Дата и час: 19 Мар 2019 11:37




 Страница 7 от 13 [ 194 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 14 Май 2016 01:05 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 394
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Имах хладилник на 12V и за да мога да го ползвам пълноценно по време на къмпингуване или далечни пътувания ми се искаше да монтирам втори акумулатор в колата. Идеята е добра, но за да се получи пълна картинка е нужен още един елемент - контролер, който да управлява двата акумулатора. Когато алтернатора роботи или има закачен друг източник на заряд, да свързва двата акумулатора (да се зареждат и двата), а в противен случй да ги разделя, за да може консуматорите да черпят ток само от тяговия акумулатор, а основния (стартерния) да си стои в кондиция.

Бях предвидил допълнителния акумулатор да стои в двигателния отсек, на мястото на казанчето за течност и помпата за хидравличното окачване, които така или иначе са шунтирани.
Поръчах управление Т-Мах от Англия (доста по-изгодно, отколкото се продава в Бг). Купих тягов акумулатор Banner EnergyBull 100Ah (обслужваем) и пристъпихме към монтажа. Акумулатора е с тегло 24кг, а махнатите сухи хидравлични помпа и казанче са около 5кг, 8-9 пълни. Т.е. добавям допълнително около 15кг и се надявам това да не окаже голямо влияние на окачването. Ползвахме крачетата на сваленото казанче, защото си бяха предвидени и нивелирани за това място. Върху тях направихме стойка за акумулатора, която подцинковахме срещу ръжда. За да се събере акумулатора на това място трябваше да се релокира изпарителя на газовата уредба и казанчето за хидравликата на волана и да се скъсят леко хидравличните и водните маркучи. Към самата стойка за акумулатора направихме захвати за изпарителя и въпросното казанче и мисля, че се полуи добре:

Изображение

Изображение

Изображение

Първоначалната ми идея беше да пуснем ново окабеляване до багажното и да захраним фабричния 12V извод там директно от втория акумулатор, но в последствие се отказахме. Решихме да ползваме оригиналното окабеляване, като за целта трябваше да го захраним от допълнителния акумулатор. Ами махнахме онзи джъмпер, който правих преди 10-ина дена за да имам константно захранване на 12-волтовите изводи и пуснахме до него кабел от Banner-a, като му сложихме допълнително и 30А предпазител. По този начин всичко си остава заводско и ако искам да се върна във фабричен вид, само махам кабела и слагам ACC релето на мястото си.

Горе вдясно е изваденото ACC реле и захранването от допълнителния акумулатор:
Изображение

Пропуснал съм да снимам Т-Мах релето. То стои зад изпарителя, захванато също за стойката на акумулатора. Кабела от релето до контролера успахме да прекараме наедно с основния сноп кабели, взлизащ в купето, без да дупчим и разпробиваме нищо. Свалих жабката предварително за да е удобно за работа:

Изображение

Централната конзола до скоростния лост също бях разглобил предварително:

Изображение

Реших да сваля панела за управление на хидравличното окачване и на негово място да монтирам Т-Макс контролера.

Изображение

Ползвах щракващо велкро на 3М, за да може за в бъдеще, ако се наложи тази конзола да се разглобява да е лесно;

Изображение

и крайния резултат - поне за мен стана доста добре:

Изображение

Как работи контролера на практика? Когато усети заряд над 13.3V независимо откъм кой акумулатор, той ги сдвоява за да могат да се зареждат и двата. Стартерния ми е 95Аh, допълнителния 100Ah, та не мисля че ще имам някакви проблеми откъм зареждането и на двата. Когато двигателя се изгаси (няма заряд откъм алтернатора), след максимум минута контролера разделя двата акумулатора. В този момент фабричните ми 12V изводи (до скоростния лост и в багажника) се захранват от допълнителния акумулатор, а всичко останло в колата си остава вързано към стартерния. Самия контролер има зелен диод, който индикира кога двата акумулатора са свързани. С диоди се индикира и състоянието на двата акумулатора по отделно и заряда от алтернатора, когато той работи. Самия контролер се захранва от стартерния акумулатор. Има бутон за ръчно свързване на двата акумулатора - за когато ще се ползва примерно лебедка или по-голям консуматор за по-дълго време или когато стартерния акумулатор е изтощен и ни трябва помощ за стартиране на двигателя. Диодите за състоянието на двата акумулатора и алтернатора се гасят автоматично след 45 секунди. С единия от двата бутона се пускат отново при нужда.
Тук съм качил мануала на Т-Маха, вътре има и схеми на монтажа:
http://files.offroadsz.com/pegasoto/Toyota%20UZJ100/dual%20battery/wst-75-0926-dual-battery-system.pdf

Когато писах за мода с джъмпера за да имам константен ток на 12V изводите, бях писал че при мен на ACC релето са вързани освен този в багажника и запалката на централната конзола, вместо втория 12V извод. Оказа се, че когато са човъркали за нещо, поляците са разменили двата куплунга - този на запалката и съседния 12V. Фикснах го и сега всичко си е както трябва.


Последна промяна pegasoto на 14 Май 2016 07:49, променена общо 1 път

Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 14 Май 2016 06:52 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7473
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Брей...супер готино и практично става...Кефещо е... :yes: :good:
П.П.А на какви излезе контролера от Англия с доставката до тук?



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 14 Май 2016 08:06 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 394
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
lubashki777 написа:
Брей...супер готино и практично става...Кефещо е... :yes: :good:
П.П.А на какви излезе контролера от Англия с доставката до тук?
Благодаря Любашки за оценката, и на мен ми харесва крайния резултат :)
Контролера ми излеза 75 британски паунда. Доставката 8-9 лева през фирма Гъбко.
Акумулатора го взех на 260лв. Успях да го намеря с отстъпки на 219лв, но трябваше да чакам 10-ина дена, което не ме устройваше.

Като сме зачекнали цените, ще направя едно лирично отклонение, относно нашите търговци, защото се нервирам много как ни цакат. В един от големите онлайн Бг магазини за акумулатори, въпросния банер е 350+ лева, в доста други е 300+. Аз успявам да го намеря с отстъпки за 219!!! Като имате предвид, че фирмата въпреки, че ми дава тази отстъпка, пак е на печалаба (макар и доста по-малка). Изводите са ясни как ни товарят с цени и искат само с 2-3 пдожби да са вързали месеца (образно казано).


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 14 Май 2016 10:34 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 394
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Забравих да пиша за още нещо, касаещо двата акумулатора. Когато търсих инфо относно "как и защо", попаднах на инфоррмация, че високата температура прецаква акумулаторите. Имаше таблица, показваща как се отразява на живота на батериятя всеки градус отгоре. Тогава не му обърнах много внимание. След като монтирах системата при мен, след 1-2 карания забелязах, че допълнителния акумулатор се нагрява доста. Едно че в двигателния отсек си е горещичко, а той е по-отзад и не се обдухва от въздушна струя, и второ, че точно до него е изпарителя на газовата.
Според майстора, който ми обслужва колата и прави инсталацията му няма нищо на кумулатора. Аз обаче на мислех така и на своя глава реших да взема някакви мерки. Най-елементарното нещо, което роди главата ми беше да купя туристическо неопреново шалте (единично) с алуминиево фолио от едната страна. От него си изрязах парчета и облепих акумулатора по този начин. Откъм газовия изпарител дори сложих двоен слой. Не е най-красивото и елегантно решение, но "за толкова пари - толкова".

Изображение

Изображение

Не зная дали е заради добрата темпертурна изолация, но на малката ми кола акумулатора е в багажника и е все още оригиналния VARTA на 13 години, с който колата е излязла от завода. Няма никакви признаци на умора и върти силно и при -20 :)

P.S.: Любашки, по този начин с такова шалте можеш да изолираш хладилника си (дори няколко слоя), ако не ти пречи неугледния вид. Иначе шалтето, което ползвах е в момента на "промоция" 9лв в Decatlon - няй-евтиното, което намерих на пазара.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 16 Май 2016 06:46 
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 22:15
Мнения: 4337
Местоположение: Стара Загора
Име: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
Браво много добре!



_________________
ГОСПОД, СЪЗДАДЕ СВЕТА - "КОЛТ", ГО ПОДРЕДИ!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 16 Май 2016 11:15 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 394
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Въпреки изолацията, която направих на допълнителния акумулатор, той продължава да се топли доста. Затова днес оставих колата при майстора и той ще изнесе с още 10-ина сантиметра изпарителя с по-дълга планка/стойка към двигателя.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 17 Май 2016 23:48 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7473
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Абе ще се получат нещата по на-добрия възможен начин.То просто няма как и да е друго де...при толкова обстойно наблягане на детайлите е неминуемо... :good:



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 20 Май 2016 00:08 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 394
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
lubashki777 написа:
Абе ще се получат нещата по на-добрия възможен начин.То просто няма как и да е друго де...при толкова обстойно наблягане на детайлите е неминуемо... :good:
Може и да се получат, но ще е по трудния начин :( Майстора ми сложи стабилизатор на напрежението на емулаторите на задните ламбда сонди и вече държа стабилен волтаж към ECU-то от 0.48V. Дотук добре и вече няма грешки за катализаторите при никакви режими на двигателя. Обаче... Тъй като двете задни ламбда сонди са прекъснати, в момента ECU-то мрънка че не ги вижда, т.е. че засича нарушение на ел. веригата им... Чакам майстора, да се върне на работа и да мислим какво да правим...

Иначе междувременно бях поръчал предни ламбда сонди от Люцкан (190лв/бр.), защото едната нещо ни изглеждаше лениво-работеща. Те пристигнаха и ги сменихме.

Изображение

Изображение

В момента графиките на двете предни ламбда сонди са сходни, точно както трябва да изглеждат - вълни от 0.3 до 0.7 волта. Естествено след смяната им, отидох при газаджията, да пипне настройките на газовия инжекцион. Взех от него и газов филтър за изпарената газ, който ще трябва да си сменя като дойде времето някъде по "становете".

Поздрави!


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 20 Май 2016 07:14 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7473
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
А всъщност за кога беше планиран старта на експедицията...?



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 20 Май 2016 08:09 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 394
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
lubashki777 написа:
А всъщност за кога беше планиран старта на експедицията...?
Засега плана е да тръгнем на 10 Юни след работа и да се дотикаме до Стара Загора, откъдето на следващия ден много рано сутринта (2-3) ще потеглим.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 20 Май 2016 21:24 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7473
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Еха...ще ви изпратим дори и с някоя снимка от ...така да се кажа старта на експедицията... :yahoo:



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 24 Май 2016 15:50 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 394
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
lubashki777 написа:
Еха...ще ви изпратим дори и с някоя снимка от ...така да се кажа старта на експедицията... :yahoo:
Любашки, моля ти се. Не съм такъв тип човек, търсещ показност. Затова и досега не пишех изобщо и ти се учуди, когато разбра, че има такъв потребител регистриран от няколко години, скитащ наляво надясно, а никой не знае за това. Достатъчно е, че са ви интересни темите ми и ги четете... В итерес на истината с Марин успяхте да ме подканите да пиша, с едничката цел ако мога поне още един-двама да зарибя да пътуват по-надалеч. Да видят красотите, които всички сме разглеждали от снимките от чуждите пътеписи. И ако мога с темите си да съм им поне мъничко от полза.
Наистина не мислете за изпращане, и двамата с жена ми ще се чувстваме неудобно. Повече от достатъчно е дори това, че си си го помислил! Не правим нищо значимо, освен да отиваме да си развяваме задници на малко повече километри от България. ;)


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 27 Май 2016 18:41 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 394
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Вече стана една година откакто си купих и щастливо си ползвам покривната палатка. Отзивите са ми изцяло положителни. Както с всяко нещо обаче и тя си има недостатъци. Ако я сравнявам с алпийските палатки, които съм ползвал преди това Maggiolina-та определено държи по-студено. Може би това се дължи на факта, че алпийските палатки са двуслойни и се получава една "въздушна възглавница" над вътречния слой, който се явява добра изолация. Друг фактор, за който се сещам е може би малко по-малкия обем на алпийската палатка. Каквито и да са причините обаче, факт е че на студено и в палатката си е студено. Завиваме се добре с дебели зимни завивки или съз зимни спални чували и на тялото да кажем, че е топло, но въздуха който дишаме си е доволно студен.
С цел да реша горния проблем си поръчах зимно покривало (winter hood). Това е аксесоар на Autohome и се поръчва според модела и размера на палатката. Артикул номера е M/10A.

Изображение

Изображение
(снимките са свалени от сайта на Autohome)

Представлява нещо като полиестер, с някакво алуминиево покритие. Закрепва се с велкро към самата палатка и според описанието може да остава закрепено на самата палатка, когато тя е сгъната. Все още не съм пробвал да го закача на палатката. Утре именно с цел - тестове, съм планирал да се кача на Белмекен и да остана да спя там. Надявам се на 2000 метра температурите нощем да са доволно ниски и въпросния аксесоар да си заслужава парите... Ще докладвам като се прибера.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 28 Май 2016 14:56 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 394
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
mi6emorkov написа:
Може ли малко снимки от механизма за вдигане на покривната палатка ....
Съжалявам за забавянето, но след загубването на дръжката за отваряне на палатката от миналата година, това е сефтето на разпъването и за този сезон. Успях да направя няколко снимки, ако искаш нещо по-детайлно да снимам - казвай!

Това е един спираловиден винт по късата страна на палатката. Има го и от другата страна.
Изображение

От едната му страна се захваща дръжката за отваряне. Има си капаче за да не влиза вода навътре.
Изображение

По него се движат двете рейки, захванати на кръст в средарта. От другата страна е същото:
Изображение

Изображение


Това е в разпънато положение:
Изображение


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 30 Май 2016 07:04 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7473
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Брей...то елементарна работа... :o :good:

П.П.Между другото...с моята палатка съм спал на температури от около 0 градуса, и то с тънки летни чували на които дават температура на комфорт от 5-6 до 13 градуса...
Наистина, беше една идея по-студено от комфорта, но се преживява е не е нещо което да не може да се издържи...
П.П.Очаквам с интерес теста от Белмекен.Сутрин там в момента вероятно ще е дори и под 0-лата...



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 7 от 13 [ 194 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на: