Алтернатива

Потребителски аватар
veteran
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 446
Регистриран: 16 мар 2011 23:04
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Nissan Patrol Y60

Алтернатива

Непрочетено мнение от veteran » 25 авг 2013 23:57

:) вчерашната ми разходка- Маршрута е гара Ст. Загора- гара Кръстец. Колелата са с нас във влака. На гара Кръстец слизаме. Катерим до Българка за 40 мин. От там по билния път към перките. Малко снимки и спускане към Енина. На параклиса св. Димитър в ляво и излизаме на Долно Изворово. Продължаваме към Горно Изворово. Следва пускане по песъчлив път и готин камънак :) към Мъглиж. По асвалт през Тулово и Ягода се прибрахме В Ст. Загора. Карането ни с колелетата е към 82 км
DSCN2254 (600 x 450).jpg
Групата е от 6 човека, но тук сме челния отряд :) -
DSCN2256 (600 x 450).jpg
Цената на билета за влака за мен и колелото е 5 лв :)
За днешната ми разходка с джипа - счупен преден джам :)
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
marinhaker
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 4365
Регистриран: 04 фев 2008 22:15
ime: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Алтернатива

Непрочетено мнение от marinhaker » 26 авг 2013 07:03

Докторе-ще минаваме на колелета и ние !!
За колко време минахте прехода?
ГОСПОД, СЪЗДАДЕ СВЕТА - "КОЛТ", ГО ПОДРЕДИ!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7517
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Алтернатива

Непрочетено мнение от lubashki777 » 26 авг 2013 08:09

Брей...то това 82км. и то по баирите направо ми се вижда нечовешко бре... :o
Готино сте изкарали... :good:
П.П.Е Един въпрос малко извън темата...Докторе вярно ли е ,че правилния байк НЕ Е с дискови спирачки/винаги съм си мислел,че е точно обратното/
Дори като се замисля...можем да си спретнем една темичка специално за планинското колоездене и там да си задаваме въпросите,а компетентните ще отговарят!
Имам идеята и аз да се обзаведа в близко бъдеще с едно колело...та да не минавам по схемата проба/грешка...че боли...финансово... :grin:
Пздрави!
NISSAN FOREVER!!!

Потребителски аватар
mi6emorkov
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 1189
Регистриран: 03 фев 2012 16:01
ime: Борис
Skype: bpetrov67
ПОЛ: МЪЖ
МПС: опел фронтера б
Местоположение: Стара Загора

Re: Алтернатива

Непрочетено мнение от mi6emorkov » 26 авг 2013 09:35

Краси , нали щеше да е в източна посока , чаках те на езерото а ти да хванеш към перките !

Потребителски аватар
marinhaker
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 4365
Регистриран: 04 фев 2008 22:15
ime: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Алтернатива

Непрочетено мнение от marinhaker » 26 авг 2013 13:14

lubashki777 написа:Брей...то това 82км. и то по баирите направо ми се вижда нечовешко бре... :o
Готино сте изкарали... :good:
П.П.Е Един въпрос малко извън темата...Докторе вярно ли е ,че правилния байк НЕ Е с дискови спирачки/винаги съм си мислел,че е точно обратното/
Дори като се замисля...можем да си спретнем една темичка специално за планинското колоездене и там да си задаваме въпросите,а компетентните ще отговарят!
Имам идеята и аз да се обзаведа в близко бъдеще с едно колело...та да не минавам по схемата проба/грешка...че боли...финансово... :grin:
Пздрави!
Ха, Либе това има педали за въртене а не ДВГ-замисли се :lol:
ГОСПОД, СЪЗДАДЕ СВЕТА - "КОЛТ", ГО ПОДРЕДИ!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски

Потребителски аватар
veteran
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 446
Регистриран: 16 мар 2011 23:04
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Nissan Patrol Y60

Re: Алтернатива

Непрочетено мнение от veteran » 26 авг 2013 20:53

:) Много се радвам, че планинското колоездене ви е завладяло! Ще направя съвсем кратък коментар на стиловете на каране- крос- кънтри, АМ, FR, DH. Има и още ама те са с малко по- различни колела. Преди това две думи за маршрутите. Ние тръгнахме с влака в 11.05 и на Кръстец бяхме в 12.40. Прибрах се в къщи в 20.00 ч. Групата от 6 човека беше голяма. Трябваше да изчакваме. Най- добре е да се вземе влака в 7.05 за да се кара спокойно. Има различни варианти за съкращаване на пътя. Който има интерес ще му подскажа идеи за преход.
След малко ще направя и лек коментар на колелетата. Но по- добре с дискови спирачки ! :) Другите V- брейк са си добри ама вече е по- трудно с тях. Много мъчно се намират хубави амортисорни вилки с уши за V- брейк. Каплите също са по- различни.
По- късно ще напиша още.

Потребителски аватар
veteran
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 446
Регистриран: 16 мар 2011 23:04
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Nissan Patrol Y60

Re: Алтернатива

Непрочетено мнение от veteran » 30 мар 2014 23:33

За днес уж имах разни уговорки но се разминаха. И отново нещо проверено.
DSCN2571.JPG
имаше кал но пък стана хубаво приключение.
Това е машината.
DSCN2570.JPG
Другата е с по- друго предназначение и вече е в готовност
DSCN2566.JPG
Успешна седмица! :)
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7517
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Алтернатива

Непрочетено мнение от lubashki777 » 31 мар 2014 07:24

Докторе, ама няма да се разберем така... :no2:
Хвърляш ни тук два велосипеда, единия за какво бил, другия бил за нещо друго си...ааа...
Я вземи , че ни обясни по-подробно.каква е разликата от единия и другия/говорим освен видното/.Кажи ни с каква цел са различни и какво ще е предназначението на втория.
Въобще обясни ни по-подробно!
Поздрави!
NISSAN FOREVER!!!

Вещер
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 149
Регистриран: 03 фев 2011 19:23
ime: Димитър
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive
Местоположение: Габрово

Re: Алтернатива

Непрочетено мнение от Вещер » 05 апр 2014 12:56

По пътя на инДжинерната мисъл - вторият трябва да има по-голям ход на задното окачване и освен това май скоростите му са на предният голям венец от който идва задвижването,докато първият си е с нормална компоновка.Освен това вторият гаси вибрациите по напред понеже реално амортисьорът е на рамката,докато на първият вибрациите се гасят зад дупето :)
Кое за какво служи - убиите ме не знам.Подозирам обаче че вторият байк е значитено по-скъп и със сигурност много високо технологичен.
Залагам кесийка сини теменужки ( за който не помни - бонбонки от детството виновни за не една и две извадени пломби) че вторият байк служи за скоростно спускане и скокове :)

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7517
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Алтернатива

Непрочетено мнение от lubashki777 » 06 апр 2014 10:21

Хаха...бонбони не бяха ли всъщност ..."виолетки" и наистина са доста виновни за паднали пломби... :D
Очаквам доктора да ни светне кой с какво предназначение еи да ни обясни разбира се защо и с преимущество е единия спрямо другия от гледна точка на конструкция и т.н.!
Поздрави!
NISSAN FOREVER!!!

Потребителски аватар
slavin
Модератор
Мнения: 3490
Регистриран: 18 ное 2008 00:06
ime: Славин
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Алтернатива

Непрочетено мнение от slavin » 06 апр 2014 16:54

И да обясни защо са с АТ гуми, а не с МТ ;)

Вещер
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 149
Регистриран: 03 фев 2011 19:23
ime: Димитър
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive
Местоположение: Габрово

Re: Алтернатива

Непрочетено мнение от Вещер » 06 апр 2014 21:58

А-а-а теменужки са - последният път като си бях в България си купих едно пакетче :yes:

Потребителски аватар
veteran
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 446
Регистриран: 16 мар 2011 23:04
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Nissan Patrol Y60

Re: Алтернатива

Непрочетено мнение от veteran » 06 апр 2014 23:18

Аз карам CUBE Fritzz ( немска фирма). Отпред и отзад е с ход 160 мм. Спирачките са хидравлични дискови. Предназначено е за ендуро и фрирайд. Ориентацията му е по- скоро за спускане но няма никакъв проблем и с катеренето. Тежи около 15 км. За този клас е добре. Всички компоненти са от най- добрите марки. С това колело може да си караш в Средна гора и Стара планина. Също е подходящо за Боровец. Там лифта те качва над 1800 м височина. Следва много екстремно спускане по специални каменисти пътеки. Не е разрешено карането по пистите. Колелата с по- малък ход- 100- 120 мм са за крос- кънтри. Нагоре и надолу но без много екстремни спускания. Тези колела са по- леки. Байковете с ход 200 мм са само за DH ( спускане). Те тежат по над 20 кг. Не се карат, лифта ги качва горе на високото. Спускат по най- идиотските трасета. Задължително с шлем, броня, кори, ръкавици, хубави обувки. Дори гледането е страшно. По скоро летят !
Второто колело е наистина високотехнологично. В БГ май няма точно от този модел с G-BOX . Фирмата е немска и се казва Николай ( собственик Карл Хайнц Николай). Има вградена скоростна кутия.Смяната на маслото отне една седмица. Отделно, че идва от Германия и тази миниатюрна тубичка от 20 милилитра струва 16 евро. Имаше и промивен препарат. Който загледа това колело не може да разбере въобще как е направено. Нещо като Порше. Ход отново 160 мм. Но поради това , че е много по различно от другите колела може да се кара в много тежки условия- кал, корени , каманаци. Пак е предназначено предимно за спускане. Естествено е , че се кара от сина ми.
Двойното окачване основно е 4 вида. Всяко си има плюсове и минуси, но и шока е много важен. Вилките са друга планета- 100- 120, 120- 140, 140- 160, 180, 200 мм. Пружини, масло, газ и кви ли не екстри има в тия две тръбички. Искаш ли тунинг няма проблеми. Велоиндустрията те хваща за гушата и се почва лудо плащане.
Гумите са за черно, предимно за кал. Има и за смесени терени- пясък. камъни, почва.
Първоначално сносно колело твърдак ( само с вилка ) е над 800 лв. За двойното окачване като му дойде времето. :)

Потребителски аватар
veteran
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 446
Регистриран: 16 мар 2011 23:04
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Nissan Patrol Y60

Re: Алтернатива

Непрочетено мнение от veteran » 06 апр 2014 23:33

Ще се пробвам да намеря някое клипче на най- атрактивната дисциплина- спускането
http://www.youtube.com/watch?v=UB-DhUIvcac

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7517
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Алтернатива

Непрочетено мнение от lubashki777 » 07 апр 2014 07:24

Супер, само дето аз ако се пусна по подобен начин, после направо курса ще продължи към...Хрищени... :o :D
Благодаря за поясненията докторе!
Поздрави!
NISSAN FOREVER!!!

Отговори

Върни се в “ЕКСПЕДИЦИИ, РАЗХОДКИ, РАЗКАЗИ, ПЪТЕПИСИ”