Дата и час: 18 Юли 2018 13:08





 Страница 1 от 1 [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Продавам мотоциклет Aprilia ETV1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 09 Юли 2017 10:57 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 362
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Привет,

С огромна мъка пускам за продажба стария си мотор - Aprilia ETV1000 Caponord, първа генерация 2002 година. Причината за това е, че купих фейслифтовия модел.

Моторът съм си го внесъл аз от Италия през 2011 година на 52000км и съм го гледал като писано яйце, съответно той ми се е отплащал. В момента е на 88000км.

За които не са запознати с модела, това е голямо, туристическо ендуро от класа на BMW R 1200 GS, Honda Varadero, Suzuki V-Strom и т.н. Двигателят е страхотният V-Twin V990 на Rotax. Същият се ползва в редица от топ моделите на Aprilia от това време - RSV Mille, Falco, Tuono, Futura. Мощността в Капонорда е 98 к.с. при 8250 оборота, въртящият монент 97Nm при 6250 оборота. Предостатъчни са дори за натоварен мотор с двама човека. Това е един от топ моделите на Aprilia за времето и няма нищо общо с лошата слава, с която се ползва марката в България. Качеството на изработката е много добро и за мен е изключително надежден (след отстраняване на някои известни проблеми) и комфортен мотоциклет за дълги преходи. Няма да правя ревю на мотоциклета, въпреки че мога роман да напиша за него.

Моторът е изцяло оборудван за дълги преходи. Ще опиша какво е направено и тунинговано по него. Повечето неща ги има описани в най-големия априлиа форум.
1. Реле-регулатор. Слабо място за модела, много добре известен проблем. Оригиналното реле е слабо, грее много, в един момент изгаря и моторът остава без зареждане. Това беше първото нещо, което смених. Сложих реле-регулатор Mosfet тип, който дава много по-стабилен волтаж и не грее изобщо. Използвах от Honda CBR 600RR 2006-2009г - съвпада по размери с оригиналното и пасва идеално на оригиналното гнездо без преправяния.
2. Наред с горното, беше остранен друг известен проблем - електрическите конектори между релето и генератора. Aprilia ползват некачествени, които с времето корозират и се стапят. С тези два мода, в момента моторът дава стабилен волтаж между 13.7-14.2V в зависимост от оборотите.
3. Като допълнение на горните две, на таблото инсталирах волтметър, за да следя във всеки един момент какво се случва и да нямам изненади. Свети в същия цвят като таблото - синьо.
4. Бързите връзки на бензинопроводите. Оригинално Aprilia използват пластмасови, които още при първото-второто сваляне на резервоара се чупят. Има и не малко случаи на такава беля, станала в движение и моторите изгарят на пътя, тъй като бензина изтича директно върху горещия двигател. Предишният собственик ги беше сменил с правилните, метални конектори. Имат вградени клапанчета и резервоара се сваля, без да капне и капка гориво.
5. Туристическа слюда на Kappa, 10см по-висока от оригиналната. За по-високи хора, стандартната слюда е ниска и при скорости 120км/ч + започва тъй нареченият "buffeting". С тази, явлението се елиминира.
6. Автоматичен ойлер. За хората, каращи мотоциклети с верига и правещи дълги преходи, поддръжката на веригата (смазване) е истинска досада. Монтирал съм TUTORO и оттогава съм забравил какво е поддръжка на веригата. Ойлерът е доста иновативен, като решение и няма общо с останалите на пазара.
7. Краш гардове Hepco & Becker отпред, Kappa отзад.
8. Плъзгачът на веригата. За първия модел (2001-2004) се използва ролер, който при ниски обороти шуми много. Във фейслифтовия модел (2004-2007) се изполва плъзгач, който елиминира този шум. Монтирал съм такъв.
9. Три огромни куфара. Топ каса Givi Maxia 52 литра, с монтирана облегалка за пътника отзад. Събира 2 модуларни каски. Странични Kappa Monokey Keyless.
10. Чанта за резервоара. Огромна, неизвестна марка.
11. Защитни грил-мрежи на водния и масления радиатори.
12. Фарове. Моделът е с едни от най-добрите оригинални фарове в класа си за времето - 2 огромни рефлектора (светещи паралелно и на къси и дълги) с H4 крушки. Монтирал съм крушки Osram Night Breaker.
13. Има инсталация за допълнителни фарове за мъгла - окабеляване, реле, ключ на таблото (без фаровете).
14. Централна стойка.
15. Конзолата за пускане на фаровете е подменена с тази от фейслифтовия модел. С включването на контакт, се пускат и късите светлини.
16. Г-образни, метални вентили на джантите. Със стандартните беше трудно помпането на гумите, предвид спиците.
17. 470W алтернатор, фабричен 12V изход за заплака 180W.
18. Два комплетка ключове.

Моторът беше изцяло обслужен април месец 2017, на 87000км:
    - масло в двигателя Castrol Power 1 15W-50 + маслен филтър Champion
    - въздушен филтър Athena
    - предни накладки LucasTRW, синтеровани
    - свещи DENSO XU27EPR-U
    - проверка на хлабините на клапаните - бяха в норма
    - сменени гарнитури на капаците на клапаните
    - проверка на синхронизацията на цилиндрите - бяха в норма
    - спирачна и течност на съединителя - Ferodo DOT4
    - O-рингове на бързите връзки на бензинопроводите

Предишни обслужвания:
    - бензинов филтър (в резервоара) април 2012, 54500км
    - масло в предницата REPSOL 10W, април 2013, 59300км
    - верига CZ SDZ и пиньони, април 2013, 59500км. имат много останал живот заради ойлера.
    - лагер на предната главина, април 2013, 60100км
    - задни накладки Ferodo синтеровани, май 2015-а, 69800км. имат много останал живот.
    - акумулатор Yuasa YTX14H-BS (в гаранция), август 2016, 74000км
    - антифриз, септември 2016, 75000км

Предстоящи обслужвания:
    - гуми: предната е Mиchelin Road Pilot (шосейна), за смяна; задната е Metzeler Tourance - според мен има живот за около 4-5000км
    - може да се очаква смяна на съединител. Все още е с оригинлания, който все още не дава никакви признаци на износване, но е на години и километри. Предполагам, това че мотора е каран 90% извънградско, е причината за това
    - трябва да се смени бензиновият филтър, заедно с гарнитурата на бензиновата помпа + две скоби

Минуси на модела (според мен):
- много тежък мотоциклет с висок център на тежестта. Когато е в движение, това не се усеща и се кара много леко и приятно. При маневриране на място и по черно, обаче теглото е голям минус. Предполагам, че по-едър ездач няма да има такива проблеми (аз съм 65кг).
- ойлерът на веригата, колкото и добре настроен да е, цапа по малко задната джанта и задния калник.
- няма части за модела в България, освен консумативи.
- леко мека предница. Дава комфортно пътуване по лоши пътиша, но при рязко натискане на предната спирачка потъва. За мен е въпрос на свикване и стил на каране.

Откакто е при мен, моторът не е имал големи проблеми и нужда от ремонти. Изключая миналата година, стопен един от подменените от мен конектори от алтернатора към реле-регулатора. Беше премахнат и кабелите директно запоени. За 36000км пробег, моторът ми е дал среден разход от 5.74л/100км. Резервоарът е 24 литра и това дава пробег от 400+ километра с едно зареждане. Задното окачване е регулируемо - preload & rebound. Има самодиагностика на ECU-то.


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


джанти със спици и въпреки това безкамерни гуми:

Изображение

Изображение


краш-гардове Hepco & Becker отпред:

Изображение

Изображение

Изображение


гардове Kappa отзад:

Изображение

Изображение

Изображение


висока слюда Kappa:

Изображение

Изображение


TUTORO ойлер:

Изображение


Волтметър и допълнителни 12V на таблото:

Изображение

Изображение


Цялата история на мотора, откакто е при мен е в този файл. Гражданска отговорност до август 2017, технически преглед до май 2018. На бъдещия собственик ще предоставя ръководство на потребителя и сервизен менюал на английски.

Цена 4700лв.

Моторът може да бъде видян всеки ден в София, след предварителна уговорка. Телефон за контакти: нула 888 18O 987


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Продавам мотоциклет Aprilia ETV1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 09 Юли 2017 20:09 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 23:22
Мнения: 4982
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Този модел на "Априлия" е твърде непознат в нащата страна и се надявам това което е написано като предистория и най вече визията на мотоциклета да плени някой ... като мен!
Отдавна заглеждам модела защото моя "Дакар" започна да ми малее с двама пасажери, багаж и особенно на дълги преходи, а на мен ми е необходимо тежко ендуро!
Пожелавам да се разделиш с "Капанорда" и пак така пожелавам да попадне на добър стопанин!...
п.п. ако в момента притежавах левовете, чисто го отнасях защото това е мотоциклета който е най близо до мечтата ми ... "BMW GS АДВЕНЧЪР"
Успех в продажбата! :good:
Поздрави!


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Продавам мотоциклет Aprilia ETV1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 10 Юли 2017 07:43 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7432
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Страхотен мотоциклет с много добри възможности като туристическо ендуро. Като познавам собственика...който го вземе ще е голям късметлия и само ще кара!
Успех с продажбата Иво и много безаварийни километри с новата придобивка!
Поздрави!



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Продавам мотоциклет Aprilia ETV1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 10 Юли 2017 16:44 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 362
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
STEF BMW написа:
...Отдавна заглеждам модела защото моя "Дакар" започна да ми малее с двама пасажери, багаж и особенно на дълги преходи, а на мен ми е необходимо тежко ендуро!...
Много добре разбирам какво имаш предвид. 5-6 години карах Aprilia Pegaso. Пиша за Pegaso-то, защото са от един клас с Dakar-a, дори с еднакъв двигател. До момента, до който не започнах да мисля за по-дълги преходи, ми беше идеален. След като взех Caponord-a, можех спокойно да планирам дълги (1-2 седмици) пътувания с достатъчно багаж за двама човека. Pegaso-то се караше спокойно със скорост до 100-120км/ч. След това вървеше още доста, но предвид единия цилиндър, се появяваха доста вибрации. А е и доста по-гол мотор от Caponord-a. Caponord-a можеш да го караш както пожелаеш - с 50-60км/ч или със 180км/ч. Dakar-a би трябвало в това отношение (вибрациите) да е малко по-добър, предвид на различните глави на двигателя, Dakar-a май беше с 3 изпускателни клапана, докато Pegaso-то е с два. Като разход са почти идентични - Pegaso-то даваше 5.5л/100км, Caponord-a е около 5.75л/100км. В това отношение зная, че Dakar-a е мноооого по-надолу. Така, че ако минаваш на Caponord, поне откъм разход на гориво, ще ти е по-тежко на джоба. За товароносимостта на двата мотора, няма да отварям изобщо дума - на светлинни години са един от друг.

STEF BMW написа:
...това е мотоциклета който е най близо до мечтата ми ... "BMW GS АДВЕНЧЪР"...
Тук също прекрасно те разбирам. И когато избирах първия Caponord и сега с втория, опцията винаги беше Adveture-a (1150GSA или 1200GSA). Сега можех бюджетно да си позволя 1200GSA. Седнах и си направих реална равносметка. Отказаха ме няколко фактора, въпреки че BMW-то ми е мечта и за мен е прекрасен мотоциклет. Първо - за първата генерация 1200GSA, хидравличните спирачки са си риск за мен и то сериозен. Може да вземеш мотор на много километри и да нямаш проблем, но може и на 20000 да останеш без спирачки и да се пречукаш някъде. Като резервни части BMW-то не е по-скъпо от Aprilia-та, но има обслужвания и процедури, които само в оторизиран сервиз се правят със сервизния софтъер. BMW-то е под път и над път, докато с Caponord-а караш един доста по-уникален мотоциклет. И на последно място - бюджета! BMW-то колкото и да е добро, според мен е адски надценено. Плащаш една камара пари, а като отвориш форумите на модела и се натъкваш на проблем след проблем, и то не изолирани случаи. В това отношение за мен (без да съм пристрастен) с Caponord-а за мнооого по-малко пари, получаваш не много по-малко. С известни усилия в началото отстраняваш известните проблеми на модела и след това само поддържаш и караш! BMW-то има за мен два основни плюса - кардана и множеството резервни и тунинг части (дори втора ръка). С кардана пак е малко на кантар работата - и там немците си имат проблеми. Има една приказка: като караш кардан на BMW спестяваш парите за вериги и поддръжката им, но в един момент ги изсипваш накуп за ремонт на кардана :)

Това е от мен!
Поздрави!


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Продавам мотоциклет Aprilia ETV1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 10 Юли 2017 16:52 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 362
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
lubashki777 написа:
...който го вземе ще е голям късметлия и само ще кара!
Ееее, нее! Тук не мога да се съглася и не искам да заблуждавам бъдещия собственик. Мотоциклета съм се старал да го поддърбжам в добра кондиция, така че да не ме оставя на път. Но! Това е мотор на години и километри и колкото на тези тежките ендура многото километри да не им се отразяват, все пак си искат поддръжка. Примерно преди няколко месеца смених отдушника на кутията на въздупния филтър - гумен шлаух си е и с годините се беше одървил и скъсал. Няма да те остави на път така, но ако се занемари мотоциклета (поради неподдържане и само каране), в един момент ще се натрупа и ще те остави на пътя!
Иначе Любо, благодарско за милите думи!


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Продавам мотоциклет Aprilia ETV1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 11 Юли 2017 07:29 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7432
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Да Иво...знам, че машината не е нова от магазина, че има доста годинки и километри зад себе си, но пък и знам...ти как се грижиш и как поддържаш превозните си средства.Наистина го правиш, за да си спокоен, че като запрашиш на хиляди километри от дома, ще можеш да разчиташ на безпроблемност от страна на машината, която да те закара и върне, а за теб да остане само удоволствието от пътуването и емоциите.
Малко хора обръщат внимание и на най-малкия детайл.Малко хора поддържат толкова педантично машините си, а при теб това не е така...
Знам как вникваш във всеки един проблем и го решаваш по най-добрия начин.Знам как се ровиш из нета за инфо и тунинговаш машината си с най-добрите и безпроблемни продукти предлагащи се на пазара и...затова не мисля, че съм преувеличил, като казах, че...този който го вземе мотора ще е един щастлив бъдещ собственик и основно само ще кара и ще се радва!
Та така...
Поздрави!



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Продавам мотоциклет Aprilia ETV1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 23 Юли 2017 18:48 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 23:22
Мнения: 4982
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Имах удоволствието да се запозная лично със собственика на мотоциклета, като това включваше и оглед на последния защото много ме радва фейса ... и не на последно място мощността! Смея да твърдя, без да познавам машината с нейните характеристики и спецификации, това което се продава е повече от добро! Липсват каквито и да е забележки!
Успех с продажбата ... още веднъж! :good:
Поздрави!


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Продавам мотоциклет Aprilia ETV1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 24 Юли 2017 12:16 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 362
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Благодарско за хубавите думи! Беше ми приятно да се видим и поговорим около час за мотори :)


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Продавам мотоциклет Aprilia ETV1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 28 Юли 2017 12:24 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 362
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Моторът е продаден!

Със смесени чувства (тъга по раздяла със 6-годишна любов, но пък пренасочване на чувствата към отново италинска красавица) съобщавам тази новина! Италианката остава във член на форума. Сигурен съм, че в по-точни ръце не можеше да попадне! Също така съм сигурен, че ще се грижи за нея по-добре и от мен. Пожелавам му най-искрено да ѝ се радва дълго време, да се заведат един друг на мечтаните дестинации!

Честито от мен! Още веднъж - много, много щастливи и безпроблемни километри!

P.S.: Винаги, когато ти потрябва съвет или помощ - насреща съм!


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Продавам мотоциклет Aprilia ETV1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 28 Юли 2017 19:14 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 23:22
Мнения: 4982
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
pegasoto написа:
Моторът е продаден!

Със смесени чувства (тъга по раздяла със 6-годишна любов, но пък пренасочване на чувствата към отново италинска красавица) съобщавам тази новина! Италианката остава във член на форума. Сигурен съм, че в по-точни ръце не можеше да попадне! Също така съм сигурен, че ще се грижи за нея по-добре и от мен. Пожелавам му най-искрено да ѝ се радва дълго време, да се заведат един друг на мечтаните дестинации!

Честито от мен! Още веднъж - много, много щастливи и безпроблемни километри!

P.S.: Винаги, когато ти потрябва съвет или помощ - насреща съм!

Ееее Иво, продаде го този шедьовър на изкуството, не можах да се наредя .... ! ;)
Поздрави!


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Продавам мотоциклет Aprilia ETV1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 29 Юли 2017 10:00 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 362
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
STEF BMW написа:
pegasoto написа:
Моторът е продаден!

Със смесени чувства (тъга по раздяла със 6-годишна любов, но пък пренасочване на чувствата към отново италинска красавица) съобщавам тази новина! Италианката остава във член на форума. Сигурен съм, че в по-точни ръце не можеше да попадне! Също така съм сигурен, че ще се грижи за нея по-добре и от мен. Пожелавам му най-искрено да ѝ се радва дълго време, да се заведат един друг на мечтаните дестинации!

Честито от мен! Още веднъж - много, много щастливи и безпроблемни километри!

P.S.: Винаги, когато ти потрябва съвет или помощ - насреща съм!

Ееее Иво, продаде го този шедьовър на изкуството, не можах да се наредя .... ! ;)
Поздрави!
Съжалявам. Който както се е наредил на опашката...


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Продавам мотоциклет Aprilia ETV1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 01 Авг 2017 19:21 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 23:22
Мнения: 4982
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Темата е за ключ! :mrgreen:
Поздрави.


Offline
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 1 от 1 [ 12 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на: