUB, 1940

Citroёn-45UD1, 1948

Citroёn-2CV Sahara, 4x4, 1959

Citroёn-А, 4x4, 1979

Citroёn T-55U, 1955

Citroёn-46FT (FOM), 4x4, 1963
NISSAN FOREVER!!!
- lubashki777
- Модератор
- Мнения: 7595
- Регистриран: 06 фев 2008 13:29
- ПОЛ: МЪЖ
- Местоположение: Стара Загора
Re: История в снимки на военни машини от началото на 20в до
Ето и едно клипче супер готино клипче с историята на Татра!!!
А ето и специализираните военни камиони Татра....Тия чехи ме кефят максимално...Наистина много традиция има в тази марка!!!
А ето и специализираните военни камиони Татра....Тия чехи ме кефят максимално...Наистина много традиция има в тази марка!!!
NISSAN FOREVER!!!
- barzia_85
- БAШ ОФРОУДЪР
- Мнения: 1583
- Регистриран: 15 ное 2009 23:22
- ime: гошо
- Skype: burzia_85
- ПОЛ: МЪЖ
Re: ИСТОРИЯ В СНИМКИ НА ВОЕННИ МАШИНИ ОТ НАЧАЛОТО НА 20в ДО
любо от каде толкова време имаш да се занимаваш, евала ти давам
луд умора няма
- lubashki777
- Модератор
- Мнения: 7595
- Регистриран: 06 фев 2008 13:29
- ПОЛ: МЪЖ
- Местоположение: Стара Загора
Re: ИСТОРИЯ В СНИМКИ НА ВОЕННИ МАШИНИ ОТ НАЧАЛОТО НА 20в ДО
Ами лошото е че...нямам.... 090 ...Доста безсънни нощи ми коства,но нищо....важно е тук да има такава интересна информация.barzia_85 написа:любо от каде толкова време имаш да се занимаваш, евала ти давам
NISSAN FOREVER!!!
- TOD71
- БAШ ОФРОУДЪР
- Мнения: 488
- Регистриран: 25 ное 2010 10:36
- ime: Тодор
- Skype: todord171
- ПОЛ: МЪЖ
- МПС: БМВ E46 и продаден Митсубиши Паджеро
- Местоположение: кърджали
Re: ИСТОРИЯ В СНИМКИ НА ВОЕННИ МАШИНИ ОТ НАЧАЛОТО НА 20в ДО
много добър и интересен материал, мога само да добавя че модела на Татра 805 се използва в БГ армия като влекач ,виждал сам как действа тази машина и има впечатляваща проходимост за размерите си : :":" за материала