Новата спътница

СНИМКИ НА ДЖИПКИТЕ И ОБОРУДВАНЕТО ИМ
pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 15 май 2017 16:57

Чухме се с Павката Цанев, имам мнението му и мисля да му се доверя!

Та - бобините е ясно, че са в края на живота си.
Според него, омасляването по свещите е от сплескана и неуплътняваща добре вече метална дифтунга на резбата. След всяко завиване, тази дифтунга се сплесква за да уплътни добре и ако се развие и завие отново свещта, има вероятност да не уплътни добре. При мен свещите са монтирани нови, след това са свалени и качени отново при ревизията на двигателя, която той прави.
Нагара по керамиката на свещта, според него, е от недобре завити свещи. Свещите са заминали и трябва да се сменят.

Какво предлага Павката? Почистване много добре на бобините с коресилин - и отвън и отвътре. По този начин се премахват всякакви зацапвания и мръсотии, които са електропроводими и спомагат за разсейката на тока. Слагам нови свещи, но не скъпите иридиеви, а обикновените за този двигател. И ги сменям на всяка смяна на маслото. Ако правя горната процедура, според него, би трябвало без проблеми да изкарвам пробега между две смени на двигателното масло. Плюса е, че в момента не губя нищо за пробата - обикновените свещи са 4-5 пъти по-евтини от иридиевите и отлагам във времето смяната на скъпите бобини.

Ще се възползвам от съвета и да видим какво ще е положението.

Поздрави,
Иво

Потребителски аватар
turbodelta
Мнения: 5
Регистриран: 21 яну 2017 19:35
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota Land Cruiser FZJ-80
Toyota Land Cruiser RJ-70
Toyota Corolla e12
Местоположение: Русе-Las Vegas

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от turbodelta » 15 май 2017 19:16

Ще стискам палци всичко да е наред , колкото до фенщината , предполагам всички сте наясно че това все пак е една 15 годишна кола с доста километри зад гърба си . Аз мисля че съвсем в реда на нещата е да се появяват проблеми , а предвид експедиционната експолатация на Иво , те трябва да се отстраняват внимателно . И в заключение , Иво ти сам каза че първия собственик не е имал грижи , ами човека е изял на хляба мекото :)
Поздрави от новия свят
Павката :boss:

Потребителски аватар
marinhaker
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 4352
Регистриран: 04 фев 2008 22:15
ime: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от marinhaker » 16 май 2017 09:09

Очакваме впечатления ;)
ГОСПОД, СЪЗДАДЕ СВЕТА - "КОЛТ", ГО ПОДРЕДИ!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 30 май 2017 00:22

Не съм тествал все още със съвета на Павката. След като сваляхме свещите за да ги прегледаме, и попочистихме, засега нямам и грам от предишните симптоми. Купил съм свещите, които Павклата ме посъветва и след около 1000-2000км, когато сменям двигателното масло ще направя и горната процедура и ше пиша за резултат.

Междувременно сериала продължава и не оставя зрителя да си поеме дъх...
Уикенда ходих до Атина да си докарам моторетка. Вчера по пътя наобратно, 50км преди Солун на магистралата спрях да хапна на последната тол будка. Клекнах отстрани на колата и си хрупам. Направи ми впечатление, че задницата на колата и платформата са в едни такива ситни гадни пръски. Викам си минал съм през някаква гняз... и продължих да хрупам. Да, но нещо ме разчопли и си викам, ако съм минал през нещо, защо само задницата на колата е такава?!? Зарязах манджата. Наведох се да погледна под колата. Всичко в масло... червено... и си покапваше по малко от скоростите. Бързо запалих колата, вадя щеката за нивото на маслото на автомата и кво да видя - нивото под минимума на студената мерилка. Препотих се целия. Онзи, майстора на автомата ще го сърби задника сигурно 5 дена! Изчаках да ми отмине първоначалния шок и да преценя най-разумно какво да направя в така създалата се ситуация. За платформа не ставаше - бях с ремарке отзад и натоварен мотор. Обадих се на въпросния майстор за консултация: "Ааааа, тъй ли? Че тя при мен нямаше проблеми колата!". Избеснях! Разбрахме се да купя някакво масло и да долея и да карам така.
До Солун стигнах на тръни. Разлика в работата на автомата нямаше. От бензиностанция купих единственото налично АТF масло и долях 0.5 литър. Бях яко изнервен и меко казано бесен! Леко на тръни подкарах към България. Идеята ми беше да мина границата и да спра там да проверя пак маслото. с ремаркето карах по принцип с 90-100км/ч. От Солун обаче са едни зверски баири за качване. Това явно беше натоварило яко автомата и на границата вече капеше доста повече. Спрях да заредя на бензиностанция и да долея другат аполовинка от малсото. Да, но нямах фуния. Подкарах и на Долна Градешница спрях на крайпътен сервиз да поискам фуния. Долях. Запалих. Под колата шуртеше яката струя масло. Побеснях още повече. Поне бях в България. Помолих майстора да дойде и да погледне какво се случва отдолу. Тръбата, която отвежда маслото от скоростите за охлаждане в радиатора, беше срязана и снадена с гумен маркуч с две обикновени скоби. До едната скоба маркуча се беше сцепил!
Пробваха с няколко маркуча, не можаха да се справят. Ходихме до Кресна да търсим маркуч. След 2 часа борба, най-накрая успяха да закърпят положението. Автомата пое 5 литра масло за да стигне до минимума на горещата мерилка на щеката. При положение, че когато беше разглобен автомата и изпразнен нацяло, след това пое 9.5 литра, ознааваше че последните километри съм карал с 50% масло в скоростите! Междувременно имахме доста нелицеприятен разговор по телефона с въпросния "майстор", който на всичкото отгоре наглееше че всичко си бил направил и по колата всичко било спекло от годините и затова трябвало да реже тръбата... Както и да е, успях да се прибера до София благополучно, днес дори и в Стара Загора бях с тойотата за да регистрирам моторетката. След 2 дена ще му карам колата за да си оправи дивотиите и да смени изцяло маслото, защото сега е манджа с грозде в автомата...

От цялата история съм щастлив единствено от факта, че излезнах късметлия. Ако не се бях загледал в пръските, ако не бях погледнал под колата... Вероятно щях да съм аварирал нейде по пътя и Тойотата да е за нов автомат.... Та така - да погледнем на ситуацията от хубавата гледна точка :)

Рапорт даден!

P.S.: Ако някой знае циганка, която разваля черни магии на джипки, да свирка! :D

Потребителски аватар
marinhaker
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 4352
Регистриран: 04 фев 2008 22:15
ime: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от marinhaker » 30 май 2017 09:41

Иво, не циганка а правилен майстор за колата ти трябва ;)
Щом са предвидили там да е с тръба-най вероятно заради налягането, а той е сложил маркуч :?
ГОСПОД, СЪЗДАДЕ СВЕТА - "КОЛТ", ГО ПОДРЕДИ!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7503
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от lubashki777 » 30 май 2017 21:14

Луда работа... :o
П.П.Не е по темата, ама пък ме човърка... :oops:
Какъв мотор взе... :hmm:
Поздрави!
NISSAN FOREVER!!!

Потребителски аватар
STEF BMW
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 5041
Регистриран: 04 фев 2008 23:22
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от STEF BMW » 31 май 2017 09:14

lubashki777 написа:Луда работа... :o
П.П.Не е по темата, ама пък ме човърка... :oops:
Какъв мотор взе... :hmm:
Поздрави!
Кой, кой, кой взе мотор?Нещо май изпускам?
Поздрави

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 01 юни 2017 00:37

marinhaker написа:Иво, не циганка а правилен майстор за колата ти трябва ;)
Естествено, че е така! Беше в кръга на майтапа. Но и все си мисля, че някой ме урочаса с тази кола, или че просто не е имало химия между нас :) А ако някой може да ме свърже с правилния майстор... Този, който познавам, вече не е в Бг...
marinhaker написа:Щом са предвидили там да е с тръба-най вероятно заради налягането, а той е сложил маркуч :?
Абсолютно е така! И се нервирах, защо не ми е казал майсторът да поръчам въпростана тръба, след като я е срязал за да свали кутията!

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 12 авг 2017 23:00

Не съм писал скоро в темата след последните премеждия...

Тръбата за маслото от скоростите към радиатора на скоростите беше заварена и засега се държи добре. Ще поръчам нова, просто не ми остава време да я изровя като парт номер от тойотските каталози.
Смених двигателното масло. Наред с това реализирах и указанията на Павката Цанев за бобините и свещите. Няколко от иридиевите свещи, които последно бях сложил преди около 40К км бяха тотална фира, в следствие на което двигателят прекъсваше и понякога записваше misfire на някои от цилиндрите. Проблемът се проявяваше само на газ. Обяснимо, тъй като газовите системи са адски чувствителни към изправността на запалителната система на автомобила. Гуменните чохълчета на бобините, които лягат върху свещите, са понацепени. Бобините са оригиналните, тези чохълчета не се предлагат като отделна част. За да реша генерлно проблема е ясно - смяна на 8-те бобини, но това е сериозна цифра и засега не ми се инвестира в това. Павката Цанев даде съвет да почистя из основи от мръсотии и налепи бобините, като използвам коресилин. Всякаква мръсотия и омазняване е проводник и наред с нацепените гумички спомагат за това високоволтовите тоци да отиват не където трябва. Почистих всяка една бобина много детайлно и направо ги лъснах. Съвета беше да не слагам нови иридиеви свещи (скъпи), а обикновени NGK BKR5EYA. Намерих ги в София за по 6лв бройката. Това би трябвало да ми гарантира безпроблемна работа на двигателя, като правя горната процедура на всяка смяна на масло.
След горното изминах вече 4К км и засега следа от предишните симптоми йок! Двигателят работи съвсем нормално и се надявам и за напред да е така. Успях да си направя разходка през Румъния, Унгария, Словакия, Чехия, Германия, Австрия, Италия, Словения, като баба тойота натовари и докара и един скутер и през целия път се държа както се и очаква от нея :) Съответно аз доволен!

Потребителски аватар
turbodelta
Мнения: 5
Регистриран: 21 яну 2017 19:35
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota Land Cruiser FZJ-80
Toyota Land Cruiser RJ-70
Toyota Corolla e12
Местоположение: Русе-Las Vegas

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от turbodelta » 01 окт 2017 21:30

Голяма сага с тази автоматична кутия ....нямам думи просто ...счупени датчици... срязани тръби ....все непонятни за мен неща :bored: Радвам се че поне с прекъсването на двигателя нещата са добри :good: Ако това те успокоява Иво и тук в новият свят е така с майсторите , постоянно ми идват коли със страшни "творби" и тук има хора които сами си "поправят" колите и после ми я карат да им оправям батаците :D

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 15 дек 2017 21:57

Привет!

Не съм писал отдавна в темата... В момента ще търся съвет и/или идеи за нещо, което обмислям.
След пътуването до Централна Азия, усещам че задните ми пружини сякаш са увиснали. Колата няма предишната стойка (задницата е по-висока от предницата стандартно, а сега е равна), при преминаване през легнали полицаи задницата потъва доста ниско, без залюшване (което на мен ми говори че са пружините, а не амортисьорите). Каква ми е сега чуденката? Окачването, с което купих колата (ОМЕ пружини и торсиони +1 инч и регулируеми Koni Raid амортисьори), има доста комфортна возия при празна кола, т.е. не вади бъбреци. И аз не искам да се отказвам от този комфорт, защото колата си я ползвам и за пътувания по асфалт, ненатоварена. Мисля да сменя пружините със същите, ако се наложи и торсионите. За отзад обаче ми се е завъртяло в главата да бодна и едни въздушни възглавници, които да подпомагат пружините, когато натоваря колата. Като на кемперите.
Нещо такова:

Изображение

Не искам да правя скъпа и комплицирана система с компресор, монитор на налягането и управление. Съвсем просто - изведени две маркучета с вентили и ръчно си се помпат и спадат при необходимост.
Ще се радвам ако някой, който е запознат и/или е правил нещо такова да се включи със всякаква информация. Абсолютно всичко би ми било от полза, което ми се каже. Плюсове, минуси, какви скрити изненади мога да очаквам, идеи за монтаж и т.н.

Поздрави,
Иво

Потребителски аватар
antiroad
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 824
Регистриран: 19 май 2009 22:39
ime: Антон Донев
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Сливен

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от antiroad » 16 дек 2017 10:25

Искаш да кажеш ,че не си носиш компресор при експедициите ли ?
0887400121

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 16 дек 2017 11:53

antiroad написа:Искаш да кажеш ,че не си носиш компресор при експедициите ли ?
Нося си портативен компресор. За 4-5мин успява да вдигне изцяло спаднала гума на Тойотата. Мисълта ми беше, че няма да инсталирам по-мощен компресор с бутилка в колата.

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7503
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от lubashki777 » 17 дек 2017 11:09

Иво...я се обади на Танко/монтьора с който те запознах около Аудито ти/ и размените някой лаф.Знам, че на Витарата му, поне преди имаше направени от него именно такива добавки към окачването - въздушни възглавници.При всички случаи е добре запознат и най-малкото може да ти даде някакъв акъл или идея поне... ;)
NISSAN FOREVER!!!

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 23 дек 2017 12:23

Благодарско за идеята! Със сигурност ще се чуя с Танко.
Аз между другото попрочетох малко по чуждите форуми. Основното, от което се оплакват хората е пасването на точния размер възглавници. Възглавниците на някои производители при пълно разпъване на пружината и последвалото ѝ свиване, възглавницата се случва да се размести, да попадне между витките и да се прищипне/спука. Кофтито е, че вероятно няма да намеря някой в България, който да е слагал такова нещо точно на този модел и да мога да коментирам с него от първа ръка... Ако не съм убеден, че слагам нещо надеждно, ще си го спестя - не искам някъде из чукарите да имам проблеми и да се чудя какво да правя...
А междувременно аз продължавам да се ослушвам и ще съм благодарен на всякакво мнение, изказано по въпроса за въздушни възглавници :)

Отговори

Върни се в “ПРЕДСТАВЯНЕ И СРАВНЕНИЕ НА МАРКИТЕ ДЖИПОВЕ И ТЯХНОТО ОБОРУДВАНЕ”