Експедиционна Подготовка на Тойота.

Потребителски аватар
gopi1
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 1523
Регистриран: 14 сеп 2009 08:51
ime: Господин
Skype: gopiliostz
ПОЛ: МЪЖ

Re: Експедиционна Подготовка на Тойота.

Непрочетено мнение от gopi1 » 24 май 2012 09:07

Бая работа си хвърлил, браво! А и добре се получава...
Притчи 11:2
Дойде ли гордост, дохожда и срам. А мъдростта е със смирените.

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7503
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Експедиционна Подготовка на Тойота.

Непрочетено мнение от lubashki777 » 24 май 2012 09:46

Марине...все пак дай да я сложим на кантара бре,да видим колко излиза като килограми/аз все още се чудя,моята от 3мм. ли да я правя като твоята или от 2мм... :hmm: /
Дай да премерим оригиналната ти броня колко тежи и новата....Разликата ще е малка/поне вдигайки ги на ръка така изглежда/,ама...дай да знаем точно а???
Предлагам кантар за замерването...
Поздрави!
NISSAN FOREVER!!!

Потребителски аватар
slavin
Модератор
Мнения: 3488
Регистриран: 18 ное 2008 00:06
ime: Славин
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Експедиционна Подготовка на Тойота.

Непрочетено мнение от slavin » 24 май 2012 09:54

Спокойно правете броните 2мм, нали не искате да е по-здрава от рамата, на която се държи. Марин не го гледайте, той нали е максималист ;)

Потребителски аватар
stojan_defender-a
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 153
Регистриран: 10 яну 2009 20:04
Skype: stojan_90
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Пловдив

Re: Експедиционна Подготовка на Тойота.

Непрочетено мнение от stojan_defender-a » 24 май 2012 10:48

С много мерак се прави тази броня! Евала! Така трябва!
Аз лично не бих направил плочата за лебедката и бронята едно цяло, но е въпрос на избор.
Струва ми, че и ще тежи доста? Сигурно ще стигне 40кг като се накиче със всичко(без лебедка ест.). И това ще се отрази на окачването... мислил ли си по въпроса?
o883417oo4 Стоян

Потребителски аватар
радо/радостин раднев
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 340
Регистриран: 03 яну 2012 21:45
ime: Радостин Раднев
Skype: adv.radnev
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Сузуки Витара 1.6 16 V дълга база
Местоположение: Ямбол-Ст.Загора

Re: Експедиционна Подготовка на Тойота.

Непрочетено мнение от радо/радостин раднев » 24 май 2012 19:46

Едно е да си говорим,друго е да си види.Поздравявам те за усилията,и че влагаш това,което искаш да бъде Тойотата.
Нека силата да бъде с нас!
0898 467143

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7503
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Експедиционна Подготовка на Тойота.

Непрочетено мнение от lubashki777 » 24 май 2012 20:25

stojan_defender-a написа:С много мерак се прави тази броня! Евала! Така трябва!
Аз лично не бих направил плочата за лебедката и бронята едно цяло, но е въпрос на избор.
Струва ми, че и ще тежи доста? Сигурно ще стигне 40кг като се накиче със всичко(без лебедка ест.). И това ще се отрази на окачването... мислил ли си по въпроса?
Надали ще окаже някакво влияние на окачването/говоря само за бронята/Наскоро вдигнах заводската и вдигнах новата....ами колкото и да не ви се вярва макар и от 3мм. ламарина,новата беше по-лека... :o
Разбира се това без плочата за лебедката,ама с нея най-много да стане съвсем малко по-тежка/принципно едни 5-7кг. не са кой знае колко от значение в случая/
Затова го карам Марин да я претегли новата броня,за да знаем колко идва като килограми!
Мене също ме чака в близко бъдеще направата на подобна броня за Тераното,та искам да имам база за сравнение,защото съм сигурен,че моята щатна броня ще е по-лека от тази на Тойотата!
Та да мога да реша...от 2мм. или от 3мм.... :hmm:
Поздрави!
NISSAN FOREVER!!!

Потребителски аватар
marinhaker
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 4355
Регистриран: 04 фев 2008 22:15
ime: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Експедиционна Подготовка на Тойота.

Непрочетено мнение от marinhaker » 28 май 2012 17:20

stojan_defender-a написа:С много мерак се прави тази броня! Евала! Така трябва!
Аз лично не бих направил плочата за лебедката и бронята едно цяло, но е въпрос на избор.
Струва ми, че и ще тежи доста? Сигурно ще стигне 40кг като се накиче със всичко(без лебедка ест.). И това ще се отрази на окачването... мислил ли си по въпроса?
Стоянски, плочата и бронята са две отделни неща. Просто ги снимах как ще изглеждат от зад заедно, за да се добие реална представа. Един от критериите ми беше да са отделно елементите за да се монтира и демонтира лебедката възможно най лесно!

В предишното си мнение загатнах, че си отворих голям филм с халогенните но както вървят нещата бронята остана само да се боядиса!

След доста мислене, реших халогенните да са вградени в бронята, но заради ъгъла на бронята към купето щяха да светят настрани. Решението беше ясно, направата на фланци със срез под ъгъл. Да ама от плътно желязо щяха да ми излязат златни, за това се поразрових в интернет за размери на тръби, а ми трябваше тръба с вътрешен ф-91мм. След намиране на близкият размер, трябваше да изчисля ъгъла на среза. За целта се върнах в 5-ти клас, и се обадих на Питагор от GSM-ма
за да сметна точният ъгъл, който се оказа 19-градуса:

Изображение

За рязането се обадих На Славински за да използвам механичната ножовка, и срезът беше на лице

Изображение

Започнах да правя отворите на бронята, което се оказа доста трудно начинание
1.-во бяха елепсвидни, 2-ро ламарината беше 3мм
Но накрая изкарах лазера от шкафа и отворите за (1-ДЕН) бяха готови

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

А, щях да забравя ето го и лазера
Изображение
Изображение

Започнах и монтирането на халогенните в тръбите

Изображение

Изображение

Изображение

Направих дистанционни втулки за да стане захващането по здраво

Изображение

Изображение

Дойде и следващият проблем как да наглася тръбите с точност към бронята, започна едно чертане, смятане, изчисляване на центровете но накрая им хванах линиите. При заварянето реших да ги захвана с профили от външна страна за да не отдадат при заварянето.

Изображение

Леко шприцване за проверка

Изображение

Изображение

Следваше запиляване на заварките, китосване

Изображение

Изображение

Шприцоване на всеки елемент

Изображение

Поставих и планките за номера

Изображение

Изображение

Голям проблем видях при подвеждането на ъглите за да се спазят линиите

Изображение

Изображение

Изображение

Шприцована и готова за боядисване

Изображение

Изображение

Докато си почивах реших да започна и монтирането на управляващият блок, при двигателя

Изображение

За целта взех нови по дълги кабели 35мм-квадратни, и нови обувки 35х8,
които ги кербовах към кабела с помоща на колеги. (някои ги запояват, но от образованието си знам, че калая се разпрашава при ниски температури-знае ли човек утре мога да хвана пътя към полюса, за това реших да ги кербовам)

Изображение

Изображение

Гледах да спазя оригиналният вид на управляващият блок

Изображение

Изображение

Изработих и планка от 3мм ламарина която ще държи блока към купето

Изображение

Следва продължение...
ГОСПОД, СЪЗДАДЕ СВЕТА - "КОЛТ", ГО ПОДРЕДИ!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски

Потребителски аватар
stojan_defender-a
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 153
Регистриран: 10 яну 2009 20:04
Skype: stojan_90
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Пловдив

Re: Експедиционна Подготовка на Тойота.

Непрочетено мнение от stojan_defender-a » 28 май 2012 22:19

Като се правят нещата с мерак, те се и случват независимо от спънките!! Кефят ме страшно много такива изпълнения. А пък вашата група/форум сте само такива индивиди!

По снимката съм се подлъгал за плочата и бронята, че са едно цяло. Твърде кофти е да са заедно, но доколкото знам при АРБ са така... може пък да има някои предимства?! Или австралийците го правят така, за да могат да сложат деформируемите елементи?

Като си правих моите брони, понеже нямам с какво да правя заварките и понеже все ще плащам направо на аргон ги закарах. Така не ми се наложи да разбирам какво е кит и шприц кит 8)

Само боята не мога да я догодя? Вие какъв опит имате по въпроса? Аз от прахово съм изключително недоволен!! После пробвах с хубав грунд(но не епоксиден) и обикновена боя черен мат. По-добре е така, но след зимната тук там са избили точки ръжда?
o883417oo4 Стоян

Потребителски аватар
Христо Тенчев-speed750
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 549
Регистриран: 07 фев 2010 09:05
ime: Христо Тенчев
Skype: speedryder1
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Subaru Legacy
Nissan Y60 TD42
Местоположение: Хасково-Димитровград

Re: Експедиционна Подготовка на Тойота.

Непрочетено мнение от Христо Тенчев-speed750 » 28 май 2012 22:56

stojan_defender-a написа:Като се правят нещата с мерак, те се и случват независимо от спънките!! Кефят ме страшно много такива изпълнения. А пък вашата група/форум сте само такива индивиди!

По снимката съм се подлъгал за плочата и бронята, че са едно цяло. Твърде кофти е да са заедно, но доколкото знам при АРБ са така... може пък да има някои предимства?! Или австралийците го правят така, за да могат да сложат деформируемите елементи?

Като си правих моите брони, понеже нямам с какво да правя заварките и понеже все ще плащам направо на аргон ги закарах. Така не ми се наложи да разбирам какво е кит и шприц кит 8)

Само боята не мога да я догодя? Вие какъв опит имате по въпроса? Аз от прахово съм изключително недоволен!! После пробвах с хубав грунд(но не епоксиден) и обикновена боя черен мат. По-добре е така, но след зимната тук там са избили точки ръжда?
Праховото има ефект и държи много след пясакоструй ... за цената пък да не говорим ,няма такава ефтения. епоксидния грунд и той държи само след пясакоструй ,но там цените за цялата операция (грунд ,шприц,боядисване ,подготовка) клонят към трицифрени .

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7503
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Експедиционна Подготовка на Тойота.

Непрочетено мнение от lubashki777 » 29 май 2012 07:35

Браво на Марин за постоянството и мерака.Виждам вече един почти завършен продукт,който ще отвори невероятно много Тойотата и същевременно ще е доста здраво.
Очаквам вече да я видим боядисана и монтирана на джипа бронята!
Поздрави!
NISSAN FOREVER!!!

Потребителски аватар
v69
Модератор
Мнения: 1031
Регистриран: 01 апр 2009 21:26
ime: Виктор
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Тойота Ярис
Местоположение: Тирол

Re: Експедиционна Подготовка на Тойота.

Непрочетено мнение от v69 » 30 май 2012 12:07

Браво Марине! И аз много ти се радвам на мерака и ентусиазма и стискам палци да се получи всичко така както си го намислил.
Имам въпрос към знаещите- как се отразява китването в/у метала на праховото боядисване или иначе казано, държи ли праховото в/у повърхности които са различни от метал?


Поздрави!
НЕ КАРАЙТЕ СЛЕД БЕЛАТА, ОТ ТАМ НЕ МОЖЕ ДА СЕ МИНЕ !!!

Потребителски аватар
stojan_defender-a
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 153
Регистриран: 10 яну 2009 20:04
Skype: stojan_90
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Пловдив

Re: Експедиционна Подготовка на Тойота.

Непрочетено мнение от stojan_defender-a » 30 май 2012 13:53

Кита и праховото са несъвместими!
o883417oo4 Стоян

Потребителски аватар
slavin
Модератор
Мнения: 3488
Регистриран: 18 ное 2008 00:06
ime: Славин
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Експедиционна Подготовка на Тойота.

Непрочетено мнение от slavin » 30 май 2012 20:05

stojan_defender-a написа:Кита и праховото са несъвместими!
С алуминиев кит няма никакъв проблем, правим го ежедневно.

Потребителски аватар
stojan_defender-a
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 153
Регистриран: 10 яну 2009 20:04
Skype: stojan_90
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Пловдив

Re: Експедиционна Подготовка на Тойота.

Непрочетено мнение от stojan_defender-a » 31 май 2012 10:55

Не знаех че има такъв. Предполагам е с алуминиеви частици, което обяснява, защо се спогажда с праховото.

П.С: Позачетох се в гугъл и се информирах :)
o883417oo4 Стоян

Потребителски аватар
v69
Модератор
Мнения: 1031
Регистриран: 01 апр 2009 21:26
ime: Виктор
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Тойота Ярис
Местоположение: Тирол

Re: Експедиционна Подготовка на Тойота.

Непрочетено мнение от v69 » 31 май 2012 11:11

И аз не знаех, че има такъв кит! Славине, кажи как се държи праховото след години експлоатация и в кои случаи го предпочитате като крайно покритие? И още - само неспазена технология ли е причината да има недоволни от праховото или има некачествени бои?
НЕ КАРАЙТЕ СЛЕД БЕЛАТА, ОТ ТАМ НЕ МОЖЕ ДА СЕ МИНЕ !!!

Отговори

Върни се в “ТУНИНГ”