Дата и час: 19 Дек 2018 10:24

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




 Страница 1 от 1 [ 9 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Начинаещ
Непрочетено мнениеПубликувано на: 15 Дек 2016 20:59 

Регистриран на: 15 Дек 2016 20:04
Мнения: 5
ПОЛ: МЪЖ
Здравейте колеги , аз съм Радослав и ми предстой закупуване на първи 4х4 автомобил, става въпрос за Nissan Terrano R20 ,който ще се ползва ,както за всекидневен автомобил ,така и за лек оффроуд по бреговете на българските язовири ,защото съм запален по риболова ,което значи ,че ще тегли лодка с колесар ,а от време на време ще се ползва и за разходка до някоя полянка за удоволствие.
Изчетох доста за този джип и се спрях на него ,не ,защото ми се струва най-красив ,голям ,евтин или проходим ,а защото мисля ,че е идеален компромис между всичко това и е доста здрав като цяло.
Спрял съм се на Терано 2003 година с ръчна скоростна кутия и 3.0 кубиковия двигател ,който е от Патрул ,защото искам да е една идея по динамичен на пътя,има много неясни неща за мен все още ,но бих искал да попитам старите кучета няколко въпроса с първите неща ,които трябва да сменя след покупката на автомобила и къде в Стара Загора ходите вие на сервиз с джиповете си при проблем . (може и на лично ,ако това ще се приеме като реклама)

Това ,което ще сменя след покупката са:

1.Масла: (тук имам нужда да ме поправите ,ако греша)
Двигател 10w-40 или 5w-40 (синтетика)
Раздатка 75W90 API GL4 (синтетика)
Скоростна кутия 75W90 API GL4 (синтетика)
Преден диф 80W90 или 75W140 API GL5 (синтетика)
Заден диф 80W90 или 75W140 за LSD, API GL5 (синтетика)


2.Антифриз (не знам ,дали е с алуминиев радиатор ,но въпреки това мисля да е G12 червения)

3.Филтри
Въздушен
Маслен
Горивен
Купе
Хидравличен

4.Феродо (ако ,е износено)
Предни накладки
Задни накаладки

Ангренажната верига мисля да сменя догодина ,защото ще ми дойде много нанагорнище ,до колкото четох се сменя на 200к километра,тъй като ще е втора ръка и не мога да имам вяра на продавачите ,ще я сменя за да съм сигурен.
Никъде не можах да видя какво представляват торсионите за повдигането на предницата,някои може ли да ми ги покаже?
Какво мислите вие за Nissana и има ли хора с този мотор във форума ,които могат да изкажат личните си наблюдения ще им бъда благодарен пък може и да направим някоя разходка ,да покажете малко тънкости по оффроуда. :)


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Начинаещ
Непрочетено мнениеПубликувано на: 16 Дек 2016 08:31 
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 22:15
Мнения: 4331
Местоположение: Стара Загора
Име: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
Здравей и от мен, предполагам, че Любо ще се включи по късно в темата-той е човека с Нисаните ;)
Но те съветвам да се консултираш за частите и консумативите с него!



_________________
ГОСПОД, СЪЗДАДЕ СВЕТА - "КОЛТ", ГО ПОДРЕДИ!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Начинаещ
Непрочетено мнениеПубликувано на: 16 Дек 2016 08:56 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7468
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Здрасти и добре дошъл и от мен!
Тераното е...точно това, което си написал...един добър компромис между комфорта по асфалта, заводски екстри и проходимост в гората над средно ниво.Тоест за експедиционна машина е доста добър избор, както и за това, за което ти ще го ползваш.
Джипката е здрава и надеждна, особено ако случиш при покупката на запазен екземпляр-
По отношение на ДВГ-то...аз лично имам много резерви.Този 3.0тди двигател се слави с многото си проблеми/виж прочети инфо из нета, за да не навлизам в подробности/, отделно от това ГНП-то му е с електронна шина и там също има много проблеми/в националния форум дори има тема за тези нафтови помпи и ремонта им, която е дълга мнооого страници/.
Правилното Терано е това с 2,7тди и 125к.с. мотор.Двигателя е стара концепция, изцяло чугун, долен разпределителен вал и повдигателни пръти, и най-сладкото нещо...няма ангренаж ;) Последното като казвам няма...значи съвсем няма.Липсват ремъци и ролки, липсва верига с обтегачи и плъзгачи...просто е с зъбни колела и единственото му обслужване в тази зона са 3 трапецовидни ремъка/на генератор, хидравлика и климатик/, което са на крупната сума от по 7-8лв. за брой... ;)
Отделно и ГНП-то му е съвсем друго...пак по електрически път се подава горивото, но няма електроника/става с едни реостати и електромагнитни клапани, като системата не дава проблеми/и е безпроблемна!
Комбинацията на този стар като концепция двигател и едно съвременно купе на джипа след 2000г., както и компилацията заводско оборудвана с климатик, ABS, ел. пакет, подгрев на огледала, чупещ волан и т.н., го правят страхотен избор!
Та наблягам основно в това мнение на избора...Според мен е грешно да се взема 3.0тди мотора, защото съществува огромен риск след това да се купи Тераното /един ремонт на ДВГ или ГНП е много скъп - примерно за този двигател НЕ се предлагат ремонтни бутала, а съм виждал десетки такива ...разтекани като свещ... :o /още веднъж...
Та..не си струва заради малко повечето мощност да рискуваш да си сложиш един голяяям таралеж в гащите.Отделно от това...със спестените пари от смяната на ангренажната верига...можеш да си чипосаш 2,7тди-то/прави се софтуерно, мощността се вдига с близо 25к.с. ;) / и ще имаш здрав, надежден и много дсобре вървящ мотор.Отделно и данъка ще е по-малък... ;)
Та това ми е личното мнение, относно избора на ДВГ...
За сега спирам, като го вземеш/каквото вземеш/, ще коментираме подробностите, защото нещата не са толкова идентични.
П.П.Само, недей да лежиш на кълката.."абе точно пък на мен ли ще се случи", защото ...да...има много голяма вероятност именно на теб да се случи проблем с 3,0тди... :idea:
Поздрави!



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Начинаещ
Непрочетено мнениеПубликувано на: 16 Дек 2016 12:23 

Регистриран на: 15 Дек 2016 20:04
Мнения: 5
ПОЛ: МЪЖ
Мдааа.. аз се хвърлих на по-новия двигател 3.0 ,защото имах и оферта за такъв джип ,но ще заложа на стария изпитан двигател ,както ме съветваш и във другите форуми него хвалят ,това със ангренажните зъбни колела е велико ,сега почвам да гледам обявите и днеска-утре ще пообикалям да ги гледам наживо.
Ще пиша и ще кача снимките след като взема джипа.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Начинаещ
Непрочетено мнениеПубликувано на: 16 Дек 2016 17:43 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 03 Фев 2012 16:01
Мнения: 1189
Местоположение: Стара Загора
Име: Борис
Skype: bpetrov67
ПОЛ: МЪЖ
МПС: опел фронтера б
Любчо на твоя с метана , къде му отиват конете ......с колко са нагори ?


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Начинаещ
Непрочетено мнениеПубликувано на: 16 Дек 2016 20:11 

Регистриран на: 15 Дек 2016 20:04
Мнения: 5
ПОЛ: МЪЖ
Ходих днес в Сливен да гледам едно терано 2.7 от обява в мобиле ,много лъснат ,много парфюмиран на снимките, цената не беше от народните ,ама викам си ще ида да го проверя на живо.
Първо двигателя беше мит отгоре чист ,а отдолу беше доста омаслено,вътре въздуховоди ,копчета изчупени единия прозорец не отваряше,като го карах нещо трака и аз не знам какво,през тръбичката на маслото на двигателя бая силно духа,скъсани маншони , все пак усетих какво е да си зад волана на тераното,високо удобно хубава видимост,малко шумен и тромав ,ама не съм сигурен дали всички са така или само тоя,щото нямам база за сравнение,вътре иначе е широко ,нямаше изгнило по купето и рамата ,но не ми остави добро впечатление ,автокъща беше ,той гледа да ми продаде колата ,обяснява ми ,че той я купил лично от Италия ,пък ме пита какво къде гледам, какво съм гледал кадешите и маслата , е аджеба ти като вземаш не гледаш ли? :D Парите ,които му искаха не бяха малко,за да е оправдано да има толкова явни дертове,а колко не съм видял.... Та вече мисля да гледам от частни лица само

Иначе при -1 градуса запали от раз ,но разбирам ,че няма да е лесно да намеря нещо ,което на мен да ми хареса,защото едно ,че няма много обяви за Терано дълга база,второ мойте критерии са малко високи ,3 не се чувствам уверен...

Търсенето продължава, to be continued


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Начинаещ
Непрочетено мнениеПубликувано на: 17 Дек 2016 09:34 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7468
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Ами...аз гледах 13 или 14 Терано-та, преди да купя... :idea: :o
Всъщност купих първото което гледах, то ми хареса много, но...беше извън бюджета....Е спазарихме се тогава и вече 5 години съм доволен :)
Да наблегна нещо...При гледане на 2,7тди, първата ти работа е да видиш от дюза на дюза...обратното гориво през маркучета ли се оттича или през метални тръбички.Има две системи...Bosch/ с маркучета между дюзите/ и Zexcel / с метални тръбички между дюзите/.Избираш задължително Бош системата, че иначе после е голям рев :idea:
Джипа не е състезателна кола.Той трябва да е здрав, надежден и трябва да можеш да разчиташ на него да те отведе безпроблемно от точка А...до точка Б...Още повече, че джипа се кара и извън пътя, а там едно авариране е доста неприятен момент!
Въпреки това, има начини мудния 2,7тди, да се направи да ускорява повече от прилично... ;)

mi6emorkov написа:
Любчо на твоя с метана , къде му отиват конете ......с колко са нагори ?

Борка не знам бре...Ще спомена само факта, че в момента в който спра метана и остана само на дизел...имам чувството, че джипа нещо е повреден, или пък , че му е запушен горивния филтър и не ще да върви... ;) :)
За сравнение, след като вече бях свикнал на вървежа на моето с метана, се качих на Тераното на Добри за да го пробвам, а то е именно 3,0тди 156 к.с..../или някъде там/.Ами да ти кажа, не усетих някаква разлика във вървежа спрямо моето с метана...Така, че явно доста се доближават нещата... :hmm:
Поздрави!



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Начинаещ
Непрочетено мнениеПубликувано на: 17 Дек 2016 19:56 

Регистриран на: 15 Дек 2016 20:04
Мнения: 5
ПОЛ: МЪЖ
Благодаря за полезната информация @lubashki777, ще гледам за това, приемам съвети всякакви,ще се гледат още джипки, в понеделник ще гледам една от частен продавач,надявам се да е в по-добро състояние.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Начинаещ
Непрочетено мнениеПубликувано на: 19 Дек 2016 22:04 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7468
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
И гледай хубаво...да не е гнилоч, че едрогабаритни части няма...дори и втора употреба... ;)
Започваш огледа, след като се увериш, че мотора 2,7тди 125 к.с. е във вариант Бош система/както писах вече...познава се по това, че между дюзите обратното гориво върви по маркучета, а не по...метални тръбички/.
След това...първо оглед за изгнило.Огледай хубаво калниците от вътре и по възможност зад пластмасите на предните калници в зоната на калобраните.Отзад огледай добре рамата, че тя носи всичко, а трудно се кърпи и ремонтира...
Вдигни задните седалки и повдигни мокета към ръба на багажното отделение...Огледай там за корозия на пода, че ако има от там тръгва...
Дългата база трябва да е с трети ред седалка/ако я няма най-малкото можеш да се пазариш за по-ниска цена/.Виж дали има и щора закриваща багажното отделение и дали работи...Ако няма щора, имай предвид, че трудно се намират и струват доста парици... :idea:
След това огледай добре салона...Да няма изтъркано, скъсано, спукани пластмаси и т.н.
Чак след това...ако всичко до този момент е както си трябва, върти ключа...изчакай да загасне лампата на еърбега/гасне малко след лампата за подгрева/ и върти...при тия минусови температури, ако мотора нещо не е наред...няма да запали.Запали ли...проблеми няма.След студения старт, компа трябва да държи известно време около 1100-1200 оборота...и след като поработи трябва да паднат на 730...Нормално е дори и при -6 градуса да загрее до работна температура/малко под средата на циферблата за температурата/само като изминеш 4-5километра...
Следва потегляне, скоростите трябва да влизат мазно и без хъркане, а при изрязване на 2-ра и 3-та...до повече обороти, да не изкючват сами.Не трябва да има никакви шумове от скорости или диференциали.
След това тестваш работи ли 4х4, бавните и...LSD -то на задния мост!
Та така...ако имаш въпроси свиркай... ;)
Успех...



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 1 от 1 [ 9 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на: