Дата и час: 15 Авг 2018 19:35




 Страница 1 от 1 [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Старата срещу новата "спътница"
Непрочетено мнениеПубликувано на: 28 Ное 2015 18:46 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 371
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
След като вече имам достатъчно навъртяни километри на новата "спътница", Тойотата (http://offroadsz.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=3355), ще се опитам да я сравня със старата "спътница", Нисана. Това сравнение ще бъде през призмата на това, какво имам аз като изискване и за какво ползвам такъв автомобил:
    - дълги пътувания извън страната 10К+ километра до екзотични места, в повечето случаи до които се стига по лош асфалтов път
    - каране ден или два по не трудни черни пътища
    - каране в пустини
    - комфортно придвижване по пътищата и магистралите в Европа с до 120-130км/ч и добра динамика
    - добра возия, да не изморява на дълъг път, след 1000+км на ден да не се чувствам като парцал
    - максимално опростени големи бензинови двигатели
    - сравнително големи багажници
Не претендирам нито да съм достатъчно изчерпателен, нито технически грамотен на високо ниво. Надявам се да е интересно и полезно.

Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 150HP, 5-speed manual, part-time 4x4, LSD
Изображение

Toyota Land Cruiser UZJ100 4.7 V8 VX 235HP, 4-speed auto, full-time 4x4, rear diff locker, първа генерация (1998-08.2002)
Изображение


Ранг в семейството на производителя:
Nissan: Pathfinder R50 стои в СУВ сегмента, по-висок клас от него в гамата на Nissan е Patrol.
Toyota: Land Cruiser 100 e флагмана на Тойота, т.е. най-високия клас автомобил в този сегмент, произвеждан за времето от Toyota. VX, каквато е моята, е с най-високото ниво на оборудване за модела.

Придобиване на вторичния пазар:
Nissan: Неколкократно по-евтина за покупка. Европа не е основния пазар, за където този модел е правен, но въпреки това има повече налични бройки.
Toyota: Доста скъпа цена за 10+ годишен автомобил. Бензиновите версии са редки в Европа и е трудно да намериш читава бройка на изгодна цена.

Двигател и скорости:
Nissan: Шест цилиндров V-образен двигател, с обем 3300 кубика, 150 к.с., 271 Нм. Много прост и безпроблемен двигател. Изисква само редовна смяна на масло. Първите години го карах с масло 10W-40, в Близкия Изток с 15W-50, последните 2 години с 5W-40. Купих колата на 158K километра, карах я 7 години до 280К, когато я продадох, в момента е на 300К+ км и двигателя е безгрешен. Изключително икономичен за поддръжка двигател - събира по спомени около 3.5 литра масло с филтъра. Никой не може да повярва за истиността на тази цифра, но е факт, че мотора събира масло колкото една малолитражка. Смяната на свещта на 6-и цилиндър е малко по-трудно и изисква по-дълъг ключ. В много сервизи си спестяват смяната й поради тази причина. Двигателя е с два катализатора (по един на всяка банка на V-то) и 4 ламбда сонди (по една отпред и отзад на всеки катализатор) - много скъпа система за ремонт. Факта, че е с по две ламбда сонди на катализатор, прави почти невъзможно премахването му и подмяната му с резонаторно гърне - ECU-то си търси съответните стойности от втората мабда сонда.
Модела се предлага с автоматична 4-степенна кутия и ръчна 5-степенна, моята беше ръчка. За тези години/километри никакви проблеми, направил съм 2 смени на маслата навсякъде - скорости, раздатка, диференциал. Колата на 300К+ километра е все още с оригиналния съединител, като собственика, от който аз я купих, я беше ползвал да дърпа ремарке с кон в Германия.
С тази окомплектовка колата се движеше прекрасно, от 0 до 90 беше доста пъргава, предвид теглото й, лесно поддържаше 120-130км/ч дори натоварена. Над 90км/ч нагоре ускоряваше по-мудно и в последните години, когато автомобилите станаха доста динамични, изпреварването при по-висока скорост не беше толкова безпроблемно. Но набереше ли километри, лесно ги поддържаше. Поемаше от ниски без никакви проблеми с минимално подаване на газ.
Toyota: Осем цилиндров V-образен двигател, с обем 4700 кубика, 235 к.с., 434Нм. Кара се с 5W-30 масло, последните 2 смени сложих 5W-40. За момента също безпроблемен двигател, вече на 270К км. Доста по-скъп за поддръжка. Изисква 6.8 литра масло с филтъра плюс 8 скъпи иридиеви свещи. Изисква инспекция и/или реглаж на клапани на всеки 9 години или 80К км. Запушват се маркучите/отдушниците на ЕГР-а и започва да сълзи масло от капаците на главите. Малко по-шумен, но притежаващ много мощност двигател с доста сила в ниските. Положението с катализаторите и ламбда сондите е същото.
Скоростите са автоматични, 4 степени, много надеждни. Майстори, които са се завирали под колата, казват че кутията е с размер на автобусова, т.е. преоразмерена. Лошото е че е стара генерация и е мудна. Управлението на автомата е в отделен модул от ECU-то и това забавя с още някаква степен работата му. При кик даун се усеща леко замисляне преди да се изстреля колата. В следващата генерация ТЛК 100 автомата е 5-степенен, с управление от ECU-то, доста по-отзивчив и с малко по-нисък разход. Въпреки това колата има излишъци от мощност и вървене. По нищо не остъпва на съвременните коли като вървене, изпреварването е песен. На светофари съвсем лесно можеш да се дърпаш с другите коли, въпреки размерите и теглото на крузера. Автомата е малко по-шумен. С тази окомплектова двигателя е адски разтоварен - с 100км/ч е точно с 2000 оборота.
Автомата е много удобно нещо за:
    - градско шофиране - няма постоянна работа със скоростния лост, отедлно в задръстване колата пълзи сама, без подаване на газ
    - каране по черно - мислиш само за траекторията на движение, не трябва да мислиш на коя скорост да подходиш към по-трудна секция
    - при такава тежка кола, особено натоварена няма никакво лашкане при превключване на скорости, най-вече в града или по черно
Автомата не ми харесва, защото:
    - изяжда от мощността на колата
    - нямаш пълен контрол върху поведението на колата
    - трябва да се грижиш за още един скъп агрегат в колата
    - колата има по-висок разход
Все още лично за себе си не мога да прецена дали автомата или ръчката ми харесват повече.

Окачване:
Nissan: Независимо отпред, цял мост озад. Макферсони отпред, пружини с амортисьори отзад. Доста добро поведение на пътя и извън него със заводското окачване. Доста мека, но стегната возия. Поради експлоатацията от предишния собсвтеник, а може би и времето им беше дошло, на 180К км подмених тампоните на 4-те задни надлъжни щанги с полиуретанови. Сложих Dobinsons пружини отзад и отпред +2 инча, Dobinsons амортисьори оттзад и KYB отпред, фланци +35мм. Возията се втвърди доста за сметка на поведението на пътя. При натоварена кола, окачването работеше както трябва, и беше приятно, при двама човека с не много багаж беше на границата на некомфорта - доста твърдо. Ако пак трябва да избирам, биx заложил на оригинални тампони отзад и KYB пружини и амортисьори навсякъде, без лифт. Дори стокова, колата е доста проходима и не бих жертвал комфорта, когато пътувам сам. Като цяло липсват много варианти за тунинг.
Гумите са стандартно 245/70R16 - популярен размер и избор голям от марки и модели.
Toyota: Независимо отпред, цял мост озад. Стоково колата е с хидравлично окачване - торсиони отпред, пружини отзад и 4 хидравлични амортисьора. Много удобно и комфортно поведение на пътя с доста възможности за настройка, както във височина, така и в твърдост. За жалост това е съпътствано с доста скъпа електроника и за поддръжка и за ремонт, която във времето дава ядове и е ненадеждна. Моята кола е със заменено оригинално окачване с пружини и торсиони ОМЕ +1-1.5 инча и амортисьори Koni Raid, с възможност за регулиране. Много добро поведение на пътя и извън него. По-мека и комфортна возия в сравнение с Нисана. Малко повече люлеене в завои, може би заради покривната палатка (65+ кг) и амортисьорите, които са на средната от 3 степени на твърдост.
Гумите са стандартно 275/70R16 - много непопулярен размер и избора е доста ограничен.

4х4:
Nissan: Парт тайм 4х4, с LSD отзад, автоматични хъбове отпред. Доста добро поведение и никога не съм имал проблеми с нищо. Задължителна навременна смяна на маслото в задния диф с такова за LSD. Включването на 4х4 става посредством лост и може да се случва в движение и позволява скорост до 80км/ч. Понякога автоматичните хъбове не зацепват веднага и трябва малко движение напред или назад. Задницата е лека и в завои на мокър/хлъзгав път само на задно е склонна да поднася. За да се включат бавни, трябва да се спре и с натиснат съединител да се превключи посредством малкия лост.
Toyota: Фул тайм 4х4, фабричен заден блокаж. Добро и сигурно поведение на пътя благодарение на фул тайма. Централния блокаж е електрически, посредством бутон на централната конзола и може да се активира в движение. Също не винаги зацепва от първи път, може да трябва леко напред или назад да се мръдне колата. Бавните се включват посредством лост, при спрял автомобил и автомата на N. При бавни автоматично се заключва и централния диф. Има добре известен мод "7 pin", който позволява бавни с отворен централен диф. Задния блокаж е електрически, посредством врътка на лявата конзола под волана. При бавни автоматично се изключва ABS-а. Добре известно слабо място на Ланд Крузерите e този заден блокаж. При нередовно използване актуатора клеясва и не може да блокира. Когато докарах моята кола, имах този проблем, отворихме го и оправихме. Сега, 8-9 месеца и 30К км по-късно мисля, че пак имам същия проблем. Целия механизъм е около 800-900лв от Люцкан. Като цяло доста по-скъпа и комплицирана система при Тойота, която все още не зная дали се оправдава.

Спирачки:
Nissan: Дискове отпред, барабани отзад, ABS. Много добри стокови спирачки, никога не съм предполагал, че кола с такива килограми и габарити може да спира по този начин. За времето, в което беше при мен съм сменил 2 пъти дискове и накладки, като не съм слагал най-скъпото и марково на пазара, и никога не съм имал никакви забележки относно спирачките.
Toyota: Дискове отпред, дискове отзад с вградени барабани за ръчната, ABS. Доста по-слаби стокови спирачки. Много собственици се оплакват, че колата не спира добре. Няма кантар за отзад, спирачното усилие се регулира автоматично. Заради автомата е наложителна по-честа смяна на накладки.

Купе и екстериор:
Nissan: Унибоди със съответните плюсове и минуси. Около 1900 килограма тегло. Купето е дълго, но не високо, което се усеща в багажника и на задната седалка. Когато колата е спряна не на равно място купето се усуква и съм имал случаи капака на багажника да не се затваря мазно и прецизно, но въпреки това е безпроблемно. На покрива има надлъжни жлебове и фабрични напречни греди, дори Thule греди се слагат и махат с натискането на бутон. Предните фарове са с големи рефлектори със стъкла отпред и масовите H4 крушки. Дори с обикновени крушки фаровете дават доста добра светлина. Няма фабрични фарове за мъгла отпред. Калниците ръждясват под пласмасовите вежди - мосов проблем. Предните и задните брони са никелирани и също ръждясват лошо. В Щатите е имало recall за автомобили, на които са ръждясвали самите купета, там където е захвата на предните амортисьори. Капака на багажника е с отваряемо стъкло с ключ - много удоба екстра, за когато багажника е натъпкан догоре.
Toyota: Тойотата е на рама, пак със съответните плюсове и минуси. Около 2300 килограма. Огромно купе, откъдето и да го погледнеш, при все че слизам от друг джип. Доста по-тежка кола, което се и усеща. При карането е все едно като голям бус и по-малък камион, ако не взимаме предвид мощността. На покрива има надлъжен рейлинг, който изисква непречни греди тип лапи, които пък са доста по-времеемки за монтаж/демонтаж. Предните фарове не са цвете за мирисане, особено късите. Общ рефлектор, разделен на две секции една над друга - къси отгоре и дълги отдолу. Дългите са ОК, но късите са зле. Фабрични фарове за мъгла в предната броня. Капака на багажника е от две врати, отварящи се вертикално (едната нагоре, другата надолу) - удобно когато има доста багаж. За съжаление горната врата има склонност да ръждясва в долната си част - известен проблем на колата. Лошото е, че малко собственици знаят, че Toyota дават 12 години гаранция на купето за ръжда и могат да подменят цялата врата гаранционно. Аз ще трябва да се боря с проблема, предишния собственик е можел да го подмени гаранционно няколко месеца преди да продаде колата.

Конвертиране на газ:
Nissan: Абсолютно никакви проблеми. На 170К километра поставих газов инжекцион Stefaneli с 90 литрова бутилка (около 80 използваеми) в багажника, зад задните седалки. Правил съм редовна смяна на двата газови филтъра на всеки 15-20К км и едно рециклиране на изпарителя. На около 240К км в рамките на 2-3 месеца последователно изгоряха всичките газови инжектори и бяха подменени с нови. При добра настройка, не се познава дали колата върви на газ или бензин. За 7-те години експлоатация и около 85К км на газ средния разход беше 16.3 литра на 100км. На бензин колата дава разход около 13. Газовата бутилка в купето е недостатък когато искаш да свалиш задните седалки и да вкараш нещо дълго и обемно.
Toyota: Бих казал също безпроблемен двигател на газ. Моята кола е с поставен газов инжекцион Prins още докато колата е била на 40К км, гаранционна. Много собственици в Англия се оплакват от газта, клапаните прегаряли, трябвало да се монтират системи за мазане на клапаните при работа на газ и пак имали проблеми. Според мен всичко идва от добрия монтаж на читав газов инжекцион и още по-важно последвалата настройка. Ако сместа е бедна - ще има проблеми. Моята кола е живият пример - около 220К км на газ без ядове засега. Ядовете ми започнаха, когато трябваше да търся кой да обслужва Prins-a в България. Това е скъпа система и съответно в Бг непопулярна. След като ми обслужиха системата - смениха филтри и рециклираха изпарителя, започна да ми дава грешка на една от задните ламбда сонди. Ламбда сондата работи (проверено) и грешката е само на газ, т.е. най-вероятно не може човека да настрои инжекциона добре след рециклирането на изпарителя. Заради това най-вероятно ще подменя цялата система с газов инжекцион, който е познат в България и има кой да го обслужва. Разхода на газ при мен е средно за около 25К км около 20.5 литра на 100. При висока скорост се качва стремглаво. Разхода на бензин е около 16.5-17 литра на 100 средно. Бутилката е поставена на мястото на резервната гума и събира около 72 литра. Мога да ползвам целия обем на багажника, когато ми се налага, иначе резервната гума е в багажника, облечена за да не цапа. Недостатък на този монтаж е, че има едни константни килограми, които са зад задния мост и малко или много влияят.

Интериор:
Nissan: Интериор като за джип от по-висок клас за времето си. Има всичко необходимо за комфортно пътуване - кожен салон, предни електрически седалки с подгряване, много добър климатроник (дигитално управление), 4 ел. прозореца, ел. огледала с подгряване, ел. шибидах, по два сенника за шофьора и пътника отпред, подпора за ръка, падаща от средната задна облегалка, поставки за чаши за задните пътници, 4 тонколони с два туитъра в предните странични колонки, електрическа автоматична антена. За Европа се продава с double-DIN CD плеър/касетофон Sony. Фабричен компас над огледалото за задно виждане. Предлага се като аксесоар от Nissan решетка между задните седалки и багажника. Няма филтър купе, може да се монтира, но трябва изрязване на пластмасов капак. Задната седалка е не толкова комфортна - тъй като купето не е много високо и колената стоят малко по-вдигнати от удобното. Като цяло купето вътре се усеща като на голямо комби и е доста добре обезшумено.
Има луксозна вариант на джипа от премиум сегмент на Nissan - Infiniti QX4, абсолютно същата кола, с по-луксозен интериор.
Toyota: Интериор като за джип от премиум клас за времето си. Има всичко необходимо за комфортно пътуване - кожен салон, предни електрически седалки с подгряване (дори лумбалната опора е електрически регулируема), климатроник (бутоните за управление са аналогови, на Нисана е по-добър :) ), 4 ел. прозореца, ел. огледала с подгряване и ел. прибиране, ел. шибидах, по два сенника за шофьора и пътника отпред, огромна жабка между двете предни седалки, подпора за ръка, падаща от средната задна облегалка, поставки за чаши за задните пътници, 4 тонколони с два туитъра в предните странични колонки, електрическа автоматична антена за радиото (може и ръчно да се регулира по височина посредством 2 бутона), ел. управление на волана в 4 посоки посредством джойстик (ако работи). Продава се с 1-DIN касетофон. Няма компас, не се предлага се като аксесоар от Тойота решетка между задните седалки и багажника. Няма филтър купе, може много лесно да се монтира като се поръчат необходимите части от аналогичния модел Lexus. Задната седалка е много комфортна и трима човека пътуват комфортно. Купето вътре е огромно и място има отвсякъде в излишък, доста добре обезшумено. Има вариант за трети допълнителен ред седалки. Модела се предлага или с печка за задните седалки, с контрол и отпред и отзад или с втори климатроник за отзад, при 7-местния вариант. Има круз контрол - много полезна екстра за магистрално каране, която на всичкото отгоре дава и по-нисък разход на гориво. Таблото зад волана освен стандартните индикации, има волтметър и показател за налягането на маслото в двигателя. Багажника е огромен и в калниците има 3 огромни ниши/боксове.
Има луксозен вариант на джипа от премиум сегмента на Toyota - Lexus LX470, абсолютно същата кола, с по-луксозен интериор.

Обобщение:
Nissan: По-евтина кола и за покупка и за последваща поддръжка, естествено държи и доста по-ниска цена на вторичния пазар. Модела не се налага, незнайно защо от Нисан, и не е толкова популярен и съответно няма почти никакви варианти за тунинг на каквото и да било по колата. Информацията по форумите дори и да я има не е толкова лесна за намиране. Доста по-лек автомобил, но и товароносимостта му е по-малка. Много надежден и безпроблемен автомобил. Сравнително рядък модел. Няма избор на двигатели, тази генерация се предлага само с бензинов 3.3 двигател, 150к.с. за Европа и 170к.с. за Щатите и Канада. Може да се избира между ръчна или автоматична скоростна кутия.
Toyota: Много по-скъпа кола и за придобиване и за поддръжка. Много по-мощна кола, много по-голямо купе и отвън и отвътре, съответно по-тежко. Много популярен модел в Щатите и Австралия и съответно наличен тунинг за каквото се сетиш, информация също бол. Бих казал също, че е доста надежден и безпроблемен автомобил, просто е малко по-висок клас кола и собственика трябва да се грижи и поддържа повече неща. Избор на двигатели има между бензин и дизел, и докато при дизела скоростната кутия може да е или ръчна или автомат, при бензина е само автомат. Тойотата е доста респектираща по пътищата с размерите си, а в Бг и заради сегмента в който е позиционирана (като цена и марка/модел) и хората ме гледат с други очи - нещо което ме дразни адски много.



За момента дори лично за себе си не мога да си отговоря на въпроса коя кола предпочитам. И двете коли вършат перфектно работата си. Нисана е някак си един незабележим, но пък е адски непретенциозен и доста подценен автомобил, а той дори в стоков вариант е с много големи възможности и за цената си предлага много. Тойотата от друга страна пък е адски популярна, но пък ми се струва, че е малко надценена. Има доста модули и агрегати, които са с по-сложни и комплицирани управления и дори да датат фира, няма да те оставят на пътя, но изискват съответната поддръжка. Лично може би клоня много леко повече към Нисана (първа любов :) ). В крайна сметка колата е все пак само средство за придвижване и лично аз нямам за цел да си вдигам самочувствието на базата на това каква кола карам (нищо лично към тойотаджиите, в момента и аз съм такъв :) ). Просто за драстично по-малка сума, от такъв Нисан получаваш не много по-малко в сравнение с Тойотата. Ако трябва да съм искрен, бих избрал следващата генерация Nissan Pathfinder R50 с 3.5 двигателя. Купето е същото, вече 220 коня, раздатка с режими за фул тайм или парт тайм, отново с LSD отзад, ноооо... същото купе и същите проблем с ръждата по веждите, единствено броните са вече пластмасови.

Това е от мен. Ако съм пропуснал да пиша за нещо, което ви интересува, питайте и ако мога ще отговоря.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Старата срещу новата "спътница"
Непрочетено мнениеПубликувано на: 28 Ное 2015 21:33 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 18 Ное 2008 00:06
Мнения: 3462
Местоположение: Стара Загора
Име: Славин
ПОЛ: МЪЖ
Свалям шапка за изчерпателната и обобщена информация. Компетентно мнение на човек с подобаващо наблюдение и върху двете машини.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Старата срещу новата "спътница"
Непрочетено мнениеПубликувано на: 29 Ное 2015 02:13 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 03 Фев 2012 16:01
Мнения: 1189
Местоположение: Стара Загора
Име: Борис
Skype: bpetrov67
ПОЛ: МЪЖ
МПС: опел фронтера б
Браво !!! На един дъх изчетох това сравнение ! Много полезна тема ...и много професионално написано !!!!! :good: :bravo:


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Старата срещу новата "спътница"
Непрочетено мнениеПубликувано на: 29 Ное 2015 08:28 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7445
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
И на мен ми беше страшно интересно, особено като знам, че разгледаш и тестваш джиповете в посока експедиционен офроуд и дълги пътешествия, което за мен е още по-ценно, защото и моята експоатация е подобна.
Благодаря за обективното и подробно сравнение.
П.П.От кога им разправям на Тойота-джиите, че марката е малко...прехвалени ягоди на моменти, ама не вдяват... :fool2:
Ивка ... :thankyou:

П.П.Ще се радвам, а и не само аз, да ни...разкажеш за първото пътешествие на Тойотата
Поздрави!



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Старата срещу новата "спътница"
Непрочетено мнениеПубликувано на: 29 Ное 2015 09:38 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 03 Фев 2012 16:01
Мнения: 1189
Местоположение: Стара Загора
Име: Борис
Skype: bpetrov67
ПОЛ: МЪЖ
МПС: опел фронтера б
lubashki777 написа:
И на мен ми беше страшно интересно, особено като знам, че разгледаш и тестваш джиповете в посока експедиционен офроуд и дълги пътешествия, което за мен е още по-ценно, защото и моята експоатация е подобна.
Благодаря за обективното и подробно сравнение.
П.П.От кога им разправям на Тойота-джиите, че марката е малко...прехвалени ягоди на моменти, ама не вдяват... :fool2:
Ивка ... :thankyou:

П.П.Ще се радвам, а и не само аз, да ни...разкажеш за първото пътешествие на Тойотата
Поздрави!

Любаче , чакай да се събуди Марин..... :lol: :lol:


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Старата срещу новата "спътница"
Непрочетено мнениеПубликувано на: 30 Ное 2015 07:57 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7445
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Няма страшно Борка, то за неговата сигурно не важи...нали е ..."Уникална"... :grin:



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Старата срещу новата "спътница"
Непрочетено мнениеПубликувано на: 30 Ное 2015 09:16 
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 22:15
Мнения: 4314
Местоположение: Стара Загора
Име: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
Много полезна тема!
А за Любака, само може да завижда, че няма тойота ;)



_________________
ГОСПОД, СЪЗДАДЕ СВЕТА - "КОЛТ", ГО ПОДРЕДИ!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Старата срещу новата "спътница"
Непрочетено мнениеПубликувано на: 30 Ное 2015 15:33 
Аватар

Регистриран на: 11 Ное 2011 11:15
Мнения: 5
ПОЛ: МЪЖ
МПС: TLC HDJ80
Интересно е да се прочете твоята гледна точка в случая, Иво, макар, че по начина по който си написал сравнението ще излезе, че Тойота е излишно скъп автомобил. Сравняваш малко ябълки и череши да не кажа друго, което ще обиди почитателите на Нисан в случая. :-) Все пак това Нисанче е лека кола със заварени по пода окачване и други неща (като при Лада Нива), а тази Тойота е от тотално друг клас 4х4 автомобил. Общото между тях е, че и при двете има понятието 4х4.

А ако трябва да сме съвсем коректни, е добре да отбележим, че в класа си, ТЛК 100 е скъп за придобиване автомобил, като за това има ясни причини, но в класа си, тази Тойота съвсем не е скъп за поддръжка джип. Прост пример - избери Г-класа или Рейндж Ровър от годините на твоята Тойота и да сравним, все пак това са съизмерими автомобили и ще се изненадаш приятно колко стокови, както и тунинг решения при теб са лесни и достъпки като цени и решения. Няма да ти предлагам да избереш Patrol Y61 с TB45 или TB48 двигател, защото такъв в Европа няма да намериш.

Последно - малка корекция - бензините при тези коли не са куплирани само с автомат, има и ръчки кутии, но само в комплектация с 1FZ (4.5).


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Старата срещу новата "спътница"
Непрочетено мнениеПубликувано на: 30 Ное 2015 16:09 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 371
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Ще напиша нещо, което може би не съм описал добре и не е ясно. Това сравнение е чисто и просто от гледна точка на това как и за какво ползвам аз една такава кола. За други собственици, които имат дори съвсем малко по-различни изисквания към джипа, моето мнение и наблюдение, може да е тотално грешно.
Тойотата ми и бившия ми Нисан са различна категория коли и сравнение 1:1 най-малкото не би било коректно. Затова още в първите няколко изречение на сравнението бях описал под какви критерии сравнявам двата автомобила.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Старата срещу новата "спътница"
Непрочетено мнениеПубликувано на: 24 Юли 2018 20:40 

Регистриран на: 24 Юли 2018 20:31
Мнения: 1
ПОЛ: МЪЖ
МПС: w126,e30
pegasoto написа:
Ще напиша нещо, което може би не съм описал добре и не е ясно. Това сравнение е чисто и просто от гледна точка на това как и за какво ползвам аз една такава кола. За други собственици, които имат дори съвсем малко по-различни изисквания към джипа, моето мнение и наблюдение, може да е тотално грешно.
Тойотата ми и бившия ми Нисан са различна категория коли и сравнение 1:1 най-малкото не би било коректно. Затова още в първите няколко изречение на сравнението бях описал под какви критерии сравнявам двата автомобила.


Здравей колега, изчетох темата за новата спътница и тази и оставах очарован от детайлния отчет който давате и любовта към техниката ви. Искам да помоля ако е възможно да направите едно сравнение между Нисана и Тойотата вече 3 години по-късно и да кажете от коя сте повече доволен, коя сте ремонтирали повече и коя ви е по насърце така да кажем. Питам понеже адски много ми харесва Патфайндъра след фейса R50 модела, а и някои от Тойотите например 120, но цените на вторите са х2 и се чудя заслужава ли си двойната цена и като цяло дали ще се "прецакам" ако взема Нисанчето. Палаткаджия и рибар съм, затова ще се ползва колата. :)

Поздрави,

Николай.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Старата срещу новата "спътница"
Непрочетено мнениеПубликувано на: 04 Авг 2018 23:59 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 371
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Alekhine написа:
Искам да помоля ако е възможно да направите едно сравнение между Нисана и Тойотата вече 3 години по-късно и да кажете от коя сте повече доволен, коя сте ремонтирали повече и коя ви е по насърце така да кажем.
Здравейте,
Сега виждам, че сте писали. Съжалявам за забавянето, ще ви отговоря следващата седмица.
Поздрави,
Иво


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Старата срещу новата "спътница"
Непрочетено мнениеПубликувано на: 12 Авг 2018 18:17 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 371
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Alekhine написа:
Искам да помоля ако е възможно да направите едно сравнение между Нисана и Тойотата вече 3 години по-късно и да кажете от коя сте повече доволен, коя сте ремонтирали повече и коя ви е по насърце така да кажем.
Привет Николай,
Както е писано и по-нагоре в темата, двата автомобила са от съвсем различна категория и прякото им сравнение не би било дотам коректно. Второ, всичко зависи от конкретните екземпляри на двата модела. Аз съм имал по един от двата и това не може да даде добра статистическа извадка за проблемите им, какво е остаряването на детайлите/агрегатите им в годините и т.н. Трето, всичко опира до личните предпочитания - какво е финансовото състояние на купувача, за какво ще се използва колата и т.н.

Когато си сменях стария Нисан, фейслифтовия R50 ми беше първа опция. Купето е същото, с дребни козметични промени отпред и отзад. Беше ми напълно достатъчно като размери и комфорт. А плюсовете спрямо стария са много - нов, много по-мошщен двигател (старият е слаб за купето, за днешно време), по-добра раздатка и т.н. Основните проблеми са 3 лично за мен:
1. Почти никакво предлагане на европесйкия пазар.
2. Купето гние, ама много! Веждите на калниците, праговете... Това беше основната причина, която ме отказа от него.
3. Никакъв готов тунинг - моделът е малко екзотичен и няма почти никакви готови неща, ако искаш да надграждаш в някаква посока. Макар че за риболов и излети не ти трябва нищо друго, освен добри гуми.

От това, което съм наблюдавал по авто-пазарите в Европа, читава 120-ка би трябвало да е повече от два пъти по-скъпа. Говоря за бензинова. Дизеловите, не ги познавам добре - единственото, което зная е, че много собственици се оплакват от дюзите. Тойотата (120-ката) е масов автомобил в Европа, има я и по авто-моргите и снабдяването с части не е проблем. Специално 120-ка доста хора си накупиха втора употреба от Гърция. Там ръжда няма, не са на много километри. Но пак - всичко опира до конкретен екземпляр.

От дистанцията на времето, т.е. ако днес трябва да направя избора отново - бих взел Нисана. Ще е много трудно да се намери купе, което да не е с тръгнала ръжда, но автомобилът е доста по-евтин и непретенциозен за поддръжка. Това е с условността, че фейслифтовия R50 e с друг двигател, друга раздатка. Моят беше с ръчни скорости, които са достя редки, а фейслифтовия е само с автомат. Но пък раздтакта се слага в следващия Pathfinder и не съм чел за проблеми. Двигателя го има в Murano и в спортния Z350 и за мен е много добър. Предвид, че автомата е от старата генерация, там също не бих търсил поводи за притеснение... След като бях в Памир и обиколих половината от Близкия Изток с Тойотата, бих казал, че там, където съм минал с нея, щях да мина и с Нисана. Там, където закъсах с нея, щях да закъсам и с Нисана, с разликата, че с него щяха вероятно да ме извадят по-лесно (по-лек е).

Аз си обичам МПС-тата. От тази гледна точка не мога да кажа кой ми е повече на сърце. Освен това със всичките съм пътувал на страхотни (за мен) места и съответно ми навяват много приятни спомени. Ако имаш конкретни към някой от автомобилите въпроси, питай ме и ако мога, с радост ще ти отговоря. Но така зададен въпроса е много раздут и некоректен за отговор.

Поздрави,
Иво


Offline
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 1 от 1 [ 12 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

cron