Дата и час: 25 Авг 2019 23:23




 Страница 14 от 14 [ 198 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 08 Юли 2019 12:59 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 405
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
pegasoto написа:
От доста време при заключване на междинния диф, лампата на таблото не ми индикираше. Причината се оказа в датчика на раздатката. С годините по крачетата му се натрупва маслен филм и не може да прави добър контакт. Танко не успя да го съживи с пръскане и раздвиждане и съм поръчал нов. Всъчщност, на раздатката са три датчика и според Танко, е добре да сменя и останалите два, за да нямам драми за в бъдеще. Та, поръчал съм ги и тях. Докато тествахме дали изобщо заключва дифа, видяхме нещо странно. Тази 100-ца е с фул-тайм раздатка и с блокаж на междинния диф. При включване на бавни, автоматично би трябвало да блокира междинния диф. И 99% съм сигурен, че точно такова е било поведението на колата ми досега. Има добре известен мод на едно от релетата, който променя това поведение, така че да може да се кара на бавни с отворен централен диф. Да, ама днес при включване на бавни, междинният не се заключваше... Това е по-доброто поведение на колата, защото така имам пълен котрол какво да правя и мога да избирам различни режими. Но, както писах, 99% съм сигурен, че преди колата не беше с такова поведение. Та, това ще го видим следващия път, когато сменим и трите датчика на раздатката.
Проблема е окончателно решен. Първо пробвах със заместители на FAЕ, които Люцкан ми предложи. След монтажа им се оказа, че нито един от тези ФАЕ-та не работи и заминаха директно в коша!!! Поръчах оригиналните и за пореден път се убедих, че евтиното излиза скъпо!!!

двата са еднакви, на цена 75.6лв/бр :
Изображение

Третия е 50-60лв, но го бяхме сменили още предходния път и съм загубил снимката му и парт номера.

При операцията с каретата Танко ми беше споменал, че едни метални семеринги на предните главини са в много лошо състояние и е хубаво да се сменят. Не го мислих много и реших да ревизирам основно предни и задни главини - абсолютно всичката карантия по главините отпред и отзад. Отпред бях правил упражнението само от едната страна, тъй като при закупуването на колата бях уверен, че от другата е правено съсвем малко преди продажбата. Предвид терените, където съм карал колата последните 60-70К км, реших да си вържа гащите и всичко да е сменено с ново, за да си осигуря безпроблемни бъдещи километри. Отзад всичко беше оригинално на 330К км и 17 години - мисля му беше време, независимо, че нямаше никакви симптоми за проблеми.

Ето снимка на основните неща за оптред:
Изображение

Всичко, поръчах оригинално, освен лагерите, които купих оттук:

Комплект лагери за отпред (по два от страна) на SNR, цена 158.6лв. Дойдоха с гарнитурки, но аз така или иначе бях поръчал оригинални:
Изображение

Изображение

семеринг, 29лв/бр:
Изображение

законтряща шайба, 2.5лв/бр:
Изображение

гарнитурка, 2лв/бр:
Изображение

гарнитура, 14лв/бр:
Изображение

семеринг, 60.4лв/бр:
Изображение

изостаналата стара карантия отпред:
Изображение


картинката за отзад:
Изображение

Отново лагерите ги купих отттук, марка Koyo, каквито са и оригиналните, цената беше 65лв/бр. Пропуснал съм да ги нсимам.
Хубаво е да се поръчат и всички метални шайби и пръстена на ABS-а, защото при разглобяването много често трбява да се срежат, за да се извадят. Така се оказа и при мен.

семеринг, 5лв/бр:
Изображение

семеринг, 13лв/бр:
Изображение

метална шайба, 14лв/бр:
Изображение

метална шайба, 25лв/бр:
Изображение

метална шайба, 5лв/бр:
Изображение

о-пръстенче, 4лв/бр:
Изображение

ABS пръстена, 14лв/бр:
Изображение

Отзад отдясно всичко е било като ново, но отляво едната гарнитура си е изпяла песента и маслото от дифа е избило към лагера и оттам тръгнало към спирачния диск. Т.е. добре, че съм решил да разтуря всичко отзад и да подменя оригиналните чарколаци...

изостаналата стара карантия отзад:
Изображение

Няколко снимки, които Танко ми изпрати:
Изображение

Изображение

Изображение

Сменено е маслото на задния диф с 80W-90. При свалянето на пробката, е имало доста метални люспички събрани на магнита. Предполагам, че е заради по-тънкото масло, което бях сложил последния път 75W-90.
Изображение

Изображение

Сменено е и маслото в предния диф с 80W-90. При източването е било много черно, но засега нямаме набеден виновник за този цвят...
Сменена е хидравличната течност - беше ѝ дошло времето от последната смяна. Накарах Танко да огледа абсолютно всички маркучи по хидравликата, спирачните маркучи, бензинопроводите... Засега според него всичко е ОК и няма нужда нещо да бъде подменяно.

Преди няколко месеца Танко ми подменя диоден блок на алтернатора, лагери и четки, тъй като нещо не работеше добре. След рециклирането отново не работеше добре - при студен старт даваше зареждане около 14.5, но като загрее колата на свободна падаше до и малко под 13.0. На мен това изобщо не ми харесваше. След ровене в нета разбрах, че стандартно TLC100 от моето поколение излиза от завода с 80 amp алтернатор, като само тези с заводски теглич са със 100 амперов. Въпреки, че имам теглич (не зная дали е така фабрично), моя алтернатор беше малкия. Предвид, че имам монтиран втори акумулатор и 100-цата е гъчкана с ел консуматори, оригиналния ми се струваше доста мъничак алтернатор. А и не работеше коректно. С още ровене из форуми, разбрах, че Toyota Sequoia от 2002-2007 е със 130 или 150 алтернатор и е почти директна замяна (трябва да се подмени само конектора). За съжаление в България не можах да намеря втора употреба такъв алтернатор, а от Щатите щеше да ми дойде доста дебело предвид транспорт и мито/ддс. За момента купих 100 амперов алтернатор втора употреба от предишния модел Sequoia, който е директен фит. Засега имам стабилно зареждане, но ще продължавам да се оглеждам за по-голям алтернатор.
Това е парт номера на този, който сложих:
Изображение

Направих малък тунинг - подмених си стандартните пръскалки за предното стъкло с такива от следващ модел LC, които са с по три пръскалки всяка (оригиналнинте са с по две). Така водната струя се разпределя малко по-добре върху предното стъкло. Цената е 24лв/бр.

Изображение

Изображение

Помолих Танко да свали предната маска на колата, да разкачи двата радиатора отпред и да ги измие добре от насъбралата се мръсотия там. Това упражнение го бях правил последно преди 4 години, когато купих колата. Мисля, че му беше дошло времето отново, за да съм спокоен за летните жеги. Наред с това измихме и двигателя и двигателния отсек, че беше адска мизерия.

Накрая направих и реглаж на предницата - отвисяваше от края на миналата година, след като сменях горните носачи и шарнирите на долните. Имаше малко отклонение, но предвид на това, че процедурата не е за 15 минути, както при другите коли, а и не карах колата редовно, все го оставях за следващия път.

Акумулатора ми (Бош на 4г.) нещо взе да се лигави последния месец и трябва да видя дали наистина е за боклука или просто му трябва добро зареждане. За Бош от днешно време 4г. е доволно дълго време, но все ми се иска да вярвам, че може да изкара още известен период...

За момента е това.
Поздрави,
Иво


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 13 Юли 2019 21:50 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 405
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Привет!

След като измих радиаторите и коша на Тойотата, ми се завъртя в главата да сложа мрежа зад декоративната решетка, която да пази ламелите на радиаторите от камъчета и насекоми. И в Мароко, и в Централна Азия съм попадал на ята мигриращи огромни скакалци. След тях двигателният отсек е като гробище... Отделно лятото в България има много насекоми, които също задръстват радиаторите. Преди години съм слагал такава алуминиева мрежа на мотора си (там основния проблем са камъчетата от предната гума, които директно отиват в ламелите) и като цяло съм доста доволен.

Днес се разходих до Бриколаж за да потърся въпросната алуминиева мрежа, обаче нямаше. За късмет в Практикер намерих PVC мрежа със същата шарка. Достатъчно твърда е и ми хареса. Според мен за целта дори е по-добра от алуминиевата, защото е черна и щеше да стои доста по-дискретно на Тойотата. Цената беше 5+лв метъра.

Изображение

Свалих набързо декоративната решетка, държи се на 2 щипки в двата долни края и три болта отгоре.

Изображение

Набързо разкроих с ножицата парче от мрежата и го привързах със свински опашчици.

Изображение

Изображение

Решетката няма отвори за болтове или захвати и свинските опашки трябваше да прекарам през надлъжните ребра на решетката. Ето го финалния резултата с фиксираната мрежа.

Изображение

Ето я монтирана и на джипката:

Изображение

Изображение

Изображение

Притеснявах се, че отпред ще стои грозно и видно. За късмет обаче всичко е доста скрито и не знаеш ли, че мрежата е там, изобщо може и да не я забележиш:

Изображение

Мрежата е достатъчно рехава за да осигурява добър въздушен поток за радиаторите, така че в това отношение не се притеснявам изобщо. За няколко лева и 30-ина минути с ножицата, мисля че се получи добре.

Поздрави,
Иво


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 14 Юли 2019 15:45 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 23:22
Мнения: 5040
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Не само добре, ами повече от доре! :bravo:
Адмирации, маниак си!
п.п. В другата тема скоро не съм виждал нищо? :grin:
Поздрави.


Offline
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 14 от 14 [ 198 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 10, 11, 12, 13, 14


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на: