Централна Азия или "Становете" - подготовка
Публикувано: 02 апр 2016 23:51
Привет!
Много се чудих дали да я стартирам тази тема. В един момент си казах по-добре да я има и да не се тормозя да мисля, кое е по-правилно - дали да я има или не.
Накртатко - в началото на 2016 ми хрумна да се пробвам да мина по маршрута на Димо Калайджиев, отпреди няколко години, през страните от Цнетрална Азия. Варианта да го направя с мотор винаги ме е привличал, но аз пътувам с жена ми и двама на тежко ендуро по тези пътища там... не мисля че бих могъл да се справя. Затова с Тойотата. Имаме седем седмици за да минем през Турция - Иран - Тюркменистан - Узбекистан - Таджикистан - Киргизстан - Казакхстан - Русия - Грузия - Турция и България. Замислили сме го да стартираме в средата на юни и да се върнем в края на юли. Акцента на пътуването е страните в Централна Азия или както аз им казвам - "Становете". Турция я прекосяваме максимално бързо, в Иран сме били, т.е. там също няма да отделяме време за моткане.
Все още не е ясно дали ще има пътуване, тъй като сме на фаза вадене на визи. От тази гледна точка това ми е най-сложното пътуване като организация, вадене на визи и логистика. Виза за българи трябва за всяка една дъжава по маршрута, с изключение на Турция и Грузия. Това оскъпява адски много пътуването и го прави много несигурно. Та, докато не видя всички визи в паспортите ни навреме, не мога да кажа, че трипа ще се случи.
Ще пътуваме само двамата с жена ми. От предишни години съм си направил изводите и на такъв дълъг маршрут би било тежко да делим пространството в купето на Тойотата с други хора. Предпочитаме да разчитаме за всичко сами на себе си и да знаем, че ако нещо се провали или прецака по една или друга причина, виновни ше сме си само ние. Така по-лесно се преглъща един евентуален неуспех, поне за мен. Много исках да сме 2 или 3 джипа, за да можем да си правим повече заигравки по пътя, а и да си помагаме взаимно. Прехода ще е дълъг, през по-голямата си част е по лоши асфалтови или черни пътища и би било добре да знаеш, че има на кой да разчиташ покрай теб. Не съм се надявал, че ще намеря лесно спътници. Проблемите са два - дълга отпуска и финанси. Първия по един или друг начин може да се преодолее по-лесно, докато втория... Та така - не успях да сформирам група и 99% ще сме сама кола.
По Тойотата не мисля да правя никакъв тунинг специално за това пътуване. Стремя се единствено да я поддържам в добра кондиция. За съжаление напоследък излизат доста неща накуп, които малко или много ми изцеждат финансовите сили. Но като съм се хванал на хорото, ще го играя... С две думи Тойотата е сток, освен смененото хидравлично окачване с конвенционално такова, което добавя и малко лифт.
Ще се радвам на всякакви коментари и съвети, защото при мащабите на едно такова пътуване мога много лесно да пропусна неща.
Поздрави!
P.S.: Ще се опитам в следващ пост да разкажа ситуацията с визите.
Много се чудих дали да я стартирам тази тема. В един момент си казах по-добре да я има и да не се тормозя да мисля, кое е по-правилно - дали да я има или не.
Накртатко - в началото на 2016 ми хрумна да се пробвам да мина по маршрута на Димо Калайджиев, отпреди няколко години, през страните от Цнетрална Азия. Варианта да го направя с мотор винаги ме е привличал, но аз пътувам с жена ми и двама на тежко ендуро по тези пътища там... не мисля че бих могъл да се справя. Затова с Тойотата. Имаме седем седмици за да минем през Турция - Иран - Тюркменистан - Узбекистан - Таджикистан - Киргизстан - Казакхстан - Русия - Грузия - Турция и България. Замислили сме го да стартираме в средата на юни и да се върнем в края на юли. Акцента на пътуването е страните в Централна Азия или както аз им казвам - "Становете". Турция я прекосяваме максимално бързо, в Иран сме били, т.е. там също няма да отделяме време за моткане.
Все още не е ясно дали ще има пътуване, тъй като сме на фаза вадене на визи. От тази гледна точка това ми е най-сложното пътуване като организация, вадене на визи и логистика. Виза за българи трябва за всяка една дъжава по маршрута, с изключение на Турция и Грузия. Това оскъпява адски много пътуването и го прави много несигурно. Та, докато не видя всички визи в паспортите ни навреме, не мога да кажа, че трипа ще се случи.
Ще пътуваме само двамата с жена ми. От предишни години съм си направил изводите и на такъв дълъг маршрут би било тежко да делим пространството в купето на Тойотата с други хора. Предпочитаме да разчитаме за всичко сами на себе си и да знаем, че ако нещо се провали или прецака по една или друга причина, виновни ше сме си само ние. Така по-лесно се преглъща един евентуален неуспех, поне за мен. Много исках да сме 2 или 3 джипа, за да можем да си правим повече заигравки по пътя, а и да си помагаме взаимно. Прехода ще е дълъг, през по-голямата си част е по лоши асфалтови или черни пътища и би било добре да знаеш, че има на кой да разчиташ покрай теб. Не съм се надявал, че ще намеря лесно спътници. Проблемите са два - дълга отпуска и финанси. Първия по един или друг начин може да се преодолее по-лесно, докато втория... Та така - не успях да сформирам група и 99% ще сме сама кола.
По Тойотата не мисля да правя никакъв тунинг специално за това пътуване. Стремя се единствено да я поддържам в добра кондиция. За съжаление напоследък излизат доста неща накуп, които малко или много ми изцеждат финансовите сили. Но като съм се хванал на хорото, ще го играя... С две думи Тойотата е сток, освен смененото хидравлично окачване с конвенционално такова, което добавя и малко лифт.
Ще се радвам на всякакви коментари и съвети, защото при мащабите на едно такова пътуване мога много лесно да пропусна неща.
Поздрави!
P.S.: Ще се опитам в следващ пост да разкажа ситуацията с визите.