Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

СНИМКИ НА ДЖИПКИТЕ И ОБОРУДВАНЕТО ИМ
Потребителски аватар
STEF BMW
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 5041
Регистриран: 04 фев 2008 23:22
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от STEF BMW » 23 дек 2018 17:49

pegasoto написа:Издай малко повече информация де... какво си замислил? :)

Весели празници на всички!
Иво
Здрасти друже!
Ще споделя в няколко реда какво направих до момента и какво смятам да направя/препрявя след това.
1."Масфета" е история. Поръчах регулатор от Мартин и реших да подобря охлаждането му, като изрязах с една идея по широка от него алуминиева шина и след, като я оребрих достатъчно за да се охлажда я монтирах зад самия него. Шината е дебела 6мм., а тази "фатка" я играх преди доста време на служебен мотоциклет, който все още е със здрав регулатор. Регулатора обаче е с две кабелни обувки - кръгли клеми, като двете са за директен монтаж на акумулатора! Да, ама нямам отговор на това, защо навремето при монтажа на "Мосфета" плюсовия проводник не е закачен директно на батерията, а е запоен заедно с още два червени проводника идващи от задната част на мотоциклета.!?
2. Бензиновия маркуч с монтираната бърза връзка, захранващ инжекторите е леко пречупен под резервоара, а това не ме кефи! Да, ама и на новия цената не ме кефи! Смятам да го преправя, като вариантите са два : кербовка към връзките на друг бензинов маркуч, или игра с аргон и заваряне на накрайник в който да намуша подходящ бензиноустойчив маркуч и да го стегна с две скоби.
3. Въздушния вилтър определено си е за подмяна с нов и тъй като в РБ не открих хартиен, набавих "K/N с необходимите му пръскала - масло и почистващ спрей.
4. Подмених всички изпечени от времето и температурата гумени маркучи.
5. Ще сменям антифриз, спирачна течност, масло и филтър в двигателя и маслото на коловете.
6. Напръсках с контактен спрей всички клеми и куплонзи които открих и смазах жилата.
7. Свещите са супер - чисти, бели и без нагар! Изчистих ги и монтирах обратно.
8. Тъй като предните бубини за на майка си в гъ..а, най вероятно ще преправя две такива от "Пежо" и ще монтирам. Две работещи стари ще имам за резерв.
Ами за сега е това!
Рапорт даден!
Поздрави и весела коледа.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от pegasoto » 28 дек 2018 12:02

Привет и Честита Коледа!
STEF BMW написа: 1."Масфета" е история...
Ел. инсталацията на стария ми Caponord сме я преправяли преди доста години и вече всичко е избледняло в спомените ми. Тогава "истината", взаимствана от af1 форума беше за мосфет регулатор. Да, ама май не е най-доброто решение, както се оказа. Ако помня правилно, когато преправяхме, идеята беше да се ползва максимално оригиналната инсталация на мотора, като се елиминират двата проблемни конектора между релето и алтернатора. И затова май не подвързахме диоректно към акумулатора, за да мине през силовите оригинални предпазители, които са в опашката на мотора. Имай едно на ум, че наистина не помня добре и може и глупости да приказвам... Ако искаш мога да ти дам контактите на момчето в Сф, което прави нещата, и който ми поддържа и сегашния мотор.
STEF BMW написа:2. Бензиновия маркуч с монтираната бърза връзка...
Тук не можах да разбера много какво искаш да направиш? Този мод с подмяната на щуцера е направен на твоя мотор. Италианеца, от който купих мотора, го беше направил. Това лято исках да направя и на сегашния ми мотор, купих щуцер и всичко необходимо, но при щателно преглеждане, преценихме че оригиналния маркуч на мотора ми е все още в мн добро състояние. Проблема е че, трябва да се заваряват 2 парчета от различен метал и отделно някой трябва да кримпне качествено. Ще го мисля след година-две.
STEF BMW написа:3. Въздушния вилтър...
Последно във Велико Търново в магазина имаше въздушен филтър на Athena за около 20-ина лв. Аз все още не съм убеден, че за Бг спортните филтри са добра опция, защото тук въздуха е много прашен и не всичко може да се обере от омаслеността и съответно заминава в двигателя с последвалото амортизиране...

Поздрави,
Иво

Потребителски аватар
STEF BMW
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 5041
Регистриран: 04 фев 2008 23:22
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от STEF BMW » 02 яну 2019 19:10

Честита нова 2019г.
Бъдете здрави! :friends:
Поздрави.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
marinhaker
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 4365
Регистриран: 04 фев 2008 22:15
ime: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от marinhaker » 08 яну 2019 08:04

Честита и на теб Стефко!
ГОСПОД, СЪЗДАДЕ СВЕТА - "КОЛТ", ГО ПОДРЕДИ!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски

Потребителски аватар
STEF BMW
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 5041
Регистриран: 04 фев 2008 23:22
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от STEF BMW » 10 яну 2019 20:20

marinhaker написа:Честита и на теб Стефко!
Благодаря, да сте живи и здрави цялото семейство!

Потребителски аватар
STEF BMW
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 5041
Регистриран: 04 фев 2008 23:22
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от STEF BMW » 10 яну 2019 20:34

След много разглеждане и разсъждаване върху идеи за преправяне на въпросния бензинопровод на "ETV" - то, ето какво решение намерих! След пълно разглобяване на маркуча и двата му накрайника реших, че има възможност за нова кербовка и не на последно място исках да се доближа до инженерната мисъл от завода производител на мотоциклета.
Маркуча който ползвах е със стоманена оплетка вътре в него и е термоизолиран от външната страна, естествено е и маслоустойчив. ;)
Щях да пропусна, че заводския, след кербоването на бързата връзка размера му окъсява и това е причината да се пречупва под резервоара и поради тази причина преправения ми е с 10см по дълъг с цел провисване и избягване на въпросното пречупване.
Поздрави.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от pegasoto » 10 яну 2019 23:42

:bravo:
Браво Стефко!
Един въпрос - ти ползва оригиналния щуцер или прави нов?

Един съвет - така и така си започнал да я връщап към младините ѝ италианката, помисли за пружините и отпред и отзад. Мотора е с оригиналните пружини, а вече е подминал 90К км... В момента ти караш с 2-ма човека и багаж...

Втори въпрос :) Какво стана с кабела, който поръча от Англия?

Потребителски аватар
STEF BMW
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 5041
Регистриран: 04 фев 2008 23:22
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от STEF BMW » 11 яну 2019 09:02

pegasoto написа::bravo:
Браво Стефко!
Един въпрос - ти ползва оригиналния щуцер или прави нов?

Един съвет - така и така си започнал да я връщап към младините ѝ италианката, помисли за пружините и отпред и отзад. Мотора е с оригиналните пружини, а вече е подминал 90К км... В момента ти караш с 2-ма човека и багаж...

Втори въпрос :) Какво стана с кабела, който поръча от Англия?
Зрасти Иво.
Не съм преправял нищо по щуцера, разкербовах стария маркуч и кербовах нов такъв. Относно пружините, да прав си защото натоварен при артикулация усещам сгъване на задната пружина до предела и. С предните меки пружини свикнах. Няма лошо да ги подменя с прогресивни, ама лев иска и за сега ще е така.
Кабела стои неразопакован още и не е пробван. Наличен е и при първа възможност ще ремапна.
п.п. закрих сезона с изминати 100000км.
Поздрави.

Stan the man
Мнения: 12
Регистриран: 19 май 2018 22:53
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Etv1000, X5
Местоположение: Dimitrovgrad

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от Stan the man » 14 яну 2019 21:56

Малко профилактика
20190114_164627-1008x567.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
STEF BMW
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 5041
Регистриран: 04 фев 2008 23:22
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от STEF BMW » 15 яну 2019 20:33

Stan the man написа:Малко профилактика
20190114_164627-1008x567.jpg
Баси и профилактиката!
Кефиш! :friends:
Поздрави.

Потребителски аватар
STEF BMW
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 5041
Регистриран: 04 фев 2008 23:22
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от STEF BMW » 14 юли 2019 16:06

Да съживя малко темата!
Искренни блатгодарности на колегата "Stan the man", с който се запознахме и покарахме няколко пъти с "Априлиите". Извършихме въпросният ремап на компа, като сменихме горивната карта на мотоциклета ми, променихме и включването на перката от 96 на 92 градуса. Барнахме оборотите софтуерно и сега на ниски стрелката не премърдва както обикновенно. Смея да твърдя че двигателя коренно се промени и вместо силата му да идва на около 4000 оборота, сега се изстрелва още на 2800-3000 об/м. Оборотомера вече изключва на толкова колкото е разграфен ... 10000 оборота. Двигателя получи еластичност и не тресе и придърпва на ниските, както беше. Разхода на гориво е около 6-6,3/100 км. с двама и много багаж в трите куфари със средна скорост около 130км/ч.
Маслото с което карам в момента е "Репсол 10W60" пълна синтетика. K&N въздушен и маслен филтър. Особена разлика не намирам! Мотоциклета към момента е на 103000км. Изработих и монтирах саморъчно, алуминиеви гардове за ръцете. Купих алуминиева стойка за телефон на която монтирах обикновен мобилен апарат без карта с инсталирана навигация "HERE" - офлайн, от която честно да споделя съм много доволен и не ме е предала никъде, дори и в Турция.
Рапорт даден! :yes:
Поздрави.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от pegasoto » 14 юли 2019 17:07

Сънувам го вече този ремап на италианката... Не мога да намеря време да дойда до Стара Загора и да видим какво при мен не работи като хората, дали е кабел или неправилен драйвер на windows-a.
То и затова не пиша тук в тая тема - нямам свободно време, а и тази годината времето е отвратително и почти всеки ден вали... Мотора ми стои загаражен в Стара Загора и тая година съм го изкарвал само за няколко стотин километра до Турция с Любо през ранната пролет.

Аз бих свалил температурата, на която се включва вентилатора още надолу. Знаеш, че на извънградско този двигател работи в диапазона 74-78 градуса (по термометъра на таблото). Т.е. си работи доволно студен. От тая гледна точка аз бих настроил вентилатора да тръгва на около 86-88 градуса, за да съм сигурен, че ще има достатъчно време за да свали температурата, преди да стане критично и да хвърли водите през преливника. Те основните проблеми са в градско задръстване в големи жеги или пъплене на първа скорост и полусъединител. Но в такива условия, въпреки, че вентилатора се включва и работи, не успява да смогне да охлажда и водата завира в казанчето и се изхвърля през преливника. Затова ми се струва че 4 градуса толеранс, който си дал, е малко.
Има и нещо друго - по спомени, температурните сензори на Капонорда са два отделни - един за таблото (където се визуализира температурата) и втори за компютъра, според който се включва вентилатора. Те със сигурност са разположени на различни места и мерят различна температура. Та, трябва да се сравнят и показанията на двата сензора. В смисъл, ако сваля вентилатора да тръгва на 86 градуса, да не се окаже че реалната температура в двигателя е доста по-ниска. В тая област има нещо гнило и трябва да се експериментира доста, защото ако се замислиш, когато мотора "изплюе" водите, реално по таблото той още не е стигнал в червения температурен сектор, а е сегмент или два на индикатора отдолу.

Поздрави

Потребителски аватар
STEF BMW
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 5041
Регистриран: 04 фев 2008 23:22
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от STEF BMW » 04 авг 2019 18:23

Току що се прибрахме с жена ми от Гърция след, 10 дневно турне по западните острови ... и не само!
След ремап-а, определено съм впечатлен от Италианката визирайки това, че натоварена с три пълни куфара и двама спътника с 2/3-ти придвижване по магистрала със скорост 140-150км/ч. за пестене на враме, разхода който ми даде е точно 6/100км.
В градските задръствания, ах този бич за моториста, в пиков момент около 16-17ч. при външна температура отчетена на дисплея от 36-38С, градусите на охлаждащата течност не мръднаха от 93гр., което е един не голям, а огромен плюс лично за мен. Няма кипене на антифриз, няма "изплюване" от разширителния съд, няма треперене от мен за последиците от предното и дали любимата ще ни прибере в БГ ... без проблеми.
Регулатора на Мартин е перфектен! Нямам никакви забележки! С фар, халогени и постоянно захранване на GPS не е мръднал от 14,30V!
Върви пущината и много ме кефи, даже още повече от преди.
Пу, Пу, да не и е уруки на 106000 км.
Рапорт даден! ;)

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7517
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от lubashki777 » 14 авг 2019 07:08

Супер, за моя мотор след миналогодишния секс на Калотина единственото притеснение остана това със завирането на бензина.Мотора държи температура, не прегрява но при продължителна работа на едно място/около час и половина/ и бензина завира.В следствие на това в карбовете явно постъпват основно изпарения и това не стига като мощност за двигателя.Съответно той не може да се форсира и гасне...
Не знам дали може да се намери решение на проблема освен...да си носиш туба с резервно гориво и като настъпи подобен момент да долееш, за да падне температурата в резервоара.
Не знам при априлиите дали се появява подобен проблем... :hmm:
Поздрави!
NISSAN FOREVER!!!

Потребителски аватар
STEF BMW
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 5041
Регистриран: 04 фев 2008 23:22
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от STEF BMW » 14 авг 2019 08:36

Априлията е с пластмасов резервоар и нама проблем. Твоето решение е обличане на баката с кожен калъф.Сигурно си виждал на др. мотори ... Точно поради тази причина ги слагат.

Отговори

Върни се в “ПРЕДСТАВЯНЕ И СРАВНЕНИЕ НА МАРКИТЕ ДЖИПОВЕ И ТЯХНОТО ОБОРУДВАНЕ”