Дата и час: 23 Авг 2019 18:26




 Страница 9 от 9 [ 135 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 23 Дек 2018 17:49 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 23:22
Мнения: 5040
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
pegasoto написа:
Издай малко повече информация де... какво си замислил? :)

Весели празници на всички!
Иво

Здрасти друже!
Ще споделя в няколко реда какво направих до момента и какво смятам да направя/препрявя след това.
1."Масфета" е история. Поръчах регулатор от Мартин и реших да подобря охлаждането му, като изрязах с една идея по широка от него алуминиева шина и след, като я оребрих достатъчно за да се охлажда я монтирах зад самия него. Шината е дебела 6мм., а тази "фатка" я играх преди доста време на служебен мотоциклет, който все още е със здрав регулатор. Регулатора обаче е с две кабелни обувки - кръгли клеми, като двете са за директен монтаж на акумулатора! Да, ама нямам отговор на това, защо навремето при монтажа на "Мосфета" плюсовия проводник не е закачен директно на батерията, а е запоен заедно с още два червени проводника идващи от задната част на мотоциклета.!?
2. Бензиновия маркуч с монтираната бърза връзка, захранващ инжекторите е леко пречупен под резервоара, а това не ме кефи! Да, ама и на новия цената не ме кефи! Смятам да го преправя, като вариантите са два : кербовка към връзките на друг бензинов маркуч, или игра с аргон и заваряне на накрайник в който да намуша подходящ бензиноустойчив маркуч и да го стегна с две скоби.
3. Въздушния вилтър определено си е за подмяна с нов и тъй като в РБ не открих хартиен, набавих "K/N с необходимите му пръскала - масло и почистващ спрей.
4. Подмених всички изпечени от времето и температурата гумени маркучи.
5. Ще сменям антифриз, спирачна течност, масло и филтър в двигателя и маслото на коловете.
6. Напръсках с контактен спрей всички клеми и куплонзи които открих и смазах жилата.
7. Свещите са супер - чисти, бели и без нагар! Изчистих ги и монтирах обратно.
8. Тъй като предните бубини за на майка си в гъ..а, най вероятно ще преправя две такива от "Пежо" и ще монтирам. Две работещи стари ще имам за резерв.
Ами за сега е това!
Рапорт даден!
Поздрави и весела коледа.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 28 Дек 2018 12:02 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 405
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Привет и Честита Коледа!

STEF BMW написа:
1."Масфета" е история...
Ел. инсталацията на стария ми Caponord сме я преправяли преди доста години и вече всичко е избледняло в спомените ми. Тогава "истината", взаимствана от af1 форума беше за мосфет регулатор. Да, ама май не е най-доброто решение, както се оказа. Ако помня правилно, когато преправяхме, идеята беше да се ползва максимално оригиналната инсталация на мотора, като се елиминират двата проблемни конектора между релето и алтернатора. И затова май не подвързахме диоректно към акумулатора, за да мине през силовите оригинални предпазители, които са в опашката на мотора. Имай едно на ум, че наистина не помня добре и може и глупости да приказвам... Ако искаш мога да ти дам контактите на момчето в Сф, което прави нещата, и който ми поддържа и сегашния мотор.

STEF BMW написа:
2. Бензиновия маркуч с монтираната бърза връзка...
Тук не можах да разбера много какво искаш да направиш? Този мод с подмяната на щуцера е направен на твоя мотор. Италианеца, от който купих мотора, го беше направил. Това лято исках да направя и на сегашния ми мотор, купих щуцер и всичко необходимо, но при щателно преглеждане, преценихме че оригиналния маркуч на мотора ми е все още в мн добро състояние. Проблема е че, трябва да се заваряват 2 парчета от различен метал и отделно някой трябва да кримпне качествено. Ще го мисля след година-две.
STEF BMW написа:
3. Въздушния вилтър...
Последно във Велико Търново в магазина имаше въздушен филтър на Athena за около 20-ина лв. Аз все още не съм убеден, че за Бг спортните филтри са добра опция, защото тук въздуха е много прашен и не всичко може да се обере от омаслеността и съответно заминава в двигателя с последвалото амортизиране...

Поздрави,
Иво


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 02 Яну 2019 19:10 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 23:22
Мнения: 5040
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Честита нова 2019г.
Бъдете здрави! :friends:
Поздрави.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 08 Яну 2019 08:04 
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 22:15
Мнения: 4345
Местоположение: Стара Загора
Име: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
Честита и на теб Стефко!



_________________
ГОСПОД, СЪЗДАДЕ СВЕТА - "КОЛТ", ГО ПОДРЕДИ!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 10 Яну 2019 20:20 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 23:22
Мнения: 5040
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
marinhaker написа:
Честита и на теб Стефко!

Благодаря, да сте живи и здрави цялото семейство!


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 10 Яну 2019 20:34 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 23:22
Мнения: 5040
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
След много разглеждане и разсъждаване върху идеи за преправяне на въпросния бензинопровод на "ETV" - то, ето какво решение намерих! След пълно разглобяване на маркуча и двата му накрайника реших, че има възможност за нова кербовка и не на последно място исках да се доближа до инженерната мисъл от завода производител на мотоциклета.
Маркуча който ползвах е със стоманена оплетка вътре в него и е термоизолиран от външната страна, естествено е и маслоустойчив. ;)
Щях да пропусна, че заводския, след кербоването на бързата връзка размера му окъсява и това е причината да се пречупва под резервоара и поради тази причина преправения ми е с 10см по дълъг с цел провисване и избягване на въпросното пречупване.
Поздрави.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 10 Яну 2019 23:42 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 405
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
:bravo:
Браво Стефко!
Един въпрос - ти ползва оригиналния щуцер или прави нов?

Един съвет - така и така си започнал да я връщап към младините ѝ италианката, помисли за пружините и отпред и отзад. Мотора е с оригиналните пружини, а вече е подминал 90К км... В момента ти караш с 2-ма човека и багаж...

Втори въпрос :) Какво стана с кабела, който поръча от Англия?


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 11 Яну 2019 09:02 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 23:22
Мнения: 5040
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
pegasoto написа:
:bravo:
Браво Стефко!
Един въпрос - ти ползва оригиналния щуцер или прави нов?

Един съвет - така и така си започнал да я връщап към младините ѝ италианката, помисли за пружините и отпред и отзад. Мотора е с оригиналните пружини, а вече е подминал 90К км... В момента ти караш с 2-ма човека и багаж...

Втори въпрос :) Какво стана с кабела, който поръча от Англия?

Зрасти Иво.
Не съм преправял нищо по щуцера, разкербовах стария маркуч и кербовах нов такъв. Относно пружините, да прав си защото натоварен при артикулация усещам сгъване на задната пружина до предела и. С предните меки пружини свикнах. Няма лошо да ги подменя с прогресивни, ама лев иска и за сега ще е така.
Кабела стои неразопакован още и не е пробван. Наличен е и при първа възможност ще ремапна.
п.п. закрих сезона с изминати 100000км.
Поздрави.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 14 Яну 2019 21:56 

Регистриран на: 19 Май 2018 22:53
Мнения: 12
Местоположение: Dimitrovgrad
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Etv1000, X5
Малко профилактика
Прикачени файлове:
20190114_164627-1008x567.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 15 Яну 2019 20:33 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 23:22
Мнения: 5040
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Stan the man написа:
Малко профилактика
Прикачени файлове:
20190114_164627-1008x567.jpg

Баси и профилактиката!
Кефиш! :friends:
Поздрави.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 14 Юли 2019 16:06 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 23:22
Мнения: 5040
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Да съживя малко темата!
Искренни блатгодарности на колегата "Stan the man", с който се запознахме и покарахме няколко пъти с "Априлиите". Извършихме въпросният ремап на компа, като сменихме горивната карта на мотоциклета ми, променихме и включването на перката от 96 на 92 градуса. Барнахме оборотите софтуерно и сега на ниски стрелката не премърдва както обикновенно. Смея да твърдя че двигателя коренно се промени и вместо силата му да идва на около 4000 оборота, сега се изстрелва още на 2800-3000 об/м. Оборотомера вече изключва на толкова колкото е разграфен ... 10000 оборота. Двигателя получи еластичност и не тресе и придърпва на ниските, както беше. Разхода на гориво е около 6-6,3/100 км. с двама и много багаж в трите куфари със средна скорост около 130км/ч.
Маслото с което карам в момента е "Репсол 10W60" пълна синтетика. K&N въздушен и маслен филтър. Особена разлика не намирам! Мотоциклета към момента е на 103000км. Изработих и монтирах саморъчно, алуминиеви гардове за ръцете. Купих алуминиева стойка за телефон на която монтирах обикновен мобилен апарат без карта с инсталирана навигация "HERE" - офлайн, от която честно да споделя съм много доволен и не ме е предала никъде, дори и в Турция.
Рапорт даден! :yes:
Поздрави.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 14 Юли 2019 17:07 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 405
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Сънувам го вече този ремап на италианката... Не мога да намеря време да дойда до Стара Загора и да видим какво при мен не работи като хората, дали е кабел или неправилен драйвер на windows-a.
То и затова не пиша тук в тая тема - нямам свободно време, а и тази годината времето е отвратително и почти всеки ден вали... Мотора ми стои загаражен в Стара Загора и тая година съм го изкарвал само за няколко стотин километра до Турция с Любо през ранната пролет.

Аз бих свалил температурата, на която се включва вентилатора още надолу. Знаеш, че на извънградско този двигател работи в диапазона 74-78 градуса (по термометъра на таблото). Т.е. си работи доволно студен. От тая гледна точка аз бих настроил вентилатора да тръгва на около 86-88 градуса, за да съм сигурен, че ще има достатъчно време за да свали температурата, преди да стане критично и да хвърли водите през преливника. Те основните проблеми са в градско задръстване в големи жеги или пъплене на първа скорост и полусъединител. Но в такива условия, въпреки, че вентилатора се включва и работи, не успява да смогне да охлажда и водата завира в казанчето и се изхвърля през преливника. Затова ми се струва че 4 градуса толеранс, който си дал, е малко.
Има и нещо друго - по спомени, температурните сензори на Капонорда са два отделни - един за таблото (където се визуализира температурата) и втори за компютъра, според който се включва вентилатора. Те със сигурност са разположени на различни места и мерят различна температура. Та, трябва да се сравнят и показанията на двата сензора. В смисъл, ако сваля вентилатора да тръгва на 86 градуса, да не се окаже че реалната температура в двигателя е доста по-ниска. В тая област има нещо гнило и трябва да се експериментира доста, защото ако се замислиш, когато мотора "изплюе" водите, реално по таблото той още не е стигнал в червения температурен сектор, а е сегмент или два на индикатора отдолу.

Поздрави


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 04 Авг 2019 18:23 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 23:22
Мнения: 5040
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Току що се прибрахме с жена ми от Гърция след, 10 дневно турне по западните острови ... и не само!
След ремап-а, определено съм впечатлен от Италианката визирайки това, че натоварена с три пълни куфара и двама спътника с 2/3-ти придвижване по магистрала със скорост 140-150км/ч. за пестене на враме, разхода който ми даде е точно 6/100км.
В градските задръствания, ах този бич за моториста, в пиков момент около 16-17ч. при външна температура отчетена на дисплея от 36-38С, градусите на охлаждащата течност не мръднаха от 93гр., което е един не голям, а огромен плюс лично за мен. Няма кипене на антифриз, няма "изплюване" от разширителния съд, няма треперене от мен за последиците от предното и дали любимата ще ни прибере в БГ ... без проблеми.
Регулатора на Мартин е перфектен! Нямам никакви забележки! С фар, халогени и постоянно захранване на GPS не е мръднал от 14,30V!
Върви пущината и много ме кефи, даже още повече от преди.
Пу, Пу, да не и е уруки на 106000 км.
Рапорт даден! ;)


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 14 Авг 2019 07:08 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7484
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Супер, за моя мотор след миналогодишния секс на Калотина единственото притеснение остана това със завирането на бензина.Мотора държи температура, не прегрява но при продължителна работа на едно място/около час и половина/ и бензина завира.В следствие на това в карбовете явно постъпват основно изпарения и това не стига като мощност за двигателя.Съответно той не може да се форсира и гасне...
Не знам дали може да се намери решение на проблема освен...да си носиш туба с резервно гориво и като настъпи подобен момент да долееш, за да падне температурата в резервоара.
Не знам при априлиите дали се появява подобен проблем... :hmm:
Поздрави!



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 14 Авг 2019 08:36 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 23:22
Мнения: 5040
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Априлията е с пластмасов резервоар и нама проблем. Твоето решение е обличане на баката с кожен калъф.Сигурно си виждал на др. мотори ... Точно поради тази причина ги слагат.


Offline
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 9 от 9 [ 135 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 5, 6, 7, 8, 9


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на: