Аз карам CUBE Fritzz ( немска фирма). Отпред и отзад е с ход 160 мм. Спирачките са хидравлични дискови. Предназначено е за ендуро и фрирайд. Ориентацията му е по- скоро за спускане но няма никакъв проблем и с катеренето. Тежи около 15 км. За този клас е добре. Всички компоненти са от най- добрите марки. С това колело може да си караш в Средна гора и Стара планина. Също е подходящо за Боровец. Там лифта те качва над 1800 м височина. Следва много екстремно спускане по специални каменисти пътеки. Не е разрешено карането по пистите. Колелата с по- малък ход- 100- 120 мм са за крос- кънтри. Нагоре и надолу но без много екстремни спускания. Тези колела са по- леки. Байковете с ход 200 мм са само за DH ( спускане). Те тежат по над 20 кг. Не се карат, лифта ги качва горе на високото. Спускат по най- идиотските трасета. Задължително с шлем, броня, кори, ръкавици, хубави обувки. Дори гледането е страшно. По скоро летят !
Второто колело е наистина високотехнологично. В БГ май няма точно от този модел с G-BOX . Фирмата е немска и се казва Николай ( собственик Карл Хайнц Николай). Има вградена скоростна кутия.Смяната на маслото отне една седмица. Отделно, че идва от Германия и тази миниатюрна тубичка от 20 милилитра струва 16 евро. Имаше и промивен препарат. Който загледа това колело не може да разбере въобще как е направено. Нещо като Порше. Ход отново 160 мм. Но поради това , че е много по различно от другите колела може да се кара в много тежки условия- кал, корени , каманаци. Пак е предназначено предимно за спускане. Естествено е , че се кара от сина ми.
Двойното окачване основно е 4 вида. Всяко си има плюсове и минуси, но и шока е много важен. Вилките са друга планета- 100- 120, 120- 140, 140- 160, 180, 200 мм. Пружини, масло, газ и кви ли не екстри има в тия две тръбички. Искаш ли тунинг няма проблеми. Велоиндустрията те хваща за гушата и се почва лудо плащане.
Гумите са за черно, предимно за кал. Има и за смесени терени- пясък. камъни, почва.
Първоначално сносно колело твърдак ( само с вилка ) е над 800 лв. За двойното окачване като му дойде времето.
