Дата и час: 14 Дек 2018 13:35




 Страница 4 от 11 [ 160 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Централна Азия или "Становете" - подготовка
Непрочетено мнениеПубликувано на: 20 Май 2016 15:55 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Все се надявах, че ще ни пуснат метър, ама не... Руския консул каза твърдо "не" - трябва да си минем през визовия център. Там пък се запънаха днес да вземат документите, щото първо трябвало и двамата с жена ми да присъстваме и второ щото искат разпечатани една камара от документите на колата, плюс копия на всички визи по маршрута (неща, които никъде не са описани като изискване). Та следващата седмица подаваме там за руска виза и ше се бавят 2 седмици. Т.е. ако ни дадат руска виза, ще е само 2-3 дена преди заминаването ни. Ако австрийците се бяха забавили малко, можеше цялото пътуване да пропадне, или да стартира със яко забавяне.
Дано след 15 дена да имаме и последната необходима виза!


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Централна Азия или "Становете" - подготовка
Непрочетено мнениеПубликувано на: 20 Май 2016 17:24 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
marinhaker написа:
По мои сметки излиза (ще ти го обърна във ватове за по лесно разбиране сравнено с друг консуматор):
12v x 7A = 84W (при работа на 100%)

при настроени 5 градуса и околна 20 градуса 8.4W или 0.7А
при настроени 5 градуса и околна 32 градуса 12.6W или 1.05 А

От тук можеш да си направиш груба сметка, до пълно изтощаване на акумулатора :)
Когато включиш консуматор се получава пад на напрежението (именно това следят защитите на електронните устройства, инвертори....и тн за защита до пълно изтощаване)! Имай си на предвид, че при продължителна работа пада напрежението на акумулатора и тогава сметките излизат други, пример: за 12v е по горе. Но при пад на напрежение от 10V e 5.84A и 58.48W По сметки твоят хладилник излиза да е със съпротивление 1.71 ома (това ти е константа за 12V)! Не е лошо да му премериш съпротивлението с мултицет да видим дали излиза толкова и тогава ще коментираме останалото!

За допълнителна защита няма да се разминеш без електроника! Има едно силово реле което ти е като прекъсвач - бобинката му се управлва от електронни елементи (с електрониката малко съм скаран (завършил съм електротехника)), но ето ти една примерна схема:

http://forum.napravisam.bg/viewtopic.php?t=17811

П.С.
Странното ми е, че има допълнително съпротивление при 24 и 110 V - премери съпротивлението на 24 и 110 V-ако имаш мултицет!
Днес ми остана време да се позанимавам по въпроса и мисля, че си поизясних нещата. Ще опиша какво и как направих и съответно как разсъждавах. Марине, моля те виж дали всичко е правилно и дали не бъркам някъде.

Първо се постарах да си изясня какво означават всичките означения К5, К20, К100 при акумулаторите. Това е какъв капацитет дава акумулатора, при различен времеви разряд - К5=5ч, К20=20ч, К100=100ч. Идеята е, че колкото за по-кратко време се източва акумулатора, толкова по-малък ток може той да отдаде. Конкретно моя Banner EnergyBull 100Ah е с характеристики К5=75Ah, К20=100Ah.

След това се порових в сайта на Banner да видя какво пише. Там те имат един онлайн калкулатор, с който приблизително да се определи от какъв капацитет акумулатор има нужда потребителя. И там Banner залагат един "фактор защита" от 1.7. Т.е. те залагат тяговия акумулатор да може да се разрежда безопасно до около 60% от капацитета си. При мен 100/1.7 = 58.82Ah, т.е. това са ампер-часовете които мога да си позволя да източа безопасно. Това е е при К20, т.е. ако тези ~60Ah ги източвам не по-бързо от 20 часа.

Марине, аз мултицет имам, но почти не зная как да го използвам и затова да премеря съпротивлението ми беше малко ... нанагорно :) И затова от твоите неща нищо не съм премерил. Вместо това заех от приятел една джаджа (не зная как се казва) и с нейна помощ измерих реалната консумация на хладилника. Джаджата представлява едно шуко, в което си включваш консуматора, а самото шуко в ел. мрежата и джаджата мери дръпнатите вати и ги показва на дисплейче.

Изображение

Това са показанията след точно 6 часа работа, хладилника е в стая с температура 22-23 градуса и е настроен да поддържа температура -1 градус (нарочно -1, за да компенсира по-хладната околна температура, аз реално ще го държа на 4-5 градуса и околната температура ще е около 30). За тези 6ч, хладилника е изконсумирал 0.08kwh, а горната цифра е текущата консумация - 4.5W. Интересни са ми тези 4.5W - хладилника и когато е изключен и когато е в stand-by, показва такава консумация (ако може да се вярва на уреда, все пак е китайче).

Та по горните цифри (поправяйте, ако бъркам някъде):
0.08kwh = 80Wh (за 6 часа), 80/6=13.333 вата консумация на час
13.333/12=1.111А на час ми е консумацията в ампери
60Ah (използваеми) / 1.111 = 54 часа
Т.е. според моята кратуна, ако ползвам само хладилника и нищо друго от Banner-a, мога да разчитам на автономия от около 54 часа. Това са малко повече от 2 дена и мен напълно ме устройва.

Отчитам, че с времето горните сметки трябва да се влошат и акумулатора малко по малко да влошава характеристиките си. Отделно при теста хладилника беше празен, т.е. когато има продукти вътре, би трябвало консумацията да се вдигне малко. Мисля да разчитам на вградената защита в хладилника, която съм настроил на Medium, и да се надявам тя да изключи компресора когато дойде правилното време.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Централна Азия или "Становете" - подготовка
Непрочетено мнениеПубликувано на: 20 Май 2016 19:37 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 18 Ное 2008 00:06
Мнения: 3476
Местоположение: Стара Загора
Име: Славин
ПОЛ: МЪЖ
Моята сметка се различава само с 4 часа, ще рече, че вярно смятаме. Кога ще се налага да остава повече от 12 часа без да е запален двигателя? Като гледам маршрута и времето, с което разполагате едва ли ще се застоявате.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Централна Азия или "Становете" - подготовка
Непрочетено мнениеПубликувано на: 21 Май 2016 12:28 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
slavin написа:
Моята сметка се различава само с 4 часа, ще рече, че вярно смятаме. Кога ще се налага да остава повече от 12 часа без да е запален двигателя? Като гледам маршрута и времето, с което разполагате едва ли ще се застоявате.
Да, изглежда сметката е такава... Не зная дали ще се наложи да оставаме някъде за повече от 1 ден. Но нищо не мога да кажа със сигурност... Ако се влюбим в някое висикопланинско езеро в Памир, нищо чудно и да се застоим :) Но идеята ми е да зная какви са ми лимитите и да следя да не ги надвишавам.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Централна Азия или "Становете" - подготовка
Непрочетено мнениеПубликувано на: 24 Май 2016 16:17 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
За съжаление не успяхме да се преборим с руската бюрокрация и трябваше да подадем документи за руски визи през визовия център. Бюджете за визи набъбна с още едни 100 непланирани лева... Поискахме си 10-дневни (максимума) руски транзитни визи. За да е възможно това, показахме маршрут в Русия от Омск до Владикавказ - около 3200км. Т.е. претендираме, че ще излезем от Казакхстан северно от Астана. Всичко това го правя с цел да имаме малко по-голям буфер от време в Русия, ако нещо се обози. Защото транзитната виза си е рестриктивна откъм време...

За да се влезе в Иран със собствено МПС, на границата трябва да се представи, така наречения карнет дьо пасаж. Това е международна митническа декларация при временен внос на превозно средство. На влизане в държавата той трябва да се подпечата на митницата, също както и на излизане. В България този документ се издава от СБА. За целта се оставя депозит от 500 евра и когато се завърнеш от трипа и представиш надлежно подпечатания (вход/изход) от всяка изискваща го по маршрута държава карнет си прибираш горната сума обратно. Да, но днес попадам на информации в нета, че от миналата година поради "несигурна обстановка на Турско-Иранската граница" СБА са преустановили да издават карнети за Иран?!?!? Ново 20! Явно всичко по това пътуване ще се случва по трудния начин... Намирам информация, че в Иран може да се влезе и без карнет, но на границата трябва да се оформят документи за временен внос на МПС и да се платят тлъсти суми - нещо, което искам да си спестя. Моля, ако някой има информация по въпроса да помага!

Поздрави!


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Централна Азия или "Становете" - подготовка
Непрочетено мнениеПубликувано на: 27 Май 2016 18:53 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Жена ми беше в СБА, София и успя да изпълни успешно мисия "Карнет". След малко преговори и много въпроси са и издали карнет с 5 листа и валидност 1 година. Самия карнет струва 100 лева и се оставя депозит от 1000 лева. Всеки лист е с 3 отрязъка, първия остава на митницата-вход, втория на митницата изход, а третия си остава на самия кочан и трябва надлежно да е попълнен с печати за вход/изход от държавата, за да ни върнат след това депозита в СБА. Имам вече и международна шофьорска книжка срешу сумата от 20 лева. Накарали са жена ми да направи и международно свидетелство на колата срещу още 20лв. Аз си мисля, че това е малко излишно, но...
СБА продължава да е една организация, която според мен живее още във времето от преди 30 години и не показва никакви признаци да иска да промени това... Печата се с пишещи машини, по документите редовете се разместват/разминават и едва се четат... Не се познават актуалните изисквания и ситуациите по границите... Да не се отплесвам!

Тъй като по време на пътуването плана е да караме на доста голяма надморска височина в Памир, купих един аксесоар за покривната палатка. Писах за него в темата ми за колата, където писах и за самата покривна палатка, за да си е всичко там на едно място: http://offroadsz.com/forum/viewtopic.php?p=52445#p52445


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Централна Азия или "Становете" - подготовка
Непрочетено мнениеПубликувано на: 30 Май 2016 06:57 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7468
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Ееее...то големи галимации, голямо чудо и то за какво ...за да преминеш почти транзит през 5 държави на кръст.Представям си какво би било, ако ще правиш нещо по-специално... :? :o
Важното е, че сте още една крачка напред и вече спокойно можете да мислите за предстоящото пътуване малко по-сигурно , както и да обръщате вече внинамие основно на подробностите по оборудване, маршрути и т.н.
Надявам се мъките вече да са свършили и да остава само кефа от предстоящото приключение :good:

П.П.Представям си , ако искате да направите околосветско пътешествие... :o :?



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Централна Азия или "Становете" - подготовка
Непрочетено мнениеПубликувано на: 30 Май 2016 10:26 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
lubashki777 написа:
Ееее...то големи галимации, голямо чудо и то за какво ...за да преминеш почти транзит през 5 държави на кръст.Представям си какво би било, ако ще правиш нещо по-специално... :? :o
Важното е, че сте още една крачка напред и вече спокойно можете да мислите за предстоящото пътуване малко по-сигурно , както и да обръщате вече внинамие основно на подробностите по оборудване, маршрути и т.н.
Надявам се мъките вече да са свършили и да остава само кефа от предстоящото приключение :good:

П.П.Представям си , ако искате да направите околосветско пътешествие... :o :?
Да, всичко е много сложно, но и още когато се захващах с това пътуване, не съм се залъгвал, че ще е нещо по-различно...
Околосветското... желание има огромно и от двама ни с жена ми... финанси и свободно време няма :(


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Централна Азия или "Становете" - подготовка
Непрочетено мнениеПубликувано на: 04 Юни 2016 22:00 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Привет!
Продължавам да си ъпдейтвам темата, за който му е интересно и чете. Дано да има и такива, за които е и полезно :) А и сигурно пропускам неща в подготовката и дано някой забележи и подскаже ;)

Преди два дена успешно се преборихме и с руските дипломати и имаме 10-дневна руска транзитна виза! Вече сме горди собственици на пълния копмлект визи, които са ни необходими по маршрута. Не беше лесно, нито евтино, но в крайна сметка се поздравихме с успех! Ето я и последната виза в паспортите ни:

Изображение

Най-хубавото на тази виза е, че е 10-дневна (максималния срок за транзитна виза) и че няма упоменати входните/изходните гранични пунктове нито маршрут. Реално пътя ни в Русия е малко по-малко от 1500км и така си осигурявам един комфортен времеви буфер, ако се наложи за нещо.

Днес успешно завърших и мисия кръводаряване. Това води със себе си няколко плюса:
    - правя едно добро дело за БГ медицината
    - прочиствам си малко от малко организма
    - получавам два дена платен отпуск (за мен са доста важни, предвид на това че за това пътуване ми се налага да ползвам доста неплатен отпуск)

Минах през IKEA и си напазарувах още един спален комплект чаршафи за покривната палатка. Предвид това, че ще пътуваме 50 дена, повечето от които по адски жеги, искам да се застраховам и ако не намерим пералня където да се изперем, да имаме с какво да заменим спалното бельо. Може да звучи като глезене, но на такъв дълъг и изморителен път спането е много важно да е пълноценно, за да минимизираме натрущващата се умора с времето. А и се улавям, че колкото се покачва възрасста, толкова повече се поразглезвам и отделям повече внимание на детайлите (не зная за добро или лошо).

Напазарувахме храната, която смятаме да носим с нас. Предимно ядки - орехи, лешници, бадеми, кашу (само сурови) и варива. От форумите, които следя, информацията е, че от Узбекистан нататък масово се готви с памуково олио :o , на което нашите европейски стомаси не са свикнали и въпросът е не дали ще ни хване рядкото, а кога. Та ще се опитаме да се предпазваме максимално и да си готвим. 100% съм убеден, че няма да успеем да минем метър, но все пак ще опитаме. Взимаме също и доста чия, коноп, рошкови, годжи-бери, които са много питателни и калорични храни. Днес се видях с бивш мой колега от работата, който от една година преподава в Корейски университет в столицата на Узбекистан - Ташкент и който си е в България в момента за лятната ваканция. От него разбрахме, че по пазарите има доволно количество зеленчуци и плодове, които на всичкото отгоре са и истински и много вкусни, защото местните нямат необходимите средтсва за да купуват западните торове и препарати. Та на място ще можем да заредим хладилника с пресни плодове и зеленчици преди да поемем към високото в Памир. Непосредствено преди заминаването ни ще бутна и 1-2 пити кашкавал и сирене вътре.

Стигам и до следващата тема - лекарствата. Винаги съм се стремял походната ми аптечка да е супер минималистична, за да си нямам излишни разправии по границите в тези региони. Тази година се оказа малко по-сложна ситуацията. От няколко места ми потвърдиха, че на Узбекистанската граница контрола е малко по-строг относно внасяните лекарства. На сайта на тяхното външно министерство има публикуван списък със забранени вещества и субстанции (основно наркотични вещества и опиати). Ето го:
http://files.offroadsz.com/pegasoto/201606%20-%20Central%20Asia/preparation/medications_list_uzbekistan.pdf
Този списък се следял доста строго и глобите били жестоки - от няколко хилядарки в зелено, до затвор. Затова днес прибягнах до услугите на сестра ми, която е фармацевт, и с помощта на горния списък и желаните от нас лекарства попълнихме аптечката. Взимаме най-основните неща - парацетамол, течен аналгин, аспирин, разхлабващи и затягащи, против повръщане, сребърна вода (като дезинфектант и ако се наложи да пием съмнителна вода), анти-алерген, за болки в корем, илачи за третиране на открити рани, бинтове, марли, памук, лепенки, пантенол, слънцезащитни кремове, спрей против насекоми, капки за очи и доволно количество мокри кърпички. Взехме също и пробиотици, за да минимизираме максимално влиянието на гореспоменатото памуково олио и въобще по-различната кухня в региона.

Като резервни части за колата не мисля да изневеря на себе си и не мисля да вземам нищо. Подготвил съм само необходимото количество двигателно масло за две смени (14 литра) и съответните филтри + филтър за за газовата уредба (само изпарената фаза) и въздушен филтър, един литър антифриз и малко резервни крушки. Тези дни ще си набавя и ремонтен комплект за спукани гуми. Имам и 1-2 флакона от спрейовете за пукнати гуми. Взимам си бърсалка + гъбичка за предното стъкло. В Русия, предполагам и в бившите Руски републики, няма такива неща по бензиностанциите и когато след няколкостотин километра предното стъкло е гробище на насекоми и не се вижда нищо е проблем да няма с какво да го почистя.

Взимаме с нас доволно количество копия на абсолютно всички наши документи, визи, талони на колата, застраховки. Ще разпечатаме телефони на БГ посолствата по държавите, където ги има или най-близките, за там където липсват. Също телефони на местните служби за спешни случаи и горещите телефони за подаване на оплаквания, като краен вариант да се преборим с корупцията на пътната полиция.

Утре ще е ден за събиране на багажа и реденето му в колата, за да видим как ще натъкмим и разположим всичко.

Поздрави!


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Централна Азия или "Становете" - подготовка
Непрочетено мнениеПубликувано на: 04 Юни 2016 23:26 
Аватар

Регистриран на: 05 Фев 2010 10:54
Мнения: 12
Местоположение: Шумен
Име: Николай Колев
Skype: nowiqtmiskajp
ПОЛ: МЪЖ
Пегасо, зареждането едновременно на два различни акумулатора си е сложна задача, и не е по силите на автомобилната електрическа уредба да зареди и двата, като при това не презареди нито единия, и също не остави незареден другия. Което се случва със сигурност, ако двата акумулатора са различни. А още повече, че единия ще ти е стартерен, а другия тягов.

Доброто решение ще ти го каже морския от софийския форум, дето са двама братя и плават на запад от Америка. Ама си е пари, та ако нямаш излишни-остава да направиш едно ръчно прехвърляне на зареждането-да зарежда винаги САМО единия акумулатор, като контролираш това с обикновено ключе на таблото, или някъде където е удобно да го сложиш.
Ако вържеш двата акумулатора в паралел ще имаш ядове, да знаеш. А само това ти липсва из дивия свят на становете-да останеш без акумулатор...


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Централна Азия или "Становете" - подготовка
Непрочетено мнениеПубликувано на: 05 Юни 2016 00:32 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Кольо написа:
Пегасо, зареждането едновременно на два различни акумулатора си е сложна задача, и не е по силите на автомобилната електрическа уредба да зареди и двата, като при това не презареди нито единия, и също не остави незареден другия. Което се случва със сигурност, ако двата акумулатора са различни. А още повече, че единия ще ти е стартерен, а другия тягов.

Доброто решение ще ти го каже морския от софийския форум, дето са двама братя и плават на запад от Америка. Ама си е пари, та ако нямаш излишни-остава да направиш едно ръчно прехвърляне на зареждането-да зарежда винаги САМО единия акумулатор, като контролираш това с обикновено ключе на таблото, или някъде където е удобно да го сложиш.
Ако вържеш двата акумулатора в паралел ще имаш ядове, да знаеш. А само това ти липсва из дивия свят на становете-да останеш без акумулатор...
Абсолютно съм съгласен, че това не е никак проста задачка за решаване. За съжаление с моите знания съм дотук, т.е. до варианта в който е в момента - управление на два акумулатора с контролер на Т-МАХ.
Тук съм писал по темата, не зная дали си го видял: http://offroadsz.com/forum/viewtopic.php?p=52394#p52394
Надявам се да нямам проблеми, защото двата акумулатора са ми почти с еднакъв капацитет - 95Аh стартов и 100Аh тягов. Дано да не греша и да не съм направил някакви фатални грешки!


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Централна Азия или "Становете" - подготовка
Непрочетено мнениеПубликувано на: 05 Юни 2016 21:14 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Един много полезен акаунт в сурат тефтера, където следя обстановката в Памир: https://www.facebook.com/Pamir-Eco-Cultural-Tourism-Association-202442566519041/ Допреди няколко дена имаше бая каменопади и затворени пътища. Четох за големи снеговалежи. Преди месец пък имаше доста сериозно земетресение в района, което причини бая пакости. Сега вече са се нормализирали нещата...
И още един много полезен пътешественически форум - Caravanistan: http://caravanistan.com/forum/index.php Има събрана информация за "становете", гранични пунктове, пътища, маршрути, актиално инфо...


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Централна Азия или "Становете" - подготовка
Непрочетено мнениеПубликувано на: 06 Юни 2016 07:34 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7468
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Супер много и полезно инфо..Благодаря!
С наближаването на старта, и последните приготовления дори и у мен четящия се пробужда онзи приятен гъдел в корема, който те кара хем да се притесняваш малко от неизвестното, хем обаче ти носи същевременно и наслада от предстоящото предизвикателство!
Пожелавам ви много и положителни емоции. Пожелавам ви много безаварийни километри.
Пожелавам ви...да се върнете живи, здрави и финала на експедицията да е хепиенд!
А ние...ами ще чакаме да се пренесем в становете и Памир , чрез вашите снимки и разказ!
Поздрави!



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Централна Азия или "Становете" - подготовка
Непрочетено мнениеПубликувано на: 06 Юни 2016 10:27 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
lubashki777 написа:
С наближаването на старта, и последните приготовления дори и у мен четящия се пробужда онзи приятен гъдел в корема, който те кара хем да се притесняваш малко от неизвестното, хем обаче ти носи същевременно и наслада от предстоящото предизвикателство!
Ха така! Представи си сега при нас какво е! Определено предстартова треска се усеща сериозно вече. Дори тези дни поизбива по малко. С жена ми всеки си има разпределени задачки и единия като не свърши нещо невреме и спъва нещата на другия и малко или много напрежението си казва думата...

Благодаря за пожеланията, Любашки!

Вчера отново си говорих с моя бивш колега от Узбекистан. В Узбекистан долари официално не се продават на местното население. Познато, нали? ;) Курса купува на банките е около 3000+ местни пари за един долар. На улицата (черния пазар) можеш да договориш 6000+ ;)


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Централна Азия или "Становете" - подготовка
Непрочетено мнениеПубликувано на: 09 Юни 2016 08:32 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 18 Ное 2008 00:06
Мнения: 3476
Местоположение: Стара Загора
Име: Славин
ПОЛ: МЪЖ
Знам, че в събота реално започва експедицията, но предполагам колко адреналин и трескава подготовка кипи в момента, че се възползвам, докато още ви се чете форум да ви пожелая:
Изпълнено само с положителни емоции пътуване. Да се насладите на приказни и интригуващи гледки. Всички държави да разкрият най-хубавото от себе си. Да усетите максимално атмосфера, бит и култура. Да нямате проблеми с власти, автомобил и оборудване. Най-вече да се върнете живи, здрави и пълни с енергия и ентусиазъм за нови приключения... и малко егоистично, но да ни направите съпричастни с преживяното!


Offline
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 4 от 11 [ 160 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на: