Дата и час: 21 Сеп 2019 09:55




 Страница 13 от 14 [ 198 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 03 Фев 2018 10:44 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 405
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
marinhaker написа:
Постига се супер комфорт независимо от това какво си сложил в багажника, но допълнителни агрегати (компресор.........и тн.) все си мисля, за ниски температури като се получи конденз във вътрешността как ше сработват.....
Аз допълнителни агрегати няма да инсталирам, точно поради същата причина - не искам да комплицирам излишно нещата. Мисля да направя нещата по най-простия възможен начин - два изведени вентила някъде (по един за всяка възглавница) и с външен компресор си ги настройвам на каквото налягане ми е удобно.
Какво имаш предвид под конденз, Марински? Това, че при работата си възглавниците ще се заряват и след това след спиране на джипа, когато околната температура е ниска, ще се образува конденз вътре във възлавницата? Не съм се замислял за такъв сценарий и никъде не съм го срещал някъде да е споменат като някакъв минус... Нали много джипове, бусове, кемпери, камиони са със заводско такова решение на окачването?


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 11 Фев 2018 21:34 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 405
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
След последната обстойна проверка на колата, отзад за смяна са едни тампончета на ухото на биалетките и пружини Засега тампоните на надлъжните щанги няма да се пипат. Не така обаче стоят нещата отпред. Единият вътрешен накрайник е заминал, и 4-те шарнира. Неприятната новина е, че тойотските шарнири вървят само барабар с носачите. И цифрата от Люцкан се връзва на около 750лв от едната страна за горен и долен носач :(


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 12 Фев 2018 09:15 
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 22:15
Мнения: 4347
Местоположение: Стара Загора
Име: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
pegasoto написа:
Аз допълнителни агрегати няма да инсталирам, точно поради същата причина - не искам да комплицирам излишно нещата. Мисля да направя нещата по най-простия възможен начин - два изведени вентила някъде (по един за всяка възглавница) и с външен компресор си ги настройвам на каквото налягане ми е удобно.
Какво имаш предвид под конденз, Марински? Това, че при работата си възглавниците ще се заряват и след това след спиране на джипа, когато околната температура е ниска, ще се образува конденз вътре във възлавницата? Не съм се замислял за такъв сценарий и никъде не съм го срещал някъде да е споменат като някакъв минус... Нали много джипове, бусове, кемпери, камиони са със заводско такова решение на окачването?

Здравей Иво, при рязка смяна на температурата и при нагнетяване на по влажен въздух от компресора предполагам, че се получава проблема. Наистина не е споменато никъде, но това не означава, че не може да се появи или не се е появявал а не е забелязан ;) За съжаление все не ми остава време да направя подобен експеримент в гаража за да докажа тезата си! Според мен страда най вече устойчивостта и ресурса на възглавницата (не съм видял руснаците да имат монтирани при техните експедиции).

pegasoto написа:
След последната обстойна проверка на колата, отзад за смяна са едни тампончета на ухото на биалетките и пружини Засега тампоните на надлъжните щанги няма да се пипат. Не така обаче стоят нещата отпред. Единият вътрешен накрайник е заминал, и 4-те шарнира. Неприятната новина е, че тойотските шарнири вървят само барабар с носачите. И цифрата от Люцкан се връзва на около 750лв от едната страна за горен и долен носач :(

Ха сега де, окачването по спомен е подобно на моето, но шарнира си е отделен от носача

Изображение



_________________
ГОСПОД, СЪЗДАДЕ СВЕТА - "КОЛТ", ГО ПОДРЕДИ!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 13 Фев 2018 01:16 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 405
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Ти хубаво ме обнадежди, ама... Поразрових се, викам си, дано Люцкан да е сбъркал, ама нъцки :(

горния носач:
Изображение

и долния:
Изображение

Само тампоните са сменяеми.
В нета се продават шарнири отделно от носача. Според описанието са еднакви за доста от Тойотите:

LEXUS LX470 UZJ100 1998-2007
TOYOTA 4-RUNNER GRN21#/KZN215/UZN21# 2002-2009
TOYOTA FJ CRUISER GSJ15 2006-
TOYOTA LAND CRUISER 100 HDJ101/UZJ100 1998-2007
TOYOTA LAND CRUISER PRADO 120 GRJ12#/KDJ12#/RZJ12#/TRJ12#/VZJ12# 2002-2009

Ще поумувам още няколко дена дали да стрелям малко на сляпо и да поръчам само шарнири, които евентуално да не фитнат...


