Новата спътница

СНИМКИ НА ДЖИПКИТЕ И ОБОРУДВАНЕТО ИМ
Потребителски аватар
STEF BMW
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 5043
Регистриран: 04 фев 2008 23:22
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от STEF BMW » 23 дек 2017 18:52

pegasoto написа:Благодарско за идеята! Със сигурност ще се чуя с Танко.
Аз между другото попрочетох малко по чуждите форуми. Основното, от което се оплакват хората е пасването на точния размер възглавници. Възглавниците на някои производители при пълно разпъване на пружината и последвалото ѝ свиване, възглавницата се случва да се размести, да попадне между витките и да се прищипне/спука. Кофтито е, че вероятно няма да намеря някой в България, който да е слагал такова нещо точно на този модел и да мога да коментирам с него от първа ръка... Ако не съм убеден, че слагам нещо надеждно, ще си го спестя - не искам някъде из чукарите да имам проблеми и да се чудя какво да правя...
А междувременно аз продължавам да се ослушвам и ще съм благодарен на всякакво мнение, изказано по въпроса за въздушни възглавници :)
Не ти трябват въпросните екстри защото допълнително усложняват и ангажират с обслужване! Истината според мен е нови пружини за модела с индекс +пр. 100-200 кг.
Поздрави.

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 24 дек 2017 09:27

STEF BMW написа:Не ти трябват въпросните екстри защото допълнително усложняват и ангажират с обслужване! Истината според мен е нови пружини за модела с индекс +пр. 100-200 кг.
Поздрави.
Какво обслужване изискват едни такива възглавници?
Едни по-твърди пружини са най-лесното нещо. Но аз не искам да си загубя комфортната возия, когато колата е празна. Затова търся алтернативи.

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7531
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от lubashki777 » 29 дек 2017 20:25

Най-лошото Иво е,че...всъщност пълно щастие няма.Обикновено се налага да направиш компромис в един аспект, за да подобриш друг и вече...е въпрос на приоритети, както е модерно да се казва в днешно време!
Та така...
NISSAN FOREVER!!!

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 31 дек 2017 11:48

lubashki777 написа:Най-лошото Иво е,че...всъщност пълно щастие няма.Обикновено се налага да направиш компромис в един аспект, за да подобриш друг и вече...е въпрос на приоритети, както е модерно да се казва в днешно време!
Та така...
Да, да... то това е ясно! Аз затова разпитвам, за да си съставя пълната картинка - какво да очаквам от едни такива възглавници. Както писах, няма да се впускам в монтажи на компресори, бутилки, управления... Най-простия вариант - изведени два винтила и ръчно се помпят и изпускат, когато се налага. По този начин мисля да минимизирам поддръжка на допълнителни системи.
Та, все още очаквам някакво включване на човек, който има личен опит с нещо подобно...

На 12.01. съм си уговорил посещение при Танко, да лекува едни проблеми по Тойотата (ще пиша, като приключим), та и с него ще си поговоря за възглавниците.

Поздрави,
Иво

Потребителски аватар
Yaro
Мнения: 5
Регистриран: 11 ное 2011 11:15
ПОЛ: МЪЖ
МПС: TLC HDJ80

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от Yaro » 22 яну 2018 19:40

Здравей Иво,
Не съм влизал тук отдавна и търсейки друго попаднах на последните публикации в темата ти тук за 100цата.
Вероятно вече си направил избор, но да кажа от личен опит - ползвах такива възглавници на предишната ми ТЛК 80 и мога да кажа само добри думи. Карани са доста време, под товар и в офроуд и т.н. Ползвах възглавници на TJM. Здрави и добре направени, едната дефектира след време, но според мен поради намеса на известен за времето форумен майстор. При джипове, които се ползват и ежедневно и за по-общи цели, а не само само за пътувания с това, ползването на такива възглавници е далеч по-добър избор от това да си сложиш на джипа +300кг и нагоре пружини на задният мост. Когато си празен комфорта на автомобила е нула, а ти не всеки ден ще си натоварен като за Памир.

Приготвил съм си такива възглавници и за сегашната 80тка, но почти две години не стигам до тях. Имам пълния набор от компресор и уреди, но и аз мисля, че е по-добре да се внедри максимално просто решение с винтили отвън на бронята (или някъде).

Поздрави.

П.П. Коректно е такива възглавници да се поставят на работещо окачване. Ако имаш умора в пружините, то (според мен) не е добре да я компенсираш с такава възглавница. Смисъла на тази възглавница е да сложиш 0 или +100кг (примерно) пружини отзад за всекидневна употреба и когато си по-натоварен, да втвърдиш допълнително с възглавниците.

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 22 яну 2018 23:29

Яро привет,

Огромно благодаря за включването! Не го очаквах тук, в този форум :)

Да - от направеният рисърч до момента, абсолютно ми се препокрива мнението с това, което ми казваш. Ще заложа на абсолютно същите пружини, с които купих колата и с които все още е в момента, 80К км по-късно: OME 860 (2860). Водят ги +100кг, +2-3см лифт. Зная им поведението много добре и съм абсолютно доволен от тях. При шосейно каране и празна кола, за мен даваха доста приятен комфорт. Когато съм доволен от нещо, не обичам да правя експерименти с него. Още повече, че тук експериментите струват скъпо!

И да - абсолютно съм съгласен, че първо трябва да вкарам задното окачване в абсолютен ред, преди да сложа възглавниците. В момента пружините са поръчани и ги чакам. И моето мнение и това на майстора, при който бях последно е че има още нещо, което не е както трябва по задното окачване, но на първо четене не се установява какво точно е :( След Централна Азия обслужих колата при Павката Цанев и каквото ми е казал, съм го поръчал и съм го сменил. Но 10К км след това, колата не я чувствам така, както беше преди пътуването. Тампоните на надлъжните шанги (късата и дългата) са нацепени, но и Павката и сегашния майстор казват, че не са за смяна и нямат и мм луфт. Лошото е, че оригинални се предлагат само в комплект със щангите. Ще поразгледам да видя дали не се предлага нещо aftermarket. Със сигурност ще мине още един по-обстоен преглед на окачването. Лошото е, че мн малко са майсторите, които знаят какво е правилното поведение, на тази кола, за да забележат нередностите. Но аз я усещам, че не е наред!

Анализирайки назад във времето, съсм сигурен, че сегашните пружини им скъсих живота още в Мароко. Тогава претоварихме колата. Всеки знае, че за окачването най-големият мор е да се кара дълго време претоварено. В Централна Азия колата беше значително по-лека (бяхме само двама, макар и с бая къмпинг екипировка) и в началото окачването издържаше. Когато влезнахме в сърцето на Памир, там вече пружините се предадоха и доста пъти заради тях го отнесе теглича. Та така - за моя начин на експлоатация, мисля, че това е правилното решение - нормални или съвсем леко подсилени пружини и възглавници в тях.

За момента все още се двоумя между 2 марки възглавници, разликата е основно във мястто, където маркучетата се свързват с възглавниците - едните са отгоре, другите отдолу. В щатските форуми, сякаш дават превес на долния захват. Двоумя се и за самите маркучи - дали да е един вентил и след него тройник. По този начин при натоварване от едната страна, въздухът от едната възглавница ще преминава веднага към другата и малко ще се губи ефекта от "натоварената" възглавница. Ако обаче след тройника маркучетата са с много малък вътрешен диаметър, дали това няма да компенсира достатъчно?

Поздрави,
Иво

Потребителски аватар
Yaro
Мнения: 5
Регистриран: 11 ное 2011 11:15
ПОЛ: МЪЖ
МПС: TLC HDJ80

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от Yaro » 23 яну 2018 12:30

Здравей Иво,
За надлъжните щанги, имаш предвид носачите на задния мост или друго? Не съм лягал под стотица отпред от известно време.
Щом пружините са се предали в Азия и ти е помагал теглича, значи са били за смяна доста преди това, просто не си го разбрал дотогава, вероятно защото не си имал толкова концентрирано каране на чакълест тип терен.

Аз не бих свързал двете възглавници общо с един въздух. Това е неадекватно за мен решение, макар да се продава масово като готов кит, за кемпери например. Всяка от двете да са на отделен маркуч, така ще го правя и при мен (и предишния ми сетъп беше такъв).

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 23 яну 2018 21:17

Yaro написа:За надлъжните щанги, имаш предвид носачите на задния мост или друго?
Не зная как се казват на български :( На английски са rear control arms (lower & upper).

Потребителски аватар
Yaro
Мнения: 5
Регистриран: 11 ное 2011 11:15
ПОЛ: МЪЖ
МПС: TLC HDJ80

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от Yaro » 24 яну 2018 14:19

Да, за едно и също говорим. Изненадан съм, че не се предлага тампона отделно, не виждам причина защо да е така. Тези тампони са много здрави по принцип. Решение е и after market носач, при австралийците със сигурност има добри, но обследвай внимателно преди да пазаруваш, не са евтини. А и смисъл от такива за последващо вграждане има при по-голям лифт, твоя случай не е такъв.

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 26 яну 2018 21:09

Тепърва трябва да се прегледа основно отзад колата и да се прецени какво и що е за смяна.
Да, най-вероятно при тази Тойота тези тампони са доста здрави, след като се виждат, че са нацепени чак на 320К км пробег. На предишния ми Нисан, ги смених още на 190К км. Когато там сдадоха багажа при надлъжни неравности на пътя, задницата си играеше както искаше, и беше очевден проблема. При Тойотата "играене" няма, но щом са нацепени и са на 15г вече и 320К км...

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7531
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от lubashki777 » 26 яну 2018 21:57

Според мен пък не ги пипай...Стара максима е, че нещо не се подменя и поправя, докато...работи!!!
Онзи ефект от въпросните втулки като се разбият не се появява изведнъж.Той се появява и се засилва постепенно в продължение на хиляди километри/примерно от началния момент може да минат и 4-5хил. км., докато вече няма да стават съвсем за каране и ще е наложителна смяната им/, та...на пътя няма да те оставят.Аз съм карал едно време Патрола в продължение на над 1000 км. с толкова разбити въпросните тампони, че не само при рязко спиране да ми играе ламбада, а дори и елементарна маневра като да се изнеса за да изпреваря и да се прибера, макар и внимателно и без резки движения си беше приключение...и въпреки това минах така 1000км. + ...!!! Та от това на пътя не можеш да останеш и имаш достатъчно време да се наканиш, след като започнат да се прецакват да си ги смениш...дори и да си на път!!!
Та не се занимавай с глупости, че може и да си неприятно изненадан как дори и оригиналните тампони за вторично вграждане могат да се прецакат...и то доста бързо!!!
Поздрави!
NISSAN FOREVER!!!

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 28 яну 2018 16:11

Да, засега не съм се засилил още да ги сменям, макар че на 320К км и 15 години работят, ама колко да работят... Засега ще изчакам още един основен преглед на окачването при Танко - мнението му беше, че освен пружините отзад, му се струва, че има още нещо не наред, но му трябва половин ден да прегледа всичко обстойно.
1000км Любо, са ми крайно малко като пробег, ако трябва да разчитам да усетя проблема и тогава да реагирам. Ако съм в България или някъде по Балканите - ОК. Но имам някакви планове за това лято и ако там трябва да реагирам... работата ще е яко размирисана :( Кофтито е, че в момента изобщо не ми харесва возията на колата - чувствам я буквално като каруца :(

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 28 яну 2018 17:08

Преди месец и половина при едно качване до Белмекен чух в движение, че нещо стърже отзад. Отворих прозреца, докато карам, и разбрах че е от задните спирачки, отдясно. Спрях на отбивка, пипнах диска, беше съвсем леко топъл. Това ме успокои и си помислих, че е от ръчната спирачка, която откакто е при мен колата, никой не може да зацепи както трябва и или не държи или задържа. Успокоих се и си се качих до Белмекен. Вечерта, когато се прибирах, шкуренето се беше усилило драстично. Отново спрях, погледнах - диска беше доста по-топъл. Колата осезаемо нямаше инерция, но си се движеше нормално, без усилие. В 18:00 вечерта в неделя вечер нямаше какво да направя и се прибрах до вкъщи. Уговорих се с майстор да поръчам всички жила на ръчната и като дойдат да я закарам да се сменят и да се регулира всичко както трябва.
Сутринта в понеделник, разглеждах схемите на ръчната, за да извадя всичко, което ми трябва и да го поръчам на Люцкан. В този момент нещо ме зачовърка и реших да слезна при селския майстор да вдигне колата, за да съм по-сигурен какво точно да поръчам. Ами нещата лъснаха със страшна и грозна сила :( На дясното задно колело спирачният апарат беше задържал. Не беше изобщо ръчната. Спирачният диск беше станал на "дунавски вълни". От феродото на накладката нямаше и следа. Човекът много трудно успя да отпусне апарта. Показа ми, че гумичката на буталцето не беше на мястото си, и според него оттам е влизало мръсотия и гняз и затова е запекло буталото. На оригиналната подложка на накладката успя да завари феродо от някакви си накладки, така че да мога да се придвижа до сервиз. Щастливец бях все пак, че нещо ме човръкна и реших да погледна какво и що, а не поръчвах директно за ръчната. За съжаление пак не малък разход: нови накладки, нови дискове задни, нови буталца, нови ремонтни комплекти на спирачния апарат. Замислих се, че тия неща отзад аз съм ги сменял веднъж, докато отпред не бях пипал нищо, освен дискове и накладки. Казах си, че след Централна Азия, а и неясно още колко километра преди това (неясно дали въобще отпред някога са сменяни гумички и буталца), няма как да е по-добро положението. Затова поръчах и предните. А те си бяха цифра, защото предните спорачни апарати са с повече буталца. Всичко викнах от Люцкан.

Ето ги ремонтните комплекти и бутала на спирачните апарати отпред с парт-номерата им:

Изображение

всеки апарат отпред е с по два различни вида буталца:

Изображение

Изображение

За нещата отзад съм писал тук при предишното обслужване. Ремонтните комплекти отпред + отзад струваха 345лв от Люцкан. Отзад заложих отново на комбинацията дискове TRW и накладки Ashika, взимам си ги от София и струваха 198лв.
Нещата ги смених в Стара Загора. Майстора каза, че не лошите терени са били причината за проблема отзад, а неправилно монтирани гумички. Показа ми как са били прищъпнати гумичките на десния апарат отзад, съответно не са уплътнявали добре и така. Дори беше учуден колко време са изкарали така. За отпред каза, че добре че съм взел и за там комплекти, според него всичко е било оригинално и не е пипано никога. Оказа се, че и накладките отпред са си заминали и поръчахме и за там Ashika.
Та така, от половин месец колата е с изцяло рециклирани спирачки отпред и отзад. Ще трябва да поръчам и жилото на ръчната и апарата, който разпределя между двете колела - поръждясали са и затова не може добре да се регулира ръчната.

Поздрави,
Иво

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 30 яну 2018 12:36

lubashki777 написа:Малей...това са сериозни разходи.Правил ли си калкулация колко е излезнала себестойността на Тойотата като цяло/цена на закупуване + всички ремонти по нея/....?
Радва обаче...как обръщаш перфектно внимание на всичко...
Поздрави!
Бях обещал, че в някакъв момент ще ти отговоря на въпроса. След пътуването ни до Централна Азия имах записани всички разходи по обслужвания и горово на тефтерче. Но цифрите бяха в местни валути. Оттогава не намирах време да седна и да ги превалутирам и да ги вкарам в ексела с разходите по колата, който си поддържам. Е, най сетне този уикенд успях да отделя нужното време и да сложа всичко в ред.

Ето каква е сметката до момента:

Изображение

За мен най-важно за всичките ми МПС-та е стойността на "Cost per km", т.е. стойността на километър. Отдавна съм се убедил, че разхода на колата не означава нищо. Той ми е индикация само за това дали се движи в нормалните граници, т.е. дали нямам някакъв проблем по колата, ако е извън тези граници. Както се вижда от горната графика, когато се добавят всички съпътстващи разходи по колата, разходът на гориво приема малко по-друга величина. В този ексел ми е вкаран абсолютно всеки един разход по джипа, включително автомивки, тол-такси и т.н. Т.е. абсолютно, абсолютно всичко, което съм платил за да експлоатирам колата до момента. Покупната цена не влиза в горните сметки. Когато един ден продам джипа, в ексела ще влезе продажната цена и тогава в сметката ще участва сумата, с която ще съм на загуба през годините от "овехтяването" на Тойотата.

Когата завърших ексела и погледнах "Cost per km", се изненадах, защото очаквах да е по-висока цифричката. Очевидно обаче евтиното гориво в бившите соц. страни и особено в Казакхстан са си изиграли ролята. Независимо, от скъпоструващото обслужване, което преживя джипа след завръщането ни в България. Стряскащо беше за мен цифрите за "Fuel" (гориво) и "Repair & Meintenance" (Ремонт и Поддръжка). Знаех, че няма да са малки, но надминаха очакванията ми :)

Въпреки всичко, смятам, че за класа кола, това изобщо не е високо. Още повече, докато съм драстично под цената на км на такситата, всичко е наред :D

Поздрави,
Иво

Потребителски аватар
Marin Stoyanov
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 4382
Регистриран: 04 фев 2008 22:15
ime: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от Marin Stoyanov » 02 фев 2018 21:20

Напоследък не остава време за форума и не само, да напиша относно възглавниците-мислех навремето а слагам на дядото на 95-цата продаваха готови китове доста прочетох за тях-краткият извод който направих тогава:
Постига се супер комфорт независимо от това какво си сложил в багажника, но допълнителни агрегати (компресор.........и тн.) все си мисля, за ниски температури като се получи конденз във вътрешността как ше сработват.....
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски

Отговори

Върни се в “ПРЕДСТАВЯНЕ И СРАВНЕНИЕ НА МАРКИТЕ ДЖИПОВЕ И ТЯХНОТО ОБОРУДВАНЕ”