Новата спътница

СНИМКИ НА ДЖИПКИТЕ И ОБОРУДВАНЕТО ИМ
Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7503
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от lubashki777 » 16 мар 2017 08:11

Лошо... :(
От години разправям, че здравината на тази марка е доста преувеличена е, че е мит...ама никой не ми вярва.
Между другото в годините много колеги се увериха и от собствен опит и от неволите на други хора, , че всъщност няма такъв филм като по рекламите "ти виждал ли си Тойота да се чупи".Чупи се, ама...обаче веднъж дал една чанта пари /една част от парите при покупка на автомобила са именно заради марката, т.е. плащаш име, а не по-високо качество/, всеки собственик въпреки неволите стиска зъби и не си признава, че всъщност...всичко е мит!
Та така...затова и не си купувам джип на този производител, защото ценово са по-скъпи, но разликата е, че плащаш за марката..., а не толкова за по-високо качество!
Дано да се оправят нещата бързо и евтино, че като знам в какъв филм може да се превърне един ремонт на автоматична кутия... :?
Поздрави!
NISSAN FOREVER!!!

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 16 мар 2017 12:00

lubashki777 написа:...че всъщност няма такъв филм като по рекламите "ти виждал ли си Тойота да се чупи".Чупи се, ама...обаче веднъж дал една чанта пари /една част от парите при покупка на автомобила са именно заради марката, т.е. плащаш име, а не по-високо качество/, всеки собственик въпреки неволите стиска зъби и не си признава, че всъщност...всичко е мит!
Точно това казвам и аз. Колата е добра, харесва ми, НО... Просто като всяка кола на тази възраст и километри си иска съответната поддръжка (дали е скъпа и оправдана е вече доста субективно). Колкото повече километри се навъртат, толкова повече ще трябва и да се поддържа - като всеки автомобил, нищо по-различно. Затова стартирах темата и се старая да съм максимално обективен, за да е видно какво се случва и на какви километри. Не мисля, че съм изпаднал в крайността само да ремонтирам колата си (за две години съм навъртял 65К км все пак), но не съм и мундар, който замазва проблемите и спестява оттук и оттам по 50-100лв. Не съм скрил абсолютно нищо, всичко което е излезнало като проблем съм го описал максимално добре, доколкото мога и разбирам, наред с това как съм се борил/преборил с него.
Всичко описано е конкретно за този екземпляр TLC 100, при моя стил на каране и начин на поддръжка, в едно с натрупаната история от предишните ползватели. При всяка друга, дори индентична стотица, нещата могат да стоят по коренно различен начин. Та така - от това, което описвам, всеки да си прави изводите сам за себе си :)

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7503
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от lubashki777 » 16 мар 2017 16:07

Доста инфо имам за проблеми по Тойотите, но де факто наистина повечето собственици само величаят марката и не си признават за дертовете.Малко са хората като теб, да опишат всичко до най-малката подробност...
NISSAN FOREVER!!!

Пламен Пенов
Младши офроудър
Мнения: 44
Регистриран: 19 фев 2015 22:16
ПОЛ: МЪЖ

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от Пламен Пенов » 16 мар 2017 19:42

И мойте пет стотинки:
Няма марка която да не прави проблеми, въпроса тук е какъв процент от всички произведени са проблемните. Явно при Тойота той е доста приличен, и от там идва и приказката за здравината на марката. Имам и пример: Преди 11 год. заедно с приятел си поръчахме по една, разликата в двете бе, че неговата беше автомат, а на мен 4К отгоре ми се сториха доста, и си поръчах ръчка. Ами той се побърка от ремонти още докато беше в гаранция: то не бяха възд. възглавници, турбо, дюзи, и като за капак като изтече гаранцията се прецака и автомата. Продаде я преди 5-6год., а аз моята още си я карам /вече на 250 000км./, като единсвеното нещо което съм сменил, са едни тампони на стаб. щанга /тук не говоря за масла, накладки, и др. което се води консумативи/. Е той как да е доволен, а аз как да съм недоволен.

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 16 мар 2017 21:53

Пламен Пенов написа:И мойте пет стотинки:
Няма марка която да не прави проблеми, въпроса тук е какъв процент от всички произведени са проблемните. Явно при Тойота той е доста приличен, и от там идва и приказката за здравината на марката. Имам и пример: Преди 11 год. заедно с приятел си поръчахме по една, разликата в двете бе, че неговата беше автомат, а на мен 4К отгоре ми се сториха доста, и си поръчах ръчка. Ами той се побърка от ремонти още докато беше в гаранция: то не бяха възд. възглавници, турбо, дюзи, и като за капак като изтече гаранцията се прецака и автомата. Продаде я преди 5-6год., а аз моята още си я карам /вече на 250 000км./, като единсвеното нещо което съм сменил, са едни тампони на стаб. щанга /тук не говоря за масла, накладки, и др. което се води консумативи/. Е той как да е доволен, а аз как да съм недоволен.
Абсолютно съм съгласен! Мислех да напиша пост в абсолютно същия стил, но не ми се искаше да подвеждам темата към обичайните полемики.
С две думи - аз съм недоволен единствено от фенщината на някои колеги, които обявяват марката/модела за нещо космическо в автомобилостроенето, нещо което няма чупене и надживява собственика... И по този начин заблуждават евентуални бъдещи собственици. Факт е, че няма как да искаме да караме колата вечно и както казваш - да сменяме само консумативи. Факт е, че до 240К км, на колкото купих колата, тя не е имала никакви серизони ремонти (имам пълната сервизна история в Тойота, Полша), освен 2 датчика/нивомери по окачването и рециклиране на сферите на хидравличното окачване. Аз смятам, че на 300К км е съвсем нормално да се правят ремонтите, които аз съм направил. Още повече, ако се вземе предвид и адски натоварващата за колата последна експедиция, която направих. Мрънкането ми, ако така е възприето, беше насочено основно към определенията "неубиваемата Тойота" и "милионника", които се срещат доста в софийския форум.
От вчера чета доста за проблема с торк-конвертора. Ами оказва се, че това не е никак изолиран случай и че в чуждите форуми си е описан проблема. И не само това, ами има доста оплаквания от същите симптоми на доста по-малък пробег от моя. Още когато избирах колата, знаех че автомата колкото и благинка, е и голям таралеж в гащите. Просто в Европа такава бензинова Тойота няма във вариант с ръчка и се примирих. Миналото лято в Киргизстан, когато стартера направи проблем, беше първия голям минус на автомата - колата не може да се дърпа за да запали, и единствения вариант е ремонт на стартера/репатрак. Сега се проявява отново минус на автомата. За мен лично, ръчката е много по-надежден и евтин за поддръжка вариант. За съжаление се предлага само при 6-цилиндровия редови бензинов двигател. Той пък е като бяла лястовица в Европа...
Любо също е прав, че потребителите мнооооого рядко признават грешките си, и отказват да се съгласят, че това което са купили има и минуси. Т.е. те може да са наляли една камара с пари в ремонти и да продължават да твърдят, че всичко е наред и това е най-доброто на пазара. Няма как и да не сравнявам с предишната ми джипка, която някои определят като повдигнато комби, с малко заварени железа по купето. Хубаво, да приемем че е така, но на същите километри като Тойотата, аз бях сменил делко и окачването два пъти . И не е като Нисана да е каран само по асфалт.
Ако трябва да сложа ръка на сърцето, мога да кажа, че ако имаше една подобна тема, която да прочета преди да избера Тойотата, която да ми покаже евентуално на какви километри какво ме очаква като ремонти, аз нямаше да купя тази марка/модел. Придължавам да твърдя, че има марки/модели на значително по-ниски цени, които ще ми дадат не много по-малко от Тойотата. И не само това, ами ще ме закарат и върнат до и от дестинациите, където ходя.
Не искам никой да ангажирам с мнението си, то си е мое лично. Предлагам също да не разплаваме повече спора за марки/модели и кое е по-по-най. Нека темата си остане като дневник точно на този екземпляр ТЛК 100. А ако някой му е полезна като някаква референция - чудесно!

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 25 апр 2017 23:33

Развитието...
Бях писал "Надявам се диагнозата да е правилна и ремонта да е качествен."... Да, ама не! Торка беше свален и пратен във фирма "М & Д" във Варна. Два пъти са го отваряли и мнението им е, че е в перфектно здраве и не му трябва никакво рециклиране. Вместо 600лв, взели само 300... Успокоение... Майстора: "Миии, тоо... такова...". Оказа се помпата на автомата. Или поне на мен това ми се казва, че е направено като ремонт. Старата не подлежала на ремонт. Нямаше как да поръчвам оригинална от Люцкан и колата да стои 2 седмици на подемник със свалени скорости. Майстора е сложил каквато е намерил в София, цена 290лв. Убеди ме да купя масло Mopar ATF, с довода, че Jeep имали проблеми с греенето на кутиите си и те вместо да го решат, направили много добро масло, което държи на високи температури. ОК, съгласих се и купих 3 туби по 5л. на обща цена 330лв. В нета рових и не можах да намеря точното количество масло, което побира кутията, затова 15л, та да съм презапасен. Взимам си колата, щастлив че съм отметнал поредния ремонт на Тойотата... Кутията събрала 9л и малко. Артисах с едни 5 литра масло и 100+ лева... Колата на D успява да стои на място на лек наклон, а на равно си пъпли напред. Кеф! Ремонта ми струваше 250лв за труд.
Да, ама не! След няколко кръстовища ми светва лампата за грешка на таблото. Прибрах се вкъщи. Бая ококорен, закачам джаджавките по колата, проверявам грешките и кво да видя?! Грешка - електрическата верига на температурния датчик на скоростите! Ядосан, звъня на майстора: "Ти закачи ли датчика преди да запалиш колата?", "Дааа, закачих го!", "Ами тая грешка?!?!", "Амии, не знам, може нещо кабелите да съм прекъснал... Ела да я огледам и да видим...". Запалих колата, дърпам щеката за проверка на нивото на маслото на скоростите - 2см над горещия максимум! Скоростния ми лост на всички позиции има по 1-2см луфт напред-назад... На следващия ден отново при майстора. Докато карам, с телефона си изтривам грешката и тя моментално се записва отново. Лежа човека отдолу, гледа... Датчика закачен правилно... Откачи го и вика карай сега така, да видим. Колата не записва грешка?!?! След 30-40мин каране отново я записа същата грешка. Звъннах на Люцкан и му поръчах датчика. Майстора отвива пробката на скоростите, източи масло - поне това докарахме в норми! Луфта на лоста бил от някакви изгнили планчици, които се разпаднали при демонтажа...
Междувременно споменах за описания по-рано проблем, че в предния диф съм имал много малко масло при последната му смяна. Диагнозата беше течащи семеринги на предния диф, 3 броя. Поръчах и тях на Люцкан. Ей ги вече при мен нещата:

температурен дачик, 55лв
Изображение

трите семеринга, 47лв:
Изображение

Изображение

Изображение

В понеделник колата отива при същия майстор, да си оправя дивотиите дето е натворил. И дано проблема да е в датчика, щото иначе, не ми се мисли...

Между другото се оказа, че това придърпване, заради което тръгнал да боря целия проблем е от газовата. На бензин го няма изобщо. На един баир дори успя да ми запише и misfire на 6-ти цилиндър като грешка. Според газаджията е нещо по запалването - свещи или кабели/бубини. Свещите са иридиеви на 30К км, а живота им е минимум 80К. Не изключвам да са горните неща, но първо да приключа с автомата и тогава ше боря другия проблем - ще се возим с газаджията и той ще гледа данните в реално време.

Махнах зимните гуми и сложих отново TOYO А/Т-то.

Засега е това...

Поздрави,
Иво

Потребителски аватар
marinhaker
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 4352
Регистриран: 04 фев 2008 22:15
ime: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от marinhaker » 26 апр 2017 10:54

Луда работа :)
ГОСПОД, СЪЗДАДЕ СВЕТА - "КОЛТ", ГО ПОДРЕДИ!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7503
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от lubashki777 » 26 апр 2017 18:56

То филма винаги е..много-сериен... :grin:
Дано всичко приключи по-бързо :friends:
NISSAN FOREVER!!!

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 02 май 2017 23:11

Днес оставих колата за подмяна на температурния датчик на скоростите и семерингите на предния диференциал. Ако не друго, чест прави поне на майстора като каза, че той ще поеме цената на температурния датчик.

Междувременно през почивните дни подмених релето на клаксона. Още от миналогодишното пътуване клаксона ми ту го имаше, ту не, като повече преобладаваше нямането му :) На никой майстор не му се занимаваше да се занимава с него и така си карах колата доста време. Не ме питайте в регионите, където се шматках 2016-а, как се кара без клаксон! Имаше бая ситуации, които доста по-леко можеха да бъдат избегнати при наличието му :) Преди празниците, без да зная къде е проблема, отворих релето и видях, че е нагоряло леко. Релето е с парт номер 86530-20070. Малко справка в нета и видях, че се ползва същото и в бензинови Корола до 1998 и Рав4 до 2002. Успях да намеря в морга работещо реле от Рав4 за 5лв. Вече отново имам и клаксон :)

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 10 май 2017 23:27

Има развитие... Дали бих казал, че е приятно е друг въпрос.

Подменихме температурния датчик на скоростите и там работата заспа. Няма повече грешки. Явно при демонтирането или повторното монтиране е окъсен, или си му е дошло времето и при демонтажа е дал фира.
Трите семеринга на предния диференциал бяха подменени. Там също се надявам да нямам повече драми (теч на масло от дифа).

Претрисането, от което тръгна всичко. Там нещата вървят нанякъде. Днес бях при газаджията и след 30 минути тестове, заключението беше - всичко по газовия инжекцион е наред и симптомите сочат към запалването. Проблема се появава само под товар на двигателя и само на газ. Разбрахме се следващия ден да ходим по пътя към Алеко нагоре, където двигателя работи нон стоп в натоварен режим и газаджията закачен към газовия инжекцион с лаптоп, да наблюдава какво се случва. Тъкмо преди да си тръгна реших да свалим бобината и свещта на 6-ти цилиндър, този който беше записал грешка за мисфайър преди известно време. Ей го резултата:

Изображение

Свещта яко омаслена. По думите на "разбирачите" - "компресията на цилиндъра избила през свещта и тя не става за нищо". Бобината си личеше, че е прехвърчала искри. Реших да проверим и всички останали 7 бобини и свещи. На същата глава (с четните цилиндри) имаше още една двойка бобина-свещ в същото състояние. Останалите 2 бяха що годе добре, като свещите бяха леко омаслени. На другата глава всичко беше перфектно! Абсолютно всички чохълчета на бобините са понацепени, някои по-малко, някои повече. Това го знаех още от миналата година, когато мерих компресията на цилиндрите. Лошото е, че само гумичките не се продават. Това са фактите. След почистване (доколкото е възможно) и обратния им монтаж, колата няма абсолютно никакви от предишните симптоми - върви перфектно.

Такаааа, сега малко размисли и дано някой от четящите, да изкаже мнение, защото на майсторите мненията са разнопосочни, а аз знания по въпроса нямам. Ясно е, че с подмяна на всички 8 броя свещи/бобини нещата ще заспят. Но! Първо това е разход около 1000лв, второ дали е необходимо и дали това е първопроблема, или проблема е другаде и известно време след подмяната ще се случи същото? Първо свещите са иридиеви и по мануал се сменят на 80К км, аз съм ги сменял преди около 30К км. Да приемем, че това че колата е на газ и съм карал по тежки терени миналата година с натоварен двигател, е скъсил живота им, но дали чак пък толкова? Преди 6 месеца и 6К км направих голямото обслужване на двигатела. Тогава Павката Цанев каза буквално "тези свещи са еталон за работата на един двигател", т.е. че са работили перфектно и са супер. Бяха подменени гарнитурите на капаците на двете глави и гумичките/уплътненията на свещите. Въпроси:
1. Какво се е случило за това време и този пробег за да дойде текущото положение и проблем? Проблема е от около 1500-2000км, т.е. се случил/развивал в рамките на пробег от около 4К км.
2. Кое е първопричината - прецакана или дефектна свещ, която прецаква и бобината или бобина с напукано чохълче и като следствие прецакана свещ?
3. Какво ми гарантира, че проблема не е накъде другаде и след смяната на бобините и свещите, няма да стане същото?
4. Тъй като и двете лоши свещи са на една глава, а и всичките на тази глава са омаслени, възможно ли е гарнитурата на тази глава да не е монтирана добре, да омаслява и оттам да се прецакват свещите?
5. Възможно ли е всичко това да е съвпадение и просто да им е дошъл момента? Бобините са оригиналните - 310К км и 15 години! За мен малко вероятно - все пак две свещи ей така вкупом да станат като на горната снимка... не ми се вярва много!

Поздрави и дано някой даде разумни обяснения/доводи в подкрепата на една или друга теза.

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7503
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от lubashki777 » 11 май 2017 07:25

Хм...лошото е, че всеки автомобил си има специфика, въпреки основните положения по принцип.
Твоя автомобил не е от масовите и спецификите му могат да се знаят само от собствениците минали по трудния път или пък от сервиз, в който редовно се правят такива автомобили.Второто отпада директно за БГ, остава първото...
Някъде форум специализиран за твоята Тойота с този мотор няма ли.Може вече някой да се е сблъсквал с проблема.
Иначе...моето мнение като гледам снимката на свеща е, има логика да е дошло масло отгоре, а не отдолу от цилиндъра.Свеща в долния си работен край е суха и според мен изглежда много добре за свещ на 30к...Не знам как точно майстор би обяснил твърдението, че е избило налягането от цилиндъра през свеща.Да ако тя е разхлабена от вибрации или пък ако не е стегната изначално при смяна или демонтаж да...Обаче при добре стегната свещ и перфектно уплътнен дехфтунг, за да избие трябва да изскочи свеща буквално от гнездото си...а такова нещо явно няма!!!
Другото което е...и да е избила по някакъв начин покрай кербовката, горе в горивната камера според мен не би трябвало да има толкова много масло, в обратния случай то трябва да изгаря и Тойотата да ти дава разход на масло.Поне така си ги обяснявам аз нещата... :hmm:
Трябва да се ревизират според мен уплътненията на капака на клапаните, в това число и ако има такива около гнездото на самата свещ.
За бобините...ами според мен напълно нормално е да им дойде времето на 300+хил. километра.
Според мен ревизирайте гарнитурите на капака, сменяй си свещите на проблемната глава и двете проблемни бобини.
Това е съвет, ако колата ще се кара в близко бъдеще основно в БГ.
За съжаление, ако тази година си решил нещо на далечна дестинация...май всичко трябва да смениш, предвид това, че свещите са с много намален ресурс вече, а бобините са на прага на умирането/просто е въпрос кога една по една ще започнат да правят проблем и това не е добре да се случва, когато си някъде по света на 10-15к километра от дома/.
Разхода не е малък, но за съжаление единствения начин, да си сигурен, че няма да те вият чакалите нейде по света...
Поздрави!
NISSAN FOREVER!!!

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 11 май 2017 22:31

Благодарско за включването, Любо!
Имам все още 1-2 по-скоро логически въпроса, защото аз от механика на двигатели не разбирам.
ОК, приемам че бобините са за смяна. Тук нямам какво да кажа - още при предишния преглед си личаха напуканите им гумени върхове, а и както казваш 300К км и 15 години си е доста!
Преди 6К км съм ревизирал точно това, което казваш - гарнитури на капаците на клапаните + гумените уплътнения на свещите. Ето къде съм писал, има и снимки с цени и парт номерата на нещата. Защо в рамките на тези 6К км след осблужването (дори по-малко, защото проблема ми е от около 1500-200км) се появява този проблем? Откъде се появява това омасляване по свещите? Колата ми масло не гори (поне това :))!
В резултат на какво е оранжевото оцветяване на свещта - между надписа и металната, гаечната част? Прескачането на искрата от бобината, заради нацепеното чохълче ли е причината? Т.е. бобината ли е прецакала свещта? Защото, ако се погледне снимката на свещта от облсужването (в горния линк), тя изглежда супер и с още много живот в нея. Има и друго - от Павката имам снимка на една свещ, не на всичките 8. Но съм сигурен, че ако той беше забелязал някакъв проблем там, щеше да ми каже!

Задавам, може би, много и много лаишки въпроси. Искам да анализирам нещата, за да си изясня максимално много откъде идва проблема, за да съм максимално сигурен, че ще лекувам правилното място. Вече си поизпатих, от неправилна диагностика и това претрисане/прекъсване беше отнесено първо към скоростната кутия, после към газовия инжекцион, а всъщност май се оказва на трето място. И то място, което съвсем скоро съм ревизирал!

Благодарско още веднъж!
Поздрави,
Иво

Потребителски аватар
marinhaker
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 4352
Регистриран: 04 фев 2008 22:15
ime: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от marinhaker » 12 май 2017 11:42

Започвам с устройството на декомпресьора на мотор ИЖ! Самото налягане на буталото почиства зацапаната свещ - защо го пиша? Където са електродите на свеща минава доста силна струя при отворен декомпресьор за разлика от резбата на свеща. Да но той е двутактов тоест няма клапани! При кавазакито имаше инерционен такъв разположен на изпускателният клапан той е за по-лесно палене, тоест разтоварва стартера! - защо го пиша, има ли износване или счупване на сегмент маслото не се задържа на електродите (на Либето теорията отпада)!
Няколко примера:
Виждал съм счупена свещ Качва масло заради счупен сегмент и пръска порцелана (изолатора) електродите са чисти :)
Относно жълтите ивици образувани по порцелана (изолатора) на свеща-това са изгорели (отработени газове) преминали м/у порцелана и металната част на свеща- получава се при неправилен монтаж на свеща или не качесвена свещ ;)
https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineMechanical.html
http://www.mye28.com/viewtopic.php?p=1053519

Какво бих направил:
Бих измерил компресията на цилиндрите на тази глава (правят се поне три измервания на цилиндър, майсторите знаят как става) за да съм сигурен че нямам ядове с някой от тях!
Ако няма разлика по спомен не по голяма от 0.5 всичко е ОК и търся проблема другаде-това следва подмяна на нови свещи на проблемните цилиндри монтирани правилно, кабели и бобини! При не изправна запалителна или горивна с-ма, с две думи при не правилна работа в цилиндъра от горе посоченото може да се получи омаслване около свеща! Може и да има теч на масло от някой капак, но той не би ти попречил на работата на свеща-маслото е диелектрик!
Ако има разлика, вече се търси дали е сегмент като се налива масло итн... или е клапан.....

Ако е проблем по запалването се получава зацапване м/у електродите http://www.samarins.com/diagnose/p0301.html,
а твоите се виждат чисти!
Но не изключвам и това, клипчето по долу!

ето и как изглежда свещите при различни проблеми (това си го имам в гаража разпечатано от доста години):
http://biggscadillac.blogspot.bg/2013/0 ... plugs.html

П.с
Ето и как е спрямо температурата (твоята е на газ-по висока температура на изгаряне)

Изображение

И малко за размисъл:

ГОСПОД, СЪЗДАДЕ СВЕТА - "КОЛТ", ГО ПОДРЕДИ!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 13 май 2017 20:54

Марине, благодарско!

Преди обслужването, което направих на 303К км, свещите и в двете глави бяха омаслени. Затова при обслужването сменихме уплътненията на свещите. На едната глава в момента свещите са си чисти. На проблемната са омаслени. Възможно ли е това да е от неправилен монтаж (на свещи, на гумички), както пишете? Ако гарнитурата на капака на клапаните е монтирана неправилно, не трябва ли всичките 4 свещи на тази глава да са в такова (лошо) състояние?

При обслужването, една от точките беше проверка и евентуален реглаж на хлабините на клапаните. Мнението на Павката беше, че всичко е в перфектни норми. Т.е. аз това бих го изключил като вариант - проблемен клапан. Струва ми се малко невъзможно за 4-5К км да даде фира. И то два, защото свещите на два цилиндъра са в състоянието от горната снимка.

ОК, ще меря отново компресия на цилиндрите. Но искам първо да се свържа с Павката. Писал съм му, още като разбрах за проблемите и го чакам да отговори. Все пак той е правил обслужването и той знае най-добре какво е било състоянието на нещата и се надявам да даде адекватно мнение. Не искам да бързам да сменям бобини и свещи, защото ако причината за проблема се окаже другаде, новите ще са в същото състояние в рамките на няколко хиляди километри и ще съм отново в изходна позиция.

За съжаление, следващата седмица Тойотата ще ми трябва да тегля ремарке (спазарих една моторетка в Гърция) и малко се притеснявам. Двигателя ще работи под по-голямо натоварване... Но каквото - такова, ще рискувам.

Вече наистина започвам да си мисля, че тази кола е урочасана. Полагам, според мен, страхотни грижи за техническото ѝ състояние, а следват проблем след проблем... На всичкото отгоре и не карам като душманин. Много познати и приятели дори ми казват, че карам като пенсионер... Чакам времето, когато да кажем 30-40К км само ще карам :)

Поздрави,
Иво

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 13 май 2017 22:09

Забравих да напиша - всички резервни части по обслужването бяха поръчани от Люцкан и би трябвало да са оригинални Тойотски части. Бих приел да случа на дефектна свещ, но според мен тя би дефектирала още веднага след слагането си. При мен какво се случва? Свещите са сложени на 277К, карани са 25К км и е правено обслужване на двигателя. Мисълта ми е, че ако беше дефектна свещ, би трябвало много по-рано да даде индикации. А при мен са и две в едно и също лошо състояние. Т.е. аз 95% отхвърлям възможността проблема да се дължи на дефектни свещи!

Сега погледнах измерените компресии на цилиндрите, направено точно когато сменях свещите на 277К. Шести цилиндър на въпросната глава е бил с най-ниска компресия тогава. Ето ги тогава измерените данни:

1: 12.5bar
2: 13.0bar
3: 12.9bar
4: 12.8bar
5: 12.2bar
6: 12.4bar
7: 13.0bar
8: 13.0bar

Сега четох статиите, които Марин е постнал. В едната се обяснява, че този нагар (пожълтяване) в основата на керамиката се дължи на неправилно монтирана свещ. Когато е пренатегната свещта, се получава точно този ефект!

Но това, доколкото аз се ориентирам означава, че аз имам 2 различни и независими проблема. 1. Вероятно неправилно монтирани 2 свещи - пренатегнати. Това е евентуалната причина за оранжевия цвят в основата на изолацията - това което Марин казва, че е от изгорели газове. 2. Омасляването на свещта - долколкто се ориентирам или от неправилно монтирана гарнитура на капака на клапаните или направилно монтирани гумички на свещите. Така ли е?

А бобините вероятно си им е дошло времето - възраст и километри.

Поздрави,
Иво

Отговори

Върни се в “ПРЕДСТАВЯНЕ И СРАВНЕНИЕ НА МАРКИТЕ ДЖИПОВЕ И ТЯХНОТО ОБОРУДВАНЕ”