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 19 Фев 2018 08:23 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7503
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Дай ми рамата на Тойотата да проверя и аз, че...накрая да не излезе, че във вода газиш...а жаден ходиш... ;)



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 19 Фев 2018 21:57 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 405
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Добре дошъл, Любашки!

Днес след като се чух и с Танко я финализирах драмата. Та, благодарско, но няма нужда.

Четох доста по австралийските и американските форуми. Преобладаващото мнение е, че на тия километри и години всичко си е за смяна по окачването. Още повече, че щом ще се разкача и сваля отпред почти всичко, предпочетох да сменя и тампоните, за да спестя от труд за в бъдеще. Братята американци и австралийци хвалят и монтират основно шарнири на 555. На долния носач шарнира се сменя лесно - с клипс е. Горния, обаче казват че е малка мъка да се избие. Бях се засилил да поръчам комплект горни и долни шарнири. Днес след още един разговор с Люцкан се оказа, че носачите (и горните и долните) вървят в комплект с тампоните и шарнирите. За да ми е мирна главата, поръчах горните цели носачи - ще дойдат с тампоните и шарнир. Цената около 370лв на бройка. Долните носачи са 100-ина лева по-скъпи и там поръчах само тампоните. И сега ще трябва да намеря долните шарнири. На Танко мнението е, че шарнирите които са на БГ пазара не можем да им се доверим.

Любашки, можеш ли да погледнеш дали не ти се намират долни шарнири на 555, парт номера им е FYE123171?
Ето ги в английския ебей.

Поздрави,
Иво


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 24 Фев 2018 09:29 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7503
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Ще погледна може ли да се намери нещо...



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 10 Мар 2018 14:01 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 405
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Успях да събера необходимите части и в понеделник камиона влиза в сервиз за ребилд на окачването. Пускам снимки с цените и парт номерата на всички части, за който е полезно...

Отзад:Пружините ми са си зпяли песента и ги подменям със същите - Old Man Emu 2860. Също се срещат и с номер OME-860 или OME-860X. Докато работеха, бях много доволен как вози колата, и празна и натоварена. Не обичам да правя експерименти, особено когато са скъпи тези експерименти - затова същите. Намерих ги най-евтини в испански магазин и се вързаха на 245 евра. Доставката ми беше най-изгодна през Англия и оттам до България.

Изображение

Изображение

Изображение


Тампоните на ушите на биалетките са за смяна, цената е 2лв за двата, парт номера 90385-11021:
Изображение


Отпред: Там е по-голямата драма. За смяна са и четирите шарнира (по два от двете страни, по един на горния и един на долния носач). Тампоните на носачите уж не са за смяна. Предвид, че колата е на километри и години, реших да сменя и тях - така и така ще плащам за труд сега, предпочетох да спестя разходите му в близко бъдеще, когато и тампоните ще станат за смяна. Особено при окачването разсъжденията ми са, че макар да излиза много по-скъпо, винаги е по-добре да се смени всичко в комплект. Винаги когато един компонент от окачването не работи на 100%, неговата работа се отразява на останалите компоненти, и по този начин им се скъсява техния живот. Има я и истината, че винаги оригиналното вграждане изкарва най-много и е най-качествено, но предвид че поръчвам 90% само оригинални части, надявам се да изкарат достатъчно много време.

Та, отгоре реших да поръчам целите носачи (идват с двата тампона и шарнира). Цената е 390лв на бройка. Ето ги:
Изображение

десен 48610-60030:
Изображение

ляв 48630-60010
Изображение

Долните носачи е същата работа, но там цената за целия носач беше около 100лв. повече от горния. Предвид и това, че шарнира там се сменя доста по-лесно (с клипс и скоба е), откокото отгоре (набиване), поръчах поотделно тампоните и отделно шарнирите. Братята японци за стотицата не предлагат поотделно шарнири (нито за отгоре, нито за отдолу), а само комплект с носачите. Затова след ровене по американските и автсралийските форуми, успях да намеря парт номерата на шарнири Three Five 555 и да ги поръчам от България. Надявам се качеството им да е близко до това, което купуват отвъд океана, т.е. да ме изкарат дълго време.

шарнирите (парт номер 43340-60010 или FYE123171), цената е 62лв/бр.:
Изображение

Комплекта от 4 тампона за двете страни, единият стои на носача (48654-60010), другия на рамата (48655-60010). Цената е 212лв. за комплекта:
Изображение

Според майстора, единият кормилен накрайник е за смяна. Посъветва ме да взема, само него, а не комплекта за от двете страни. Сега си прегледах записките по колата. Точно двата кормилни накрайника съм ги сменил март месец 20160-а, при пробег на колата 278000км. Възможно ли е за 2 години и пробег 45К км отново да се скапе оригинален накрайник? Да кажем, че лошите терени в Азия са оказали някакво значение, но все пак? Това, че от Азия се прибрах с разбита и течаща кормилна рейка, спомогнало ли е за скоропостижното заминаване на тоя кормилен накрайник?

Ако не друго, сега е по-евтин с около 20лв, сравнено с преди 2 години - 179лв. :) Ето го, парт номер 45503-69015:
Изображение


Толкова по окачването. Не пипам (засега) торсионите и тампоните на задните надлъжни носачи. Торсионите, ако трябва ще се понатегнат, надявам се тях поне да не трябва да сменям сега. От много време, при колкото и майстори да съм бил, не могат да се справят добре с реглажа на ръчната ми спирачка. Или остава да задържа и скърца в дживение, или не може да държи добре. Сега поръчах жилата с механизма за разпределението на усилието към двете колела и се надявам това вече да ми реши проблема.

Ето ги двете жила - това с механизма (46420-60011) цена 52лв:
Изображение

и другото (не съм сигурен дали сме се разбрали с Люцкан и дали това не е от купето до задния мост (46410-60711), което според мен не ми трябваше, но ще видим) - цена 78лв:
Изображение

След като излезе колата от сервиза, ще докладвам какво и как се е променило. Надявам се всичко да е за добро, защото сега колата вози като каруца!

Поздрави,
Иво


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 10 Мар 2018 14:45 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7503
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Малей...скъпа работа... :o
Дано поне да си доволен от крайния резултат и най-вече от возията.
Поздрави!



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 10 Мар 2018 19:11 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 405
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
lubashki777 написа:
Малей...скъпа работа... :o
Точно това коментирах с приятели наскоро. Старата кола от висок клас иска много скъпа поддръжка. Цената на самия автомобил се обезценява бързо, но резервните части си държат цената и след 15 години. Това ако се поддържа както трябва, а не побългарявания. Ако си спомняш, на няколко пъти сравнявахме цени на резервни части при теб и при Люцкан. Люцкан биеше - последно си спомням за кормилната рейка. Мисълта ми е, че не слагам самоцелно само оригинални части. Винаги се ръководя и от цената - все пак е 16 годишна каручка... скъпа при това.

Поздрави,
Иво


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 11 Мар 2018 10:19 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7503
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Нормално е...той не калкулира 20% ДДС и разликата става.При нас няма това как да се случи и дори и без никаква печалба да се даде даден чарк...ДДС-то веднага променя нещата ценово нагоре..
Та така...



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 08 Май 2018 09:49 
Аватар

Регистриран на: 21 Яну 2017 19:35
Мнения: 5
Местоположение: Русе-Las Vegas
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota Land Cruiser FZJ-80
Toyota Land Cruiser RJ-70
Toyota Corolla e12
Здравей Иво , какви са ти плановете за това лято , ако не е тайна ще споделиш ли , та да си помечтаем малко :)


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 08 Май 2018 11:24 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 405
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Павка привет! Много се радвам, че се появяваш отвреме навреме и не ни забравяш :)

Тази година ще е подготовка и събиране на сили за следващата, така да се каже :) Искахме да отидем до Исландия, но цената на ферибота ни отказа. Та леко преориентирахме посоката. Ще се опитаме догодина да отидем до Индия с джипката и оттам евентуално да влезем и в Непал. Маршрута би бил Бг - Турция - Иран - Пакистан - Индия и наобратно по същия маршрут. Ще имаме не повече от 3 месеца за целия трип, като един тях ще е само в път в двете посоки. Ще трябва да се тръгне около февруари, защото края на май и началото на юни в Индия започват мусоните и трябва да сме се изнесли дотогава оттам. За съжаление всичко е много неясно и крие доста големи рискове, на първо време с визите...

Тук в тая тема сме го дискутирали отгоре - отгоре: http://offroadsz.com/forum/viewtopic.php?p=54528#p54528

Поздрави,
Иво


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 15 Сеп 2018 01:06 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 405
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Да ъпдейтна темата :)

Не бях карал колата доста време и преди два месеца като я запалих, звукът ѝ ме изненада неприятно... Разминах се лесно и безпроблемно - меката връзка преди голямото задно гърне се беше пробила. Смениха ми я лесно и бързо и там работата заспа.

Имаше два проблема, които трябваше да сборя по колата от доста време и накрая им дойде времето.
Първият от тях е този. Бях закърпил временно положението (по работещ съвет на Павката) с евтини свещи и добро почистване на бобините. Междувременно поръчах на Люцкан необходимите неща за да реша генерално нещата.

8 броя бобини и още толкова иридиеви свещи Denso:
Изображение

ето я една бобина:
Изображение

и парт номера ѝ:
Изображение

Цената на една бройка е 110.80лв. Парт-номерата на свещите ги има по-назад в темата, за който е нужно.

Разказах на Танко обстойно за проблема и го помолих при смяната на свещите да обследва и да помисли какво и защо се получава. На цилиндрите на първа банка свещите бяха наред. На втора банка, обаче 4-ти и 6-ти цилиндър бяха отново доста омаслени и то за 10-ина хиляди км само. Според него ала-бализмите, които ми разправяха миналата година в София, че компресията на цилиндъра избивала през свещта, барабар с маслото, са пълни измишльотини. Забеляза, че втулките, в които влизат свещите, са с леко покривени горни ръбове (явно от "добро" предходно демонтиране/монтиране на свещи) и имат лек луфт. Според Танко, от този луфт влиза масло между главата и втулката и цапа свещта. Видимо в горната си част тия втулки не бяха омаслени, т.е. оттам масло не е "преливало" към свещта. Танковата логика изглеждаше единственото смислено обяснение. За да може да се предприеме нещо, трябваше да поръчам гарнитурата на капака на клапаните на въпросната глава, за да може да се отвори и да се види какво може да се измисли. Не ми се искаше за 10-ина хиляди километра да хвърля скъпите иридиеви свещи. Та така - сложихме новите бобини и свещи и се разбрахме като дойде гарнитурата да го борим проблема.
Развитието се случи вчера и днес. Танко свали капака на клапаните, видя че въпросните втулки са набити доста добре в главата и трудно ще излязат. Имаше два варианта: 1. намиране на течно тънколивно лепило със подходящи характеристики и запълване на луфтовете; 2. вадене на втулките по един или друг начин (при което те ще са унищожени), след това изработване на подходящи такива втулки които да се набият и залепят добре. Спряхме се на първия вариант и анаеробно лепило Loctite 638:

Изображение

Със спринцовка и игла Танко успя да напълни внимателно луфтовете на всичките 4 втулки. Кофтито е че двигателя е V-образен, цлилиндрите са под ъгъл и лепилото се стичаше в долния край, но със по няколко опита на свещ, мисля че резултата беше добър:

Изображение

Вижда се на дясната втулка как се е стекло леко зеления Loctite. Затворихме капака с новата гарнитура и резултата ще е ясен някъде в бъдещето :)

Вторият проблем е продължение на това. Да възстановим мизериите, които сътвориха в София с автомата. Бяха срязали тръбата на маслото от скоростната кутия към радиатора. При предишно обслужване на колата Танко забеляза, че от снадката продължава да сълзи масло. Отделно исках да сменя и коляното между тази тръба и самата кутия. Софийския гений беше унищожил някакси оригиналното и беше правил свободни съчинения с наварявания на гайки и какво ли още не... Преди 2 месеца частите дойдоха:

Изображение

парт номера на тръбата:
Изображение

и въпросното коляно:
Изображение

Още преди 2 месеца трябваше да ги сменим, но като качихме колата на канала при Танко се оказа, че това коляно не е това, което ни трябва, въпреки че е вадено по VIN. На оригиналното коляно имаше още един отвор с резба, в който се навива температурния датчик на кутията. Люцкан бая се изненада при новината, пращахме му снимки и т.н. Човекът рови бая време по тойотски схеми и след 2ч звънна и каза: "коляното, което ти трябва е за китайската окомпелтовка на 100-цата" :) С Танко се спогледахме, попочесахме се, ама друг вариант нямахме и го поръчахме. Преди няколко дена "китайското" коляно дойде и вчера Танко се захвана и с този проблем... Тъкмо слеза в канала и щеша да разкача всичко и аз му викам - я, моля ти се преди туй сравни двете колена (това, което е на колата и новото), че да не стават драми! Ами драмите станаха... Коляното пак не ставаше! Имаше си отвор за температурния датчик, но ъгъла на самото коляно беше 90°, а монтирания на колата беше 45°. Това не позволяваше новото коляно да се навие откъм кутията. Шах с пешката! Отново след 3-4 часа Люцкан ни изненада, че такова коляно каквото е монтирано на колата ми, не може да открие в нито една схема на 100-ца, с каквато и да е окомплектовка! На Танко му се стъжни, защото това означаваше да прави на ръка от двете колена едно...

"китайското" ново коляно с парт-номера:
Изображение

и двете колена едно до друго:
Изображение

Вижда се, че ъгълът от 45° на това, което беше монтирано си е оригинален, а "софийският гений" е творил с наварявание от двете страни... Танко успя бързо и читаво да направи от двете едно и да монтира всичко. В София тръбата беше оставена без да се захване с нито една от двете планки, които я държат. Самите планки бяха оставени полузавити и си се мандахерцаха... Танко за пореден път се беше хванал за главата и мисля ме разбра много добре, защо вече от година и половина си обслужвам всички коли при него в Стара Загора! Остава малка загадка как е излязла от завода моята кола и какво коляно е било сложено... Последва тестово каране и засега течове не се виждат и би трябвало да съм възстановил всичко, доколкото беше възможно.

Винаги когато съм покрай Танко, гледам да го използвам максимално... Който е чел темата назад, знае че преди време махнах катализаторите и трябваше да сложа емулатор. Около година и половина нямах проблеми и въпросния емулатор си вършеше работата. Преди около 2 месеца обаче, отново започна да ми запписва грешка P0430 (сигнала от втората ламбда сонда на втора банка не е в норми). Опциите бяха 2 - или имаше пробив по изпускателната система на колата или беше влезнало влага в кабелите и емулатора се беше прецакал. Ами лъсна за 5мин - един кондензатор в емулатора беше дал фира и проблема се отстрани за 15 стотинки :D

От доста време при заключване на междинния диф, лампата на таблото не ми индикираше. Причината се оказа в датчика на раздатката. С годините по крачетата му се натрупва маслен филм и не може да прави добър контакт. Танко не успя да го съживи с пръскане и раздвиждане и съм поръчал нов. Всъчщност, на раздатката са три датчика и според Танко, е добре да сменя и останалите два, за да нямам драми за в бъдеще. Та, поръчал съм ги и тях. Докато тествахме дали изобщо заключва дифа, видяхме нещо странно. Тази 100-ца е с фул-тайм раздатка и с блокаж на междинния диф. При включване на бавни, автоматично би трябвало да блокира междинния диф. И 99% съм сигурен, че точно такова е било поведението на колата ми досега. Има добре известен мод на едно от релетата, който променя това поведение, така че да може да се кара на бавни с отворен централен диф. Да, ама днес при включване на бавни, междинният не се заключваше... Това е по-доброто поведение на колата, защото така имам пълен котрол какво да правя и мога да избирам различни режими. Но, както писах, 99% съм сигурен, че преди колата не беше с такова поведение. Та, това ще го видим следващия път, когато сменим и трите датчика на раздатката.

Още от преди Памирското ми пътуване, чувах че каретата ми поприщракват, но тогава не можаха да ми кажат, че със сигурност са за смяна. Оттогава до днес съм минал няколко десетки хиляди километра и те продължават да си поприщракват лекичко. Днес Танко, след тест, каза че са за смяна и двете. Та в бъдеще ще трябва да ги поръчам и тях.

Също според него, виското ми също е за смяна. Стои постоянно зацепено и в това няма нищо лошо, но не е ясно дали в един момент няма да замине съвсем. Такова му е поведението, откакто колата е при мен - вече 80К км. Ще трябва да сменя и него в близко бъдеще. И най-вероятно колата ще се обезшуми малко. В момента по светофари, при потегляне всичко живо се обръща, защото си фучи доста :)

Рапорт даден!
Поздрави,
Иво

П.П.: Сега се зачетох какво сме коментирали преди година и се оказва, че Любо е бил прав в разсъжденията си тогава :good: :
lubashki777 написа:
Иначе...моето мнение като гледам снимката на свеща е, има логика да е дошло масло отгоре, а не отдолу от цилиндъра.Свеща в долния си работен край е суха и според мен изглежда много добре за свещ на 30к...Не знам как точно майстор би обяснил твърдението, че е избило налягането от цилиндъра през свеща.Да ако тя е разхлабена от вибрации или пък ако не е стегната изначално при смяна или демонтаж да...Обаче при добре стегната свещ и перфектно уплътнен дехфтунг, за да избие трябва да изскочи свеща буквално от гнездото си...а такова нещо явно няма!!!
Другото което е...и да е избила по някакъв начин покрай кербовката, горе в горивната камера според мен не би трябвало да има толкова много масло, в обратния случай то трябва да изгаря и Тойотата да ти дава разход на масло.Поне така си ги обяснявам аз нещата... :hmm:
Трябва да се ревизират според мен уплътненията на капака на клапаните, в това число и ако има такива около гнездото на самата свещ.

А въпросните уплътнения на свещите ги бях сменил при голямото обслужване на двигателя на 300К км.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 01 Юни 2019 18:44 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 405
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Привет!

От доста време не съм писал в темата...

След Памирското ни приключение, по 100-цата започваше да се разпространява ръжда. Рамата беше в добро състояние, само повърхностно, но всичко останало беше станало "тежък случай". Хубавото беше, че самото купе беше също в добро състояние. Задния ляв подкалник, една метална част, е недобре измислено, точно зад гумата, и събира всичката гняз по пътищата. Единствено той и горната част на багажната врата (също недомислица на тойота) трябваше да се ремонтират. Септември месец оставих колата в сервиз, занимаващ се с антикорозионна защита. Работеха с продукти на Fertan и ми казаха срок 2-3 месеца. Всички пластмаси и кори бяха разкачени. По рама и големите метални детайли ръждата беше старателно изшкурена до гол метал. След това яко миене и обработка с Fertan. Това упражнение са направили няколко пъти с интервали от една седмица за съхнене. След това са нанесли зашитния черен слой отгоре, който да запечата всичко. Всички кухини на рамата и вратите са били напръскани със спрейове на силиконова основа. Упражнението не беше евтино, но според мен си заслужаваше... Фирмата даде 2 години гаранция, като след всеки зимен сезон искат колата да отиде при тях за да огледат всичко и ако трябва да дообработят, ако някъде нещо е пропуснато. Марин видя колата след зимния сезон и може да сподели впечатления... Аз не смея нищо да кажа, докато не минат 2-3 зими...

Десетина хиляди километра след като с Танко сменихме бобини, запалителни свещи и лепихме втулките на свещите, двигателя е "пушка" и няма и помен от предишните симптоми на прекъсване. В какво състояние са свещите и дали отново имат омасляване, не зная... Ще разбера като сваляме капака на клапаните за следваща проверка на хлабините на клапаните...

Дойде време да сваля зимните гуми. За втори сезон съм очарован от тях - Bridgestone Blizak DMV-2. Бях решил да купя нови АТ-та . При закупуването на Toyo-то преди 4 години много се чудих за размера и сега дилемата я имаше отново. Просто оригиналния размер на колата е "куц" и няма много избор. Април месец една обява в олх ме избави много бързо от размислите ми. Продаваха се 5бр. General Grabber AT2 на един сезон, карани 3-4К км основно зимен лов на Terano Y61, размер 285/75/16 и цена за комплекта 1000лв. Не го мислих много, а направо звъннах на момчето и след 3 часа бях в Пазарджик, където и монтирах гумите. Първите ми впечатления бяха отвратителни! Колата я усещах спъната, спирачките влошени, на магистралата към София при скорост над 100км/ч доста шумни... Покарах ги една седмица в градско и бях решил да ги продавам. За момента обаче май си сменям мнението и може би ще карам така колата. Цената им е много добра, а и возията стана една идея по-мека. Скоростта по километраж се изравни с абсолютна точност с реалната по GPS, заради по-големия диаметър на новите гуми. След корекцията, която правя на километража (около 5%), не виждам някакво съществено изменение на разхода на гориво - около половин литър е в повече, което не е нищо. Така, че засега оставам с тези гуми.

При вдигането на колата на подемник за смяна на гумите, докато гумаджиите си се занимаваха с тяхната работа, аз оглеждах как е колата отдолу след зимата. Всичко изглеждаше добре, но... Забелязах, че предния ляв амортисьор е омаслен и то много. По-щателен оглед и какво виждам?!?! Стержена на амортисьора беше нафлякан с черното защитно антикорозионно покритие и съответно този слой беше прокъсал семеринга. Всичките 4 амортисьора бяха омазани, но само този беше омаслен. Въпрос на време беше същото да се случи и с останалите 3. Направо избеснях. Фирмата, която обработи колата, се оказа коректна и обещаха да поемат щетите. Нови тези амортисьори бяха на цена около 250 евра/брой. Звънях на доста представителства на Koni из Европа, но навсякъде казваха че не могат да ги сервизират. След 3 дена с мен се свързаха от унгарска фирма, която обслужвала централна и изтона Европа като представители на Koni и казаха, че могат да ги сервизират, с единственото условие да няма щети по клапаните (които не се произвеждали повече от Кони като резервна част). 60 евра на амортисьор и една година гаранция, без ограничение в пробега. Оставих колата при Танко със свалени амортисьори, направихме с жена ми план за пътуване до Швейцария за Великден-ските празници, със стоп във Будапеща и натоварих Koni-тата в другата кола.

офиса на фирмата:

Изображение

След 3 дена, каквато ни беше уговорката, унгарците ми се обадиха, че на два от амортисьорите стержените са наранени, вероятно от каране по лоши пътища. Могат да ги сервизират, както бяхме уговорили, но не могат да дадат гаранция. По техни думи, язвичките са над работната повърхност и вероятно амовете ще изкарат доста. Направиха доста добро намеление в цената и аз се съгласих. След една седмица, на прибиран от Швейцария, си пробрах почистените и рециклирани амове и уговорих Танко за монтаж. Сложихме амовете (регулируеми са) на най-меката степен. След първите тестове, аз не намирам никаква промяна във возиятя. Когато я купихТойотата, окачването (амове и пружини и торсиони) беше почти чисто ново - на 10К км. Колата возеше много приятно. След Централна Азиа за мен колата вози като каруца! Не познавам хора със стотици, които да са експериментирали с окачването. Марин кара колата и според него окачването е много твърдо. При каране с висока скорост, колата стои много стабилно, но просто вътре в купето блъска доста! С Марин ги обсъждахме доста тези Koni-та. Той кара с по-ниския клас (Heavy track, аз съм с Raid). И на двамата мнението ни се припокриваше, че тези амове са твърди. Всеки се чуди как така, с новото окачване (предполага се че е по-твърдо като ново) , возията е комфортна, а след 80К км вози твърдо като каруца?!? Колкото повече мисля, стигам до извода, че окачването почти не си е променило характеристиките (аз не съм издевателствал над колата, не съм я претоварвал и като цяло пазя, като шофирам), а тежките терени в Центрана Азия в комплект с твърдите Koni, са разскърцали и разхлопали купето вътре и това подсилва усещането на ефекта "каруцарска возия". Друго обяснение, аз лично нямам. За момента не мога да си позволя разход от няколко хиляди лева за да сменя окачването (а и не е ясно дали ще го уцеля) и при положение, че Koni-то работи, макар и по негов начин, ще карам така... Между другото от фирмата за антикорозионна обработка покриха разходите ми за сервизирането на амортисьорите.

pegasoto написа:
Още от преди Памирското ми пътуване, чувах че каретата ми поприщракват, но тогава не можаха да ми кажат, че със сигурност са за смяна. Оттогава до днес съм минал няколко десетки хиляди километра и те продължават да си поприщракват лекичко. Днес Танко, след тест, каза че са за смяна и двете. Та в бъдеще ще трябва да ги поръчам и тях.
С новите, по-големи гуми, щракането от каретата драстично се увеличи и стана доста притеснително за мен. Външни карета оргинални не се предлагат за 100-цата. Люцкан ми намери заместител, за който каза че не е имал оплакване досега. Доверих му се и по ръчах две външни карета.

Изображение

Изображение

При демонтажа, Танко сподели, че в едното каре е влизало вода, защото греста вътре е "като боза". След монтажа на новите, обаче отново имаше изненада! Щракането не изчезна! Имаше го и при навит вляво и вдясно волан и при потегляне направо! На задна всичко беше ОК. Танко провери вътрешните карета, както са на колата и каза, че маншоните са отлични, вътре всичко е чисто и че не се съмнява в тях! Луфтове по карданите нямаше никъде. Каретата на карданите изглеждаха отличчни... Колата във въздуха и на скорост щракане няма. Свалихме предния кардан и излязохме на тест драйв. Никакви наченки на щракане! Нямаше какво друго да правим и свалихме отново полуоските и разглобихме едното вътрешно каре. След старателно почистване от греста се видя, че по сепаратора където контактуват съчмите, само в едната посока има изтъняване/износване на стената. Трябваше да се сменят и вътрешните карета. Само вътрешни карета се предлагат оригинални, но цената не ми хареса много... Вече ме хвана яд, че вместо да поръчвам заместители на външните карета, не поръчах цяла полуоска... Както и да е, каретата бяха старателно почистени, наново напълнени с грес и полуоските разменени - лявата отдясно и обратно. Това за момента реши проблема! Няма чукане, няма щракане - нито в завой, нито направо, нито назад. Ще карам така и колкото изкарат, след това нови оригинални полуоски, ако колата е все още в мен.

pegasoto написа:
Също според него, виското ми също е за смяна. Стои постоянно зацепено и в това няма нищо лошо, но не е ясно дали в един момент няма да замине съвсем. Такова му е поведението, откакто колата е при мен - вече 80К км. Ще трябва да сменя и него в близко бъдеще. И най-вероятно колата ще се обезшуми малко. В момента по светофари, при потегляне всичко живо се обръща, защото си фучи доста :)
Поръчах ново виско на Люцкан.

Изображение

Изображение

Танко го монтира и ефекта беше осезаем! При запалване на двигателя, виското зацепва и изфучава, както досега, но след около минута работа отцепва и се чува само мотора! И това, което до момента съм си мислел, че е нормален шум от този V8, всъщност е шума от виското! Колата в момента е доста тиха и много приятна и комфортна за шофиране откъм шум. По-интересното за мен тепърва предстоеше... След 3 изгорени резервоара, разходът ми е с около 2-3 литра надолу, без да правя корекция спрямо по-големите гуми. Съвсем логично е виското да товари двигателя, когато е зацепено, но никога не съм си представял, че на този голям двигател ще има такова отражение... За мое съжаление в последствие разбрах, че тойота предлага само силикон и виското си се отваря и рециклира съвсем лесно и щях да спестя едни пари... Както е и да е - за момента съм много много доволен от тази смяна!

От около 2 години в зимните сезони забелязах, че амортисьорите на предния капак не държат и той пада. Налагаше ми се да го подпирам със щека за ски :) Накрая ми писна поръчах 2 амортисьорчета, неоригинални, че на тойотските не ми хареса цената...

Изображение

За момента толкова. Мислим къде да разхождаме колата през лятото...

Поздрави,
Иво


Offline
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 13 от 14 [ 198 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

cron