Дата и час: 19 Дек 2018 14:23




 Страница 13 от 13 [ 194 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 03 Фев 2018 10:44 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
marinhaker написа:
Постига се супер комфорт независимо от това какво си сложил в багажника, но допълнителни агрегати (компресор.........и тн.) все си мисля, за ниски температури като се получи конденз във вътрешността как ше сработват.....
Аз допълнителни агрегати няма да инсталирам, точно поради същата причина - не искам да комплицирам излишно нещата. Мисля да направя нещата по най-простия възможен начин - два изведени вентила някъде (по един за всяка възглавница) и с външен компресор си ги настройвам на каквото налягане ми е удобно.
Какво имаш предвид под конденз, Марински? Това, че при работата си възглавниците ще се заряват и след това след спиране на джипа, когато околната температура е ниска, ще се образува конденз вътре във възлавницата? Не съм се замислял за такъв сценарий и никъде не съм го срещал някъде да е споменат като някакъв минус... Нали много джипове, бусове, кемпери, камиони са със заводско такова решение на окачването?


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 11 Фев 2018 21:34 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
След последната обстойна проверка на колата, отзад за смяна са едни тампончета на ухото на биалетките и пружини Засега тампоните на надлъжните щанги няма да се пипат. Не така обаче стоят нещата отпред. Единият вътрешен накрайник е заминал, и 4-те шарнира. Неприятната новина е, че тойотските шарнири вървят само барабар с носачите. И цифрата от Люцкан се връзва на около 750лв от едната страна за горен и долен носач :(


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 12 Фев 2018 09:15 
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 22:15
Мнения: 4331
Местоположение: Стара Загора
Име: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
pegasoto написа:
Аз допълнителни агрегати няма да инсталирам, точно поради същата причина - не искам да комплицирам излишно нещата. Мисля да направя нещата по най-простия възможен начин - два изведени вентила някъде (по един за всяка възглавница) и с външен компресор си ги настройвам на каквото налягане ми е удобно.
Какво имаш предвид под конденз, Марински? Това, че при работата си възглавниците ще се заряват и след това след спиране на джипа, когато околната температура е ниска, ще се образува конденз вътре във възлавницата? Не съм се замислял за такъв сценарий и никъде не съм го срещал някъде да е споменат като някакъв минус... Нали много джипове, бусове, кемпери, камиони са със заводско такова решение на окачването?

Здравей Иво, при рязка смяна на температурата и при нагнетяване на по влажен въздух от компресора предполагам, че се получава проблема. Наистина не е споменато никъде, но това не означава, че не може да се появи или не се е появявал а не е забелязан ;) За съжаление все не ми остава време да направя подобен експеримент в гаража за да докажа тезата си! Според мен страда най вече устойчивостта и ресурса на възглавницата (не съм видял руснаците да имат монтирани при техните експедиции).

pegasoto написа:
След последната обстойна проверка на колата, отзад за смяна са едни тампончета на ухото на биалетките и пружини Засега тампоните на надлъжните щанги няма да се пипат. Не така обаче стоят нещата отпред. Единият вътрешен накрайник е заминал, и 4-те шарнира. Неприятната новина е, че тойотските шарнири вървят само барабар с носачите. И цифрата от Люцкан се връзва на около 750лв от едната страна за горен и долен носач :(

Ха сега де, окачването по спомен е подобно на моето, но шарнира си е отделен от носача

Изображение



_________________
ГОСПОД, СЪЗДАДЕ СВЕТА - "КОЛТ", ГО ПОДРЕДИ!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 13 Фев 2018 01:16 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Ти хубаво ме обнадежди, ама... Поразрових се, викам си, дано Люцкан да е сбъркал, ама нъцки :(

горния носач:
Изображение

и долния:
Изображение

Само тампоните са сменяеми.
В нета се продават шарнири отделно от носача. Според описанието са еднакви за доста от Тойотите:

LEXUS LX470 UZJ100 1998-2007
TOYOTA 4-RUNNER GRN21#/KZN215/UZN21# 2002-2009
TOYOTA FJ CRUISER GSJ15 2006-
TOYOTA LAND CRUISER 100 HDJ101/UZJ100 1998-2007
TOYOTA LAND CRUISER PRADO 120 GRJ12#/KDJ12#/RZJ12#/TRJ12#/VZJ12# 2002-2009

Ще поумувам още няколко дена дали да стрелям малко на сляпо и да поръчам само шарнири, които евентуално да не фитнат...


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 19 Фев 2018 08:23 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7468
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Дай ми рамата на Тойотата да проверя и аз, че...накрая да не излезе, че във вода газиш...а жаден ходиш... ;)



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 19 Фев 2018 21:57 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Добре дошъл, Любашки!

Днес след като се чух и с Танко я финализирах драмата. Та, благодарско, но няма нужда.

Четох доста по австралийските и американските форуми. Преобладаващото мнение е, че на тия километри и години всичко си е за смяна по окачването. Още повече, че щом ще се разкача и сваля отпред почти всичко, предпочетох да сменя и тампоните, за да спестя от труд за в бъдеще. Братята американци и австралийци хвалят и монтират основно шарнири на 555. На долния носач шарнира се сменя лесно - с клипс е. Горния, обаче казват че е малка мъка да се избие. Бях се засилил да поръчам комплект горни и долни шарнири. Днес след още един разговор с Люцкан се оказа, че носачите (и горните и долните) вървят в комплект с тампоните и шарнирите. За да ми е мирна главата, поръчах горните цели носачи - ще дойдат с тампоните и шарнир. Цената около 370лв на бройка. Долните носачи са 100-ина лева по-скъпи и там поръчах само тампоните. И сега ще трябва да намеря долните шарнири. На Танко мнението е, че шарнирите които са на БГ пазара не можем да им се доверим.

Любашки, можеш ли да погледнеш дали не ти се намират долни шарнири на 555, парт номера им е FYE123171?
Ето ги в английския ебей.

Поздрави,
Иво


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 24 Фев 2018 09:29 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7468
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Ще погледна може ли да се намери нещо...



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 10 Мар 2018 14:01 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Успях да събера необходимите части и в понеделник камиона влиза в сервиз за ребилд на окачването. Пускам снимки с цените и парт номерата на всички части, за който е полезно...

Отзад:Пружините ми са си зпяли песента и ги подменям със същите - Old Man Emu 2860. Също се срещат и с номер OME-860 или OME-860X. Докато работеха, бях много доволен как вози колата, и празна и натоварена. Не обичам да правя експерименти, особено когато са скъпи тези експерименти - затова същите. Намерих ги най-евтини в испански магазин и се вързаха на 245 евра. Доставката ми беше най-изгодна през Англия и оттам до България.

Изображение

Изображение

Изображение


Тампоните на ушите на биалетките са за смяна, цената е 2лв за двата, парт номера 90385-11021:
Изображение


Отпред: Там е по-голямата драма. За смяна са и четирите шарнира (по два от двете страни, по един на горния и един на долния носач). Тампоните на носачите уж не са за смяна. Предвид, че колата е на километри и години, реших да сменя и тях - така и така ще плащам за труд сега, предпочетох да спестя разходите му в близко бъдеще, когато и тампоните ще станат за смяна. Особено при окачването разсъжденията ми са, че макар да излиза много по-скъпо, винаги е по-добре да се смени всичко в комплект. Винаги когато един компонент от окачването не работи на 100%, неговата работа се отразява на останалите компоненти, и по този начин им се скъсява техния живот. Има я и истината, че винаги оригиналното вграждане изкарва най-много и е най-качествено, но предвид че поръчвам 90% само оригинални части, надявам се да изкарат достатъчно много време.

Та, отгоре реших да поръчам целите носачи (идват с двата тампона и шарнира). Цената е 390лв на бройка. Ето ги:
Изображение

десен 48610-60030:
Изображение

ляв 48630-60010
Изображение

Долните носачи е същата работа, но там цената за целия носач беше около 100лв. повече от горния. Предвид и това, че шарнира там се сменя доста по-лесно (с клипс и скоба е), откокото отгоре (набиване), поръчах поотделно тампоните и отделно шарнирите. Братята японци за стотицата не предлагат поотделно шарнири (нито за отгоре, нито за отдолу), а само комплект с носачите. Затова след ровене по американските и автсралийските форуми, успях да намеря парт номерата на шарнири Three Five 555 и да ги поръчам от България. Надявам се качеството им да е близко до това, което купуват отвъд океана, т.е. да ме изкарат дълго време.

шарнирите (парт номер 43340-60010 или FYE123171), цената е 62лв/бр.:
Изображение

Комплекта от 4 тампона за двете страни, единият стои на носача (48654-60010), другия на рамата (48655-60010). Цената е 212лв. за комплекта:
Изображение

Според майстора, единият кормилен накрайник е за смяна. Посъветва ме да взема, само него, а не комплекта за от двете страни. Сега си прегледах записките по колата. Точно двата кормилни накрайника съм ги сменил март месец 20160-а, при пробег на колата 278000км. Възможно ли е за 2 години и пробег 45К км отново да се скапе оригинален накрайник? Да кажем, че лошите терени в Азия са оказали някакво значение, но все пак? Това, че от Азия се прибрах с разбита и течаща кормилна рейка, спомогнало ли е за скоропостижното заминаване на тоя кормилен накрайник?

Ако не друго, сега е по-евтин с около 20лв, сравнено с преди 2 години - 179лв. :) Ето го, парт номер 45503-69015:
Изображение


Толкова по окачването. Не пипам (засега) торсионите и тампоните на задните надлъжни носачи. Торсионите, ако трябва ще се понатегнат, надявам се тях поне да не трябва да сменям сега. От много време, при колкото и майстори да съм бил, не могат да се справят добре с реглажа на ръчната ми спирачка. Или остава да задържа и скърца в дживение, или не може да държи добре. Сега поръчах жилата с механизма за разпределението на усилието към двете колела и се надявам това вече да ми реши проблема.

Ето ги двете жила - това с механизма (46420-60011) цена 52лв:
Изображение

и другото (не съм сигурен дали сме се разбрали с Люцкан и дали това не е от купето до задния мост (46410-60711), което според мен не ми трябваше, но ще видим) - цена 78лв:
Изображение

След като излезе колата от сервиза, ще докладвам какво и как се е променило. Надявам се всичко да е за добро, защото сега колата вози като каруца!

Поздрави,
Иво


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 10 Мар 2018 14:45 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7468
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Малей...скъпа работа... :o
Дано поне да си доволен от крайния резултат и най-вече от возията.
Поздрави!



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 10 Мар 2018 19:11 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
lubashki777 написа:
Малей...скъпа работа... :o
Точно това коментирах с приятели наскоро. Старата кола от висок клас иска много скъпа поддръжка. Цената на самия автомобил се обезценява бързо, но резервните части си държат цената и след 15 години. Това ако се поддържа както трябва, а не побългарявания. Ако си спомняш, на няколко пъти сравнявахме цени на резервни части при теб и при Люцкан. Люцкан биеше - последно си спомням за кормилната рейка. Мисълта ми е, че не слагам самоцелно само оригинални части. Винаги се ръководя и от цената - все пак е 16 годишна каручка... скъпа при това.

Поздрави,
Иво


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 11 Мар 2018 10:19 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7468
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Нормално е...той не калкулира 20% ДДС и разликата става.При нас няма това как да се случи и дори и без никаква печалба да се даде даден чарк...ДДС-то веднага променя нещата ценово нагоре..
Та така...



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 08 Май 2018 09:49 
Аватар

Регистриран на: 21 Яну 2017 19:35
Мнения: 5
Местоположение: Русе-Las Vegas
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota Land Cruiser FZJ-80
Toyota Land Cruiser RJ-70
Toyota Corolla e12
Здравей Иво , какви са ти плановете за това лято , ако не е тайна ще споделиш ли , та да си помечтаем малко :)


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 08 Май 2018 11:24 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Павка привет! Много се радвам, че се появяваш отвреме навреме и не ни забравяш :)

Тази година ще е подготовка и събиране на сили за следващата, така да се каже :) Искахме да отидем до Исландия, но цената на ферибота ни отказа. Та леко преориентирахме посоката. Ще се опитаме догодина да отидем до Индия с джипката и оттам евентуално да влезем и в Непал. Маршрута би бил Бг - Турция - Иран - Пакистан - Индия и наобратно по същия маршрут. Ще имаме не повече от 3 месеца за целия трип, като един тях ще е само в път в двете посоки. Ще трябва да се тръгне около февруари, защото края на май и началото на юни в Индия започват мусоните и трябва да сме се изнесли дотогава оттам. За съжаление всичко е много неясно и крие доста големи рискове, на първо време с визите...

Тук в тая тема сме го дискутирали отгоре - отгоре: http://offroadsz.com/forum/viewtopic.php?p=54528#p54528

Поздрави,
Иво


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 15 Сеп 2018 01:06 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Да ъпдейтна темата :)

Не бях карал колата доста време и преди два месеца като я запалих, звукът ѝ ме изненада неприятно... Разминах се лесно и безпроблемно - меката връзка преди голямото задно гърне се беше пробила. Смениха ми я лесно и бързо и там работата заспа.

Имаше два проблема, които трябваше да сборя по колата от доста време и накрая им дойде времето.
Първият от тях е този. Бях закърпил временно положението (по работещ съвет на Павката) с евтини свещи и добро почистване на бобините. Междувременно поръчах на Люцкан необходимите неща за да реша генерално нещата.

8 броя бобини и още толкова иридиеви свещи Denso:
Изображение

ето я една бобина:
Изображение

и парт номера ѝ:
Изображение

Цената на една бройка е 110.80лв. Парт-номерата на свещите ги има по-назад в темата, за който е нужно.

Разказах на Танко обстойно за проблема и го помолих при смяната на свещите да обследва и да помисли какво и защо се получава. На цилиндрите на първа банка свещите бяха наред. На втора банка, обаче 4-ти и 6-ти цилиндър бяха отново доста омаслени и то за 10-ина хиляди км само. Според него ала-бализмите, които ми разправяха миналата година в София, че компресията на цилиндъра избивала през свещта, барабар с маслото, са пълни измишльотини. Забеляза, че втулките, в които влизат свещите, са с леко покривени горни ръбове (явно от "добро" предходно демонтиране/монтиране на свещи) и имат лек луфт. Според Танко, от този луфт влиза масло между главата и втулката и цапа свещта. Видимо в горната си част тия втулки не бяха омаслени, т.е. оттам масло не е "преливало" към свещта. Танковата логика изглеждаше единственото смислено обяснение. За да може да се предприеме нещо, трябваше да поръчам гарнитурата на капака на клапаните на въпросната глава, за да може да се отвори и да се види какво може да се измисли. Не ми се искаше за 10-ина хиляди километра да хвърля скъпите иридиеви свещи. Та така - сложихме новите бобини и свещи и се разбрахме като дойде гарнитурата да го борим проблема.
Развитието се случи вчера и днес. Танко свали капака на клапаните, видя че въпросните втулки са набити доста добре в главата и трудно ще излязат. Имаше два варианта: 1. намиране на течно тънколивно лепило със подходящи характеристики и запълване на луфтовете; 2. вадене на втулките по един или друг начин (при което те ще са унищожени), след това изработване на подходящи такива втулки които да се набият и залепят добре. Спряхме се на първия вариант и анаеробно лепило Loctite 638:

Изображение

Със спринцовка и игла Танко успя да напълни внимателно луфтовете на всичките 4 втулки. Кофтито е че двигателя е V-образен, цлилиндрите са под ъгъл и лепилото се стичаше в долния край, но със по няколко опита на свещ, мисля че резултата беше добър:

Изображение

Вижда се на дясната втулка как се е стекло леко зеления Loctite. Затворихме капака с новата гарнитура и резултата ще е ясен някъде в бъдещето :)

Вторият проблем е продължение на това. Да възстановим мизериите, които сътвориха в София с автомата. Бяха срязали тръбата на маслото от скоростната кутия към радиатора. При предишно обслужване на колата Танко забеляза, че от снадката продължава да сълзи масло. Отделно исках да сменя и коляното между тази тръба и самата кутия. Софийския гений беше унищожил някакси оригиналното и беше правил свободни съчинения с наварявания на гайки и какво ли още не... Преди 2 месеца частите дойдоха:

Изображение

парт номера на тръбата:
Изображение

и въпросното коляно:
Изображение

Още преди 2 месеца трябваше да ги сменим, но като качихме колата на канала при Танко се оказа, че това коляно не е това, което ни трябва, въпреки че е вадено по VIN. На оригиналното коляно имаше още един отвор с резба, в който се навива температурния датчик на кутията. Люцкан бая се изненада при новината, пращахме му снимки и т.н. Човекът рови бая време по тойотски схеми и след 2ч звънна и каза: "коляното, което ти трябва е за китайската окомпелтовка на 100-цата" :) С Танко се спогледахме, попочесахме се, ама друг вариант нямахме и го поръчахме. Преди няколко дена "китайското" коляно дойде и вчера Танко се захвана и с този проблем... Тъкмо слеза в канала и щеша да разкача всичко и аз му викам - я, моля ти се преди туй сравни двете колена (това, което е на колата и новото), че да не стават драми! Ами драмите станаха... Коляното пак не ставаше! Имаше си отвор за температурния датчик, но ъгъла на самото коляно беше 90°, а монтирания на колата беше 45°. Това не позволяваше новото коляно да се навие откъм кутията. Шах с пешката! Отново след 3-4 часа Люцкан ни изненада, че такова коляно каквото е монтирано на колата ми, не може да открие в нито една схема на 100-ца, с каквато и да е окомплектовка! На Танко му се стъжни, защото това означаваше да прави на ръка от двете колена едно...

"китайското" ново коляно с парт-номера:
Изображение

и двете колена едно до друго:
Изображение

Вижда се, че ъгълът от 45° на това, което беше монтирано си е оригинален, а "софийският гений" е творил с наварявание от двете страни... Танко успя бързо и читаво да направи от двете едно и да монтира всичко. В София тръбата беше оставена без да се захване с нито една от двете планки, които я държат. Самите планки бяха оставени полузавити и си се мандахерцаха... Танко за пореден път се беше хванал за главата и мисля ме разбра много добре, защо вече от година и половина си обслужвам всички коли при него в Стара Загора! Остава малка загадка как е излязла от завода моята кола и какво коляно е било сложено... Последва тестово каране и засега течове не се виждат и би трябвало да съм възстановил всичко, доколкото беше възможно.

Винаги когато съм покрай Танко, гледам да го използвам максимално... Който е чел темата назад, знае че преди време махнах катализаторите и трябваше да сложа емулатор. Около година и половина нямах проблеми и въпросния емулатор си вършеше работата. Преди около 2 месеца обаче, отново започна да ми запписва грешка P0430 (сигнала от втората ламбда сонда на втора банка не е в норми). Опциите бяха 2 - или имаше пробив по изпускателната система на колата или беше влезнало влага в кабелите и емулатора се беше прецакал. Ами лъсна за 5мин - един кондензатор в емулатора беше дал фира и проблема се отстрани за 15 стотинки :D

От доста време при заключване на междинния диф, лампата на таблото не ми индикираше. Причината се оказа в датчика на раздатката. С годините по крачетата му се натрупва маслен филм и не може да прави добър контакт. Танко не успя да го съживи с пръскане и раздвиждане и съм поръчал нов. Всъчщност, на раздатката са три датчика и според Танко, е добре да сменя и останалите два, за да нямам драми за в бъдеще. Та, поръчал съм ги и тях. Докато тествахме дали изобщо заключва дифа, видяхме нещо странно. Тази 100-ца е с фул-тайм раздатка и с блокаж на междинния диф. При включване на бавни, автоматично би трябвало да блокира междинния диф. И 99% съм сигурен, че точно такова е било поведението на колата ми досега. Има добре известен мод на едно от релетата, който променя това поведение, така че да може да се кара на бавни с отворен централен диф. Да, ама днес при включване на бавни, междинният не се заключваше... Това е по-доброто поведение на колата, защото така имам пълен котрол какво да правя и мога да избирам различни режими. Но, както писах, 99% съм сигурен, че преди колата не беше с такова поведение. Та, това ще го видим следващия път, когато сменим и трите датчика на раздатката.

Още от преди Памирското ми пътуване, чувах че каретата ми поприщракват, но тогава не можаха да ми кажат, че със сигурност са за смяна. Оттогава до днес съм минал няколко десетки хиляди километра и те продължават да си поприщракват лекичко. Днес Танко, след тест, каза че са за смяна и двете. Та в бъдеще ще трябва да ги поръчам и тях.

Също според него, виското ми също е за смяна. Стои постоянно зацепено и в това няма нищо лошо, но не е ясно дали в един момент няма да замине съвсем. Такова му е поведението, откакто колата е при мен - вече 80К км. Ще трябва да сменя и него в близко бъдеще. И най-вероятно колата ще се обезшуми малко. В момента по светофари, при потегляне всичко живо се обръща, защото си фучи доста :)

Рапорт даден!
Поздрави,
Иво

П.П.: Сега се зачетох какво сме коментирали преди година и се оказва, че Любо е бил прав в разсъжденията си тогава :good: :
lubashki777 написа:
Иначе...моето мнение като гледам снимката на свеща е, има логика да е дошло масло отгоре, а не отдолу от цилиндъра.Свеща в долния си работен край е суха и според мен изглежда много добре за свещ на 30к...Не знам как точно майстор би обяснил твърдението, че е избило налягането от цилиндъра през свеща.Да ако тя е разхлабена от вибрации или пък ако не е стегната изначално при смяна или демонтаж да...Обаче при добре стегната свещ и перфектно уплътнен дехфтунг, за да избие трябва да изскочи свеща буквално от гнездото си...а такова нещо явно няма!!!
Другото което е...и да е избила по някакъв начин покрай кербовката, горе в горивната камера според мен не би трябвало да има толкова много масло, в обратния случай то трябва да изгаря и Тойотата да ти дава разход на масло.Поне така си ги обяснявам аз нещата... :hmm:
Трябва да се ревизират според мен уплътненията на капака на клапаните, в това число и ако има такива около гнездото на самата свещ.

А въпросните уплътнения на свещите ги бях сменил при голямото обслужване на двигателя на 300К км.


Offline
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 13 от 13 [ 194 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 9, 10, 11, 12, 13


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на